Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започва строежът на автомагистралата "Русе - Велико Търново" (обновена)

22 коментара
Започва строежът на автомагистралата "Русе - Велико Търново" (обновена)

Първата копка по изграждането на новата автомагистрала "Русе - Велико Търново" бе направена в неделя в близост до пътя Бяла - Ценово. На символичното събитие присъстваха премиерът акад. Николай Денков, регионалният министър Андрей Цеков, зам.-министърът на транспорта Димитър Недялков, както и народни представители, кметове, областни управители и др.

Денков припомни срещата си с министър-председателите на Румъния и Гърция преди месец в Евксиноград, на която бе обсъдено развитието на коридорите по оста Север-Юг. "Сложихме едни карти, погледнахме ги и се оказа, че Русе е в центъра на магистралите, които искаме да развием от пристанищата на Егейско море нагоре към Румъния, Молдова и Украйна", подчерта премиерът.

"За да може тази перспектива да се реализира, трябва да можем да довършим това, което сега започваме. Ще отнеме няколко години, но всички са убедени, че трябва да вложим енергия, за да стане много бързо тази магистрала, от която ще има полза не само Русе, но и целият регион", заяви акад. Денков. Той подчерта ролята на Русе в първите стъпки по пътя на демокрацията в края на 80-те години на миналия век. "Но за да може това да се случи, не трябва да имаме усещането, че Русе е някъде накрая на България", каза премиерът.

Символичната първа копка на новата автомагистрала в присъствието на официалните лица. Снимка: БГНЕС

"Автомагистралата "Русе – Велико Търново" е абсолютно реална, проектите са почти изготвени", заяви пред журналисти министър Андрей Цеков. "За 8-километровия участък, който днес откриваме, проектът е одобрен, издадено е разрешение за строеж. Средства в бюджета са предвидени", посочи той. Министърът припомни, че се разчита и на финансиране по програма "Транспортна свързаност" 2021 – 2027 г.

На въпрос кога ще започне реалното строителство след днешната символична първа копка, министърът отговори, че това може да стане "още утре". "Въпрос на организация от страна на строителя. Сроковете са фиксирани. Ако времето е меко и хубаво, както сега, няма никаква пречка да се изпълняват земни работи. Ако паднат снегове, ще се поднови през пролетта", обясни министърът.

Той допълни, че в началото на следващата година ще бъде обявена обществената поръчка и за третия участък от Бяла до Дебелец. "Паралелно с това възлагаме и проектиране на продължението на магистралата от Велико Търново до магистрала "Марица", а оттам вече със скоростни пътища към граничен пункт "Лесово" и граничен пункт "Маказа". Това предстои догодина като проектиране", посочи министър Цеков.

На въпрос кога ще е готова магистралата Цеков отговори, че срокът е пет години след издаването на разрешенията за строеж. 

Проектното трасе на автомагистралата е с обща дължина 132.84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. Изграждането ѝ ще започне в 7.9-километрова отсечка /от км 61+140 до км 69+040/, която е в землището на община Ценово, област Русе. За нея има готов технически проект, завършени отчуждения и издадено разрешение за строеж. За останалата част от автомагистралата продължава изготвянето на техническите проекти и теренното обезпечаване на трасето.

Изпълнител на проектирането и строително-монтажните работи (инженеринг) на участък 2 Обхода на Бяла, с дължина 35.4 км, на който ще бъде направена първата копка, е ДЗЗД "АМ Русе Търново". Стойността на договора е 660.4 млн. лв. без ДДС. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Лидер Консулт". Стойността на договора е 10.8 млн. лв. без ДДС.

Проектът за изграждането на лот 1 и 2 от АМ "Русе - Велико Търново" от Русе до Бяла (от 0+400 до км 40+640) и за Обхода на Бяла /от км 40+640 до км 76+040/, е включен в програма "Транспортна свързаност" 2021-2027.

Автомагистралата "Русе - Велико Търново" ще започва от Русе и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя в посока прохода "Шипка" и Прохода на Републиката. Трасето е с автомагистрален габарит с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може гражданите от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана.

В края на миналия месец при представянето на проектобюджета за 2024 г. в ресорната парламента комисия министър Цеков, съобщи, че "за магистрала "Русе - Велико Търново" има сключени договори, проектира се, в неделя предстои старт на първите 7.9 километра, има фронт да се работи. Очакваме през април да е готов целият проект и след издаване на разрешение за строеж да се работи по трасето между Русе и Бяла", каза тогава министърът. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Стефанов
    #22

    Магистрала В.Търново - Русе е безсмислена, трябва да се построи отсечката детелина Белокопитово-Разград-Русе, свързване с Магистрала Хемус- това е основният маршрут по който целогодишно се движат румънски туристи към Черноморието, вкарвайки пари в икономиката !!!

  2. т€еритория на Мики Маус
    #21

    Кметът на Киев Виталий Кличко: Днес въпросът е дали Украйна изобщо ще продължи да съществува. Искрено и дълбоко съм зaгрижен за украjна! Изчезне ли украjна, България автоматически се превръща не само в най-бедната, но и в най-КОРУМПИРАНАТА страна в Европа. Дълбоко не желая това двойно първо място за България. Колкото и да е за$лужено и закономерно!

  3. Bлaдo
    #20

    в тая магистрална картинка нещо ми се губи... "бОко с джипката" ... :-))) ... ... Ама той (бОко с безмерната си тьnoта) се самоизключи и от цялостната ;-) картинка... ... ... Вече само на дуети с пЭЭфски се изявява...

  4. ABV
    #19

    Вие така ли си купувате хляб? - Отивате в магазина плащате стоката, а хлебаря си решава, кога да го изпече и да го достави в зависимост "ако времето е меко и хубаво"...

  5. ABV
    #18

    Сърбия изгради модерна пътна и ж.п. инфраструктура за 10-12 години без да използва евросредства. В ZZадунайски ZZиганистан мардата денков прави първа копка на магистрала за която няма проект, финансиране и никой не знае кога ще започне и приключи строителството!

  6. ABV
    #17

    Магистралата Русе-Търново ще бъде построена веднага след довършването на тунела под ипка и третия мост над Дунав...

  7. Sgt. Pepper
    #16

    Като гледам каква новина е първата копка на магистралата и колко голяма снимка сте сложили, как ще отразите в Медиапуул новината за завършването на строителството след 150 години? Вярно, че дотогава никой няма да си спомня, че е имало такъм смешен сайт...

  8. ABV
    #15

    Пустите му. пусти "Pi Ar"-и! По времето на мутротиквата се роди феномена един и същ участък на магистрала да се открива по 3 пъти най-малко. Мардата денков е на път да започне да открива още непостроени магистрали...

  9. Мазен Кумунис
    #14

    Време е шарлатаните да вземат за консултант строителя на магистрали доктора на науките Бойко Велики. ;)

  10. ABV
    #13

    Нека съфорумниците бъдат много внимателни и да не се подвеждат по фалшивите заглавия на @медиапул. Не, строежът на магистралата не е започнал! От текста на статията става ясно, че никой не знае кога реално ще започне работата, а по-голямата част от тарасето още дори не е проектирана, няма яснота и за финансирането. Така че не случайно и не от разсеяност е забравено да се отбележи кога се очаква да има функционираща магитсрала Русе-Търново.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.