Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Започват съкращения на излишните чиновници в БДЖ

На кредиторите на железницата ще се предложи нов вариант за уреждане на дълговете

1 коментар
Започват съкращения на излишните чиновници в БДЖ

В държавните железници ще има съкращения в централната администрация, но експлоатационният състав няма да се пипа, съобщи в петък сутринта пред БНТ служебният министър на транспорта Николина Ангелкова.

Мерките са част от оздравяването на жп превозвача, чиито дългове надхвърлят 600 млн. лв., но 172 млн. лв. от натрупаните преди 2007 г. борчове ще бъдат изплащани в следващите няколко години с държавна помощ. За останалите дългове идната седмица транспортното министерство и БДЖ ще предложат на кредиторите нов вариант на предварително споразумение за изплащането им с конкретен план за действие, срокове и мерки. За това се разбраха по-късно през деня представители на ведомството, железниците, кредиторите в лицето на KFW, както и на облигационерите.

Новият вариант за погасяване на гарантираните с 20 мотриси "Дезиро" и над 3500 товарни вагона кредити ще послужи за основа при следващите преговори, които се очаква да се проведат в началото на октомври, съобщиха от транспортното министерство. Предишното предложение на уреждане на дълговете не бе прието от кредиторите.

То чака от ръководството на БДЖ и план за поетапно съкращаване на ненужната администрация в холдинга

"В момента в централната администрация работят 1100 души, повечето от които юристи, счетоводители и всякакви експерти. Това е абсолютно ненужно за една централна администрация", каза Ангелкова. Тя допълни, че експлоатационният персонал ще бъде запазен и за него ще има програми за преквалификация и подобряване на условията на труд.

Служебният кабинет се ангажира всеки месец да плаща по 3 млн. лв. на кредиторите на БДЖ - сумата е малка, но целта е да се покаже, че на компанията може да се разчита, че ще плаща редовно, каза Ангелкова.

Тя коментира още, че заради липсата на финансова стабилност БДЖ не може да разчита на еврофинансиране за обновяване на подвижния състав, който в момента е на повече от 30 години.

Скоростният път София – Видин ще се финансира по "Транзитни пътища VІ"

Изграждането на четирилентовия скоростен път София – Видин ще се финансира със средства по програмата "Транзитни пътища VІ", съобщи още Николина Ангелкова.

Пътят е изключително важен транспортен коридор, който осигурява връзката с втория мост над Дунав между Видин и Калафат и магистрала "Струма" от София до граничния пункт "Кулата". Той преминава и през най-бедния регион на ЕС – Северозападния.

Изграждането на този скоростен път непрекъснато се отлага заради други проекти. Първоначално той беше заложен в приоритетите на оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г., но впоследствие беше изместен от доизграждането на магистрала "Тракия", Западната дъга на София, околовръстния път на Габрово и тунела под Шипка. Правителството на Пламен Орешарски го беше заложило сред приоритетите на новата програма "Транспорт" 2014-2020 г., но сега службният кабинет го извади от там.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Тео
    #1

    Броя на на служителите в администрацията на централното управление трябва да се сведе до 25-30 души. И то срочно, като се уволни целия състав и след това се подберат и назначат на новия щат от оторизирано с отговорности едно лице компетентни специалисти с доказани професионални качества.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.