Осем автобусни линии ще променят маршрутите си, една ще бъде закрита, а интервалите на движение на две тролейбусни линии ще бъдат увеличени. Промените са договорени от работна група към Столична община и са свързани с пускането на метрото от "Обеля" до "Младост", съобщи БТА.
Няма да се променят маршрутите на автобусни линии 3, 4, 5, 76, 88, 94, 111, 113, 213, 214, 306 и 413. Ще бъдат намалени колите и ще се увеличи интервалът на движение на тролеите по линии 5 и 8. Ще бъде закрита автобусна линия 313, която вози пътници от "Младост 1" до Централна гара.
"Студентската линия" 280 няма да ходи до Софийския университет, а от сегашният си маршрут до "Орлов мост" ще завива към бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и от бул. "Ген. Д. Николаев" и "Сточна гара" ще стига до Централна гара.
Едната от двете автобусни линии към Летище "София" също ще промени маршрута си - 284 ще пътува от "Терминал 2" не до Спортната палата, както е сега, а от "Дружба 1" към "Младост 1". Автобусите по линия 305 от бул. "Цариградско шосе" няма да стигат до "Орлов мост", а ще продължават към Румънското посолство, а оттам през гара "Подуяне" към Централна гара. Колите по линиите с номера 67, 68, 69, 70 и 123 ще имат нова обща начална спирка по маршрутите си - предвидено е изграждането на обръщало на бул. "Св. Кл. Охридски" срещу КАТ.
Целта на промените е да се намали времето на пътуване, да се осигури удобно прекачване и гарантиране на минимален пешеходен достъп от 300 метра до автобусните спирки.
Това не е последното решение за съдбата на линиите, обслужващи район "Младост" и част от район "Студентски", тъй като за реализирането на планираните промени трябват и становища от районните кметове, а освен това ще се приемат и сигнали от граждани, фирми и организации.
Прави впечатление, че промените в достатъчно голям процент от градските линии в столицата не се правят на база данни от преброяване на пътникопотока, коментират експерти. Използващите досегашните маршрути на линиите ще трябва да си приготвят двойно по-голяма сума за пътуване, ако се возят с билети, тъй като например на един пътник от летище "София" ще му трябват два билета за пътуване до центъра.
В мотивите на комисията не е изяснено и дали предложенията са водени от желанието да се икономисат пари от автобусния транспорт, или от идеята пътуващите над земята да се возят в подземния транспорт. Въпреки желанието на работната група да се освободят пътища за автомобилите и по-бързи маршрути за автобусите, това едва ли ще се случи на практика, отбелязват специалистите. Всеки един софиянец може да види, че задръстванията на "Сточна гара" не са рядкост през деня, а допълнителната "екстра" за автобусните линии ще е и чакането в района на Румънското посолство, коментират експерти.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
22 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Урбанизацията на една столица не е проста работа. За това се иска ъкъл и опит, а при нас го няма.По-добре германски специалисти да направят предварителни проучвания, въз основа на които да се организират маршрутите на гр.транспорт, а не като сега урбулешката.
Не е удобно отиването до терминал 2 за пътници, коити живеят в други квартали и не могат да ползват метрото!
ОТ ТЕРМНАЛ 2, РВД ДО ЦЕНТЪРА С КАКВО ЩЕ СЕ ХОДИ2 84 Е НА ДВЕ СПИРКИ И Е НЕРЕДОВЕН.
за да трупат на гърба на герб
Върнете 284 до спортната палата! Представете си какво ще изпита чужденецът като от терминал 2 слезе в младост!
Тоя номер с 284 може да го роди само изключително празна глава/глави. Да не може човек да стигне с градски транспорт от летище до центъра на града, е пълно МАЛОУМИЕ, какби би рекъл вицето :)
Повечето от променените маршрути са наистина логични.Но промяната на маршрута на А284 е пълна недомислица.Не може да возиме до центъра всички само с метрото.
Глупост след глупост. Експеримент след експеримент. Пълна гетовизация.
Приветствам решението автобус 305 да се движи по ул. "Кабакчиев", тъй като ще избягва задръстването от театър "София" до Орлов мост и по този начин в Младост няма да пристига в група с автобуси 213 и 214.
Ето това се казва безумие!Метрото е само една допълнителна, макар и редовно пътуваща, линия от едно много неудобно място на Младост по един доста ненужен маршрут през Дървеница. Нама лошо, но ефекта и ще се умножи по нула, ако заради нея разрушим цялата автобусна мрежа, оптимизирана постепенно през годините. Такива неща не се правят с чиновнически решения, а с подходящ математичен анализ! Впрочем, хората, дето имат компетенцията да направят такъв анализ, са същите учени, дето са трън в очите на правителството, което иска да продаде сградите им и да направи там бинго-зали