Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започва строежът на обходния път на Габрово

12 коментара
Започва строежът на обходния път на Габрово

На 16 май тръгва строителството на обходния път на Габрово, чрез който движението на тежкотоварните камиони трябва да се изнесе извън града.

Изпълнител на обекта е консорциум ПСВТ, в който влизат варненската "Хидрострой", "Пътни строежи – Велико Търново" и "Пътинженерингстрой – Т" от Търговище. Договорът за строителство е за 92.94 млн. лв. с ДДС.

Контролът по строителството ще се осъществи от дружество, регистрирано по Закона за задълженията и договорите - "Обединени консултанти", в което участват "Трансконсулт БГ", "Рубикон Инженеринг" и "Трафик Холдинг". Договорът с тях е за 1 096 032 лв. с ДДС.

Финансирането е осигурено от оперативна програма "Транспорт". Обходният път на Габрово трябва да бъде изграден за 540 календарни дни.

Проектът ще се изпълнява на две фази. Първата, която започва в четвъртък, включва строителството на участък от 23 км и изграждането на етапна връзка на обхода с първокласен път. В рамките на първата фаза на проекта трябва да бъде изготвен и разширен идеен проект за тунел под връх Шипка, който ще бъде с дължина от 3 километра. Строежът на самия тунел ще бъде реализиран през следващия програмен период 2014-2020 г., като индикативната му стойност е 150 млн. евро.

Обходният път на Габрово е част от европейския транспортен коридор 9 от Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока север – юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.

Основните транспортни направления, които ще обслужва бъдещият тунел под Шипка са Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

С изграждането на тунел под Шипка ще се улеснят транспортните връзки между областите в Централна Северна България – Ловеч, Русе, Плевен, Велико Търново, Габрово, и тези от Централна Южна България – Пловдив, Стара Загора, Хасково, Кърджали и Смолян.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #12
  2. Анонимен
    #11

    Ей да не подкопате Буздлуджа , че като се съберем да не паднем в тунела

  3. Анонимен
    #10

    Вместо 3 км тунел и 23 път, можеше да се направи само 5км отсечка в най-стръмната част на Хайнбоаз

  4. Анонимен
    #9

    Българският реотан най-накрая започна да затопля. Това се случва сто години след като тунела е планиран за първи път. Дано до завършването му да не минат още сто години...

  5. Анонимен
    #8

    До 1: Духовит си като вентилатор.

  6. Анонимен
    #7

    Ако тези "Пътни строежи" са на Черепа, по-добре строежът да не започва!!!

  7. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #6
  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #4
  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #3

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.