Заради челябинския метеорит учени призовават за система за космическа защита

Заради челябинския метеорит учени призовават за система за космическа защита

Инцидентът над Челябинск не е просто астрономическо явление, а експлозия в един руски военнопромишлен район. Време е да изградим система за космическа защита. И то още утре. Това заявява Владимир Липунов, професор в Московския държавен университет "Ломоносов", завеждащ лаборатория "Космически мониторинг" пред вестник "Комсомолская правда", цитиран във вторник от БТА.

Ученият подчертава, че тази система трябва да се изгражда от всички заедно - съвместно с Пентагона, (руското) Министерство на отбраната, ракетните войски. "За 10-15 години трябва да се научим да възпрепятстваме, оповестяваме, да унищожаваме движещите се обекти", призовава руският учен.

Съответната целева програма вече е одобрена от ресорното ведомство "Роскосмос" и е представена на вицепремиера Дмитрий Рогозин, твърди според вестника Лидия Рихлова от Института по астрономия към РАН. Съответните телескопи и компютърното оборудване ще струват според експерти 58 милиарда рубли (под 2 милиарда долара, б. р.), посочва тя.

Според професор Липунов обаче за създаване на мрежа от телескопи и система за прогнозиране на космически заплахи са необходими едва половин милиард долара. "С половината от парите, които Абрамович е изхарчил за "Челси", би могло да се построят няколко системи за космическа защита", уверява той.

Руските учени, открили парчета от метеорита, паднал на 15 февруари в Челябинска област, не бяха допуснати до кратера. При все това успяхме да съберем 53 отломки, заявява академик Виктор Гроховски от Уралския федерален университет, началник на експедицията.

Той цитира съобщения за метеорити, паднали не само в местното езеро Чебаркул, но и в други уралски райони. Там обаче не са работили учени, тъй като Министерството на извънредните ситуации (МИС) не включи в издирването специалисти, казва Гроховски, член на комисията по метеорити към Руската академия на науките.

Снимките показват доста странен кратер, образувал се в езеро Чебаркул - вероятно защото е плитко, отбелязва експертът. Според него на дъното лежи метеорит с диаметър 50 сантиметра. "Трябва да бъде изваден спешно - иначе няма да може да бъде открит в тинята. МИС не го намериха, защото просто не знаеха какво да търсят. Нещата трябва да бъдат поети от специалисти", приканва Гроховски.

1. Анонимен

1, сериозно? "Няма никакъв метеорит дето не могат да го засекат системите от сателитите!" А този как са го пропуснали всичките системи от сателитите? "При тази маса и обем по най-простите изчисления от Челябинск нямаше да е останало нищо повече от 200 метрова дупка." По твоите най-прости изчисления или на някой, който знае малко материя? Или си се начел на глупости от типа "това е ракета" на подобни на Латинина?

2. Анонимен

Да питат Мони Паси как да направят защитната система, той знае

3. Анонимен

Дрън, дрън! Защо ме разсмивате! Няма никакъв метеорит дето не могат да го засекат системите от сателитите! При тази маса и обем по най-простите изчисления от Челябинск нямаше да е останало нищо повече от 200 метрова дупка. Или опакована антиматерия, или експеримент със специално предназначение. И в двата случая, ЖАЛНА НИ Е МАЙНА!