Започва строителството на пробива под жп гарата в Пловдив за 90 млн. лв.

Започва строителството на пробива под жп гарата в Пловдив за 90 млн. лв.

В четвъртък започва строителството на пробива под железопътната гара в Пловдив за 90 млн. лв., съобщи Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Железопътен възел Пловдив е сред най-важните железопътни връзки в България, с голямо регионално-икономическо и стратегическо значение.

С реализацията на проекта значително ще се намалят задръстванията при автомобилния трафик и вредното въздействие върху околната среда в Пловдив и региона.

Комуникационно-транспортният пробив под Централната жп гара ще свърже южните квартали на града с центъра.

Проектът

Идейният проект за модернизация на жп възел Пловдив е разработен от ДЗЗД "Тракия Консулт" с водещ партньор "Трансгео" ООД.

Трасето на пробива под района на гаровия комплекс е съобразено и следва предвиденото в Общия устройствен план на Пловдив подземно преминаване от бул. "Васил Априлов" към бул. "Македония".

То е успоредно на съществуващия пешеходен подлез. Има предвидени спирки на масовия градски транспорт и преминава под бъдещата "Южна тангента". Предвидени са удобни вертикални пешеходни връзки.

Подземното преминаване продължава и под пероните на автогара "Родопи". Развръзките с южна тангента се осъществяват чрез две кръстовища със светофарни уредби, съответно на бул."Македония" и "Южна тангента".

При това решение се осъществява и вертикална връзка (пешеходна) между спирките на градския транспорт в подземното преминаване, автогара "Родопи", стадион "Спартак", обществено-обслужващи обекти - магазини "Била" и "Мосю Бриколаж" и административната сграда на НКЖИ.

В предложеното решение се нарушава директната връзката на бул."Васил Априлов" с колелото на централна гара. Развръзките се осъществяват по ул. "Велико Търново" чрез две светофарни уредби - съответно на бул."Васил Априлов" и бул."Руски".

Тунелът ще бъде с две пътни платна по 7.50 м, средна разделителна ивица от 3 м и два тротоара по 0.75 м.

Спирките за градския транспорт са предвидени под бъдещата сграда от гаровия комплекс и под трасето на "Южна тангента", и част от терена на автогара "Родопи". Спирките ще се разположат в "джобове" с дължина 45 метра.

Строителят

Изпълнител на обекта е обединение "Проект Пловдив" ДЗЗД, в което влизат фирмите "Трейс Груп Холд" АД и "Балкантел" ООД. Договорът с тях е за малко над 89 млн. лв. без ДДС и беше сключен през март 2020 г.

Дейностите по договора трябва да приключат до 35 месеца от подписването му. За проектиране бяха предвидени 8 месеца, а за строителство до 27 месеца.

Обектът е част от големия проект за развитие на железопътен възел Пловдив, който се финансира по механизма "Свързана Европа". Той предвижда още модернизация на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации на Централната жп гарата в града.

Споделяне

Още от Бизнес

Защо Сотир Цацаров подаде оставка от КПКОНПИ?