Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започват ремонти на центъра на София и на тунел "Люлин"

2 коментара
Тунелът "Люлин" не е ремонтиран основно никога. Сн. БГНЕС

Ремонти в центъра на София и на транспортния тунел "Люлин" започват през тази седмица, съобщи зам.-кметът по строителството на столицата Ангел Джоргов във вторник.

От 21 юли започва работата по тунела "Люлин". Той ще продължи до февруари 2023 г. и ще струва около 12 млн. лв.

Първо в четвъртък ще бъде спряно движението на трамвай 8 през тунела. Вместо него по трасето ще минава временен автобус – ТМ 8. От 25 юли ще бъде ограничено и движението - ще се извършва в едната лента в посока, съобщи зам.-кметът и призова гражданите да използват алтернативни маршрути, основно през бул. "Сливица". Когато започнат основните строителни дейности, тунелът ще бъде затворен изцяло, каза Джоргов.

Трамвай номер 8 ще стига до обръщалото на трамвай номер 10 в "Западен парк", а от там ще тръгва автобус, който ще прави прави ляв завой по бул. "Вардар", по бул. "Царица Йоана" ще тръгва през тунела и ще стига до трасето на трамвая по обичайния маршрут. Автобусът ще бъде със същия интервал на движение като трамвая. Движението на трамвай номер 8 ще бъде възстановено изцяло през есента, като цялостно ще бъде подменени релсовият път и контактната мрежа.

Ремонтът предвижда подмяна на тунелната конструкция, на входно-изходните рампи, на отводнителната система, хидроизолацията, нови облицовки, нова вентилация, енергоспестяващо осветление. Тунел "Люлин" не е основно ремонтиран откакто е построен през 80-те години на миналия век, правени са му само козметични ремонти, съобщи Джоргов.

Тази седмица се очаква да започне и ремонтът на центъра на столицата. Той обхваща пространството около храма "Александър Невски" и около Военния клуб. Предвижда се затваряне на движението по бул. "Цар Освободител" между бул. "Васил Левски" и сградата на БАН. Ремонтът е разделен на девет подзони и предвижда подмяна на тротоари, пренареждане на жълтите павета и засаждане на растителност.

Общината избра за изпълнител на този ремонт фирмата "Трейс Груп Холд" с ценова оферта от 19.9 млн. лева с ДДС. Обновяването на тази част от центъра беше част от договора с компанията "ПСТ груп", който беше прекратен.

Същото се случи и с контракта с "Джи Пи Груп", които правиха злополучния ремонт на ул. "Граф Игнатиев". При втората обществена поръчка за оставащата част от ремонта, която обхваща улиците "Цар Иван Шишман" и "Шести септември" беше избрана офертата на "Парсек груп". Нейната стойност е 6.4 млн. лева с ДДС.Фирмата често печели поръчки за строителство в Пловдив.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #2

    А за втория етап от многогодишния ремонт на трамвай 5 ни дума. В Княжево трасето е под всякаква критика. На овча купел защо не обособиха трамвая при автогарата в автономно трасе и те не знаят... всичко правят без мозък. Паважът на Цар Борис трети не се поддържа от години. Пренарежда се за пунта мара не където е на вълни и има действително нужда, а за хвърлят прах в очите на хората, че правят нещо. ТМ трасето по Стамболийски към западен парк е на вълни и се разпада, а там където беше ремонтирано в центъра, асфалтът вече се разпада...

  2. someone
    #1

    Да бяхте уширили първо булеварда свързващ Стамболийски при Вагон Ресторант и Т. Александров, място има, желание нулево. Отделно жп трасето на ТЕЦ-а е идеално за вътрешноградска железница и сигурно ще я направите, когато на мястото на електрокарния завод построят поредното жк с общежития за столичани в повече... и затворят това последно останало свободно пространство в града с още бетон.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.