Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Заради липса на пари и време на почивка не ходят 60% от българите

Реклама за 3.1 млн. лв. обаче ще ги привлича към родните курорти

1 коментар
Заради липса на пари и време на почивка не ходят 60% от българите

С 3.150 млн. лв. от еврофондовете България ще рекламира туризма си сред българите по телевизии, вестници и интернет, независимо че изследване за целите именно на този проект сочи, че 60 процента от хората в страната не са почивали през последната една година заради липсата на пари и време.

Със средствата от оперативна програма "Регионално развитие" Министерството на икономиката и енергетиката планира в следващите 36 месеца да насърчава българите да почиват в родните курорти като "формира позитивно отношение към вътрешния туризъм" и популяризира националното и културно-историческото наследство на страната. В рамките на проекта ще бъде разработен и Наръчник "Добри практики и защита правата и сигурността на потребителите" в пет хиляди броя тираж, съобщиха от пресконференция в четвъртък от ведомството.

В същото време извършено изследване по проекта за пътуванията на българите в страната и в чужбина сред 1200 души сочи, че през последната година са пътували само 2.5 млн. българи или 40 процента от населението. 28 на сто са пътували само в страната, 8 на сто - в страната и в чужбина, 4 на сто - само в чужбина, а 60 на сто не са направили пътуване в последната една година.

Най-активно пътуващите в страната са хората с доход над 500 лева, а в чужбина - над 700 лева. Продължителността на пътуванията в България е най-дълга през лятото - около 6 дни, а през останалите месеци средно е между два и четири дни. Средната ваканция в чужбина е около пет дни.

Предпочитаният вид туризъм от българите е ходене на море в рамките на страната. Със сходна, но с малко по-слаба интензивност, е културният туризъм. Над половината от туристическите ни пътувания в чужбина са в Гърция и Турция, следвани от европейските столици. Основните дестинации в страната са Боровец, Велинград и Созопол. Средните разходи на българите за пътуване са около 244 лева на човек за една почивка и почти три пъти повече за пътуване в чужбина - 646 лева на човек.

Рекламната кампания, която се очаква да стигне до над 2 млн. души, ще залага на патриотичните чувства като акцентира върху това, че първо трябва да се опознае родината, а предимството на почивката у нас е свободната комуникация и възможност за собствено планиране на ваканцията.

Авторите на изследването препоръчват в рекламната кампания да се наблегне върху културно-историческото и природно богатство, СПА и уелнес туризма и избягване на хазартния туризъм. Друга препоръка е за генериране на интереса на младите хора чрез образователна система и насърчителни мерки за повече пътувания до знакови обекти в страната, както и стимулиране на кратките пътувания в България. Препоръчва се също и да се акцентира върху популяризирането на по-малко познати туристически обекти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. стефчо
    #1

    Хайде! Още малко напън - и за една-две петилетки ще настигнем Севернокрейците! Смело напред към 100% непрекъснато работещи крепостници!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.