Започват съкращения на излишните чиновници в БДЖ

На кредиторите на железницата ще се предложи нов вариант за уреждане на дълговете

Започват съкращения на излишните чиновници в БДЖ

В държавните железници ще има съкращения в централната администрация, но експлоатационният състав няма да се пипа, съобщи в петък сутринта пред БНТ служебният министър на транспорта Николина Ангелкова.

Мерките са част от оздравяването на жп превозвача, чиито дългове надхвърлят 600 млн. лв., но 172 млн. лв. от натрупаните преди 2007 г. борчове ще бъдат изплащани в следващите няколко години с държавна помощ. За останалите дългове идната седмица транспортното министерство и БДЖ ще предложат на кредиторите нов вариант на предварително споразумение за изплащането им с конкретен план за действие, срокове и мерки. За това се разбраха по-късно през деня представители на ведомството, железниците, кредиторите в лицето на KFW, както и на облигационерите.

Новият вариант за погасяване на гарантираните с 20 мотриси "Дезиро" и над 3500 товарни вагона кредити ще послужи за основа при следващите преговори, които се очаква да се проведат в началото на октомври, съобщиха от транспортното министерство. Предишното предложение на уреждане на дълговете не бе прието от кредиторите.

То чака от ръководството на БДЖ и план за поетапно съкращаване на ненужната администрация в холдинга

"В момента в централната администрация работят 1100 души, повечето от които юристи, счетоводители и всякакви експерти. Това е абсолютно ненужно за една централна администрация", каза Ангелкова. Тя допълни, че експлоатационният персонал ще бъде запазен и за него ще има програми за преквалификация и подобряване на условията на труд.

Служебният кабинет се ангажира всеки месец да плаща по 3 млн. лв. на кредиторите на БДЖ - сумата е малка, но целта е да се покаже, че на компанията може да се разчита, че ще плаща редовно, каза Ангелкова.

Тя коментира още, че заради липсата на финансова стабилност БДЖ не може да разчита на еврофинансиране за обновяване на подвижния състав, който в момента е на повече от 30 години.

Скоростният път София – Видин ще се финансира по "Транзитни пътища VІ"

Изграждането на четирилентовия скоростен път София – Видин ще се финансира със средства по програмата "Транзитни пътища VІ", съобщи още Николина Ангелкова.

Пътят е изключително важен транспортен коридор, който осигурява връзката с втория мост над Дунав между Видин и Калафат и магистрала "Струма" от София до граничния пункт "Кулата". Той преминава и през най-бедния регион на ЕС – Северозападния.

Изграждането на този скоростен път непрекъснато се отлага заради други проекти. Първоначално той беше заложен в приоритетите на оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г., но впоследствие беше изместен от доизграждането на магистрала "Тракия", Западната дъга на София, околовръстния път на Габрово и тунела под Шипка. Правителството на Пламен Орешарски го беше заложило сред приоритетите на новата програма "Транспорт" 2014-2020 г., но сега службният кабинет го извади от там.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?