Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започва строителството на пробива под жп гарата в Пловдив за 90 млн. лв.

0 коментара
Започва строителството на пробива под жп гарата в Пловдив за 90 млн. лв.

В четвъртък започва строителството на пробива под железопътната гара в Пловдив за 90 млн. лв., съобщи Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Железопътен възел Пловдив е сред най-важните железопътни връзки в България, с голямо регионално-икономическо и стратегическо значение.

С реализацията на проекта значително ще се намалят задръстванията при автомобилния трафик и вредното въздействие върху околната среда в Пловдив и региона.

Комуникационно-транспортният пробив под Централната жп гара ще свърже южните квартали на града с центъра.

Проектът

Идейният проект за модернизация на жп възел Пловдив е разработен от ДЗЗД "Тракия Консулт" с водещ партньор "Трансгео" ООД.

Трасето на пробива под района на гаровия комплекс е съобразено и следва предвиденото в Общия устройствен план на Пловдив подземно преминаване от бул. "Васил Априлов" към бул. "Македония".

То е успоредно на съществуващия пешеходен подлез. Има предвидени спирки на масовия градски транспорт и преминава под бъдещата "Южна тангента". Предвидени са удобни вертикални пешеходни връзки.

Подземното преминаване продължава и под пероните на автогара "Родопи". Развръзките с южна тангента се осъществяват чрез две кръстовища със светофарни уредби, съответно на бул."Македония" и "Южна тангента".

При това решение се осъществява и вертикална връзка (пешеходна) между спирките на градския транспорт в подземното преминаване, автогара "Родопи", стадион "Спартак", обществено-обслужващи обекти - магазини "Била" и "Мосю Бриколаж" и административната сграда на НКЖИ.

В предложеното решение се нарушава директната връзката на бул."Васил Априлов" с колелото на централна гара. Развръзките се осъществяват по ул. "Велико Търново" чрез две светофарни уредби - съответно на бул."Васил Априлов" и бул."Руски".

Тунелът ще бъде с две пътни платна по 7.50 м, средна разделителна ивица от 3 м и два тротоара по 0.75 м.

Спирките за градския транспорт са предвидени под бъдещата сграда от гаровия комплекс и под трасето на "Южна тангента", и част от терена на автогара "Родопи". Спирките ще се разположат в "джобове" с дължина 45 метра.

Строителят

Изпълнител на обекта е обединение "Проект Пловдив" ДЗЗД, в което влизат фирмите "Трейс Груп Холд" АД и "Балкантел" ООД. Договорът с тях е за малко над 89 млн. лв. без ДДС и беше сключен през март 2020 г.

Дейностите по договора трябва да приключат до 35 месеца от подписването му. За проектиране бяха предвидени 8 месеца, а за строителство до 27 месеца.

Обектът е част от големия проект за развитие на железопътен възел Пловдив, който се финансира по механизма "Свързана Европа". Той предвижда още модернизация на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации на Централната жп гарата в града.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.