Заради метрото се променя маршрутът на осем автобусни линии

Заради метрото се променя маршрутът на осем автобусни линии

Осем автобусни линии ще променят маршрутите си, една ще бъде закрита, а интервалите на движение на две тролейбусни линии ще бъдат увеличени. Промените са договорени от работна група към Столична община и са свързани с пускането на метрото от "Обеля" до "Младост", съобщи БТА.

Няма да се променят маршрутите на автобусни линии 3, 4, 5, 76, 88, 94, 111, 113, 213, 214, 306 и 413. Ще бъдат намалени колите и ще се увеличи интервалът на движение на тролеите по линии 5 и 8. Ще бъде закрита автобусна линия 313, която вози пътници от "Младост 1" до Централна гара.

"Студентската линия" 280 няма да ходи до Софийския университет, а от сегашният си маршрут до "Орлов мост" ще завива към бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и от бул. "Ген. Д. Николаев" и "Сточна гара" ще стига до Централна гара.

Едната от двете автобусни линии към Летище "София" също ще промени маршрута си - 284 ще пътува от "Терминал 2" не до Спортната палата, както е сега, а от "Дружба 1" към "Младост 1". Автобусите по линия 305 от бул. "Цариградско шосе" няма да стигат до "Орлов мост", а  ще продължават към Румънското посолство, а оттам през гара "Подуяне" към Централна гара. Колите по линиите с номера 67, 68, 69, 70 и 123 ще имат нова обща начална спирка по маршрутите си - предвидено е изграждането на обръщало на бул. "Св. Кл. Охридски" срещу КАТ.

Целта на промените е да се намали времето на пътуване, да се осигури удобно прекачване и гарантиране на минимален пешеходен достъп от 300 метра до автобусните спирки.

Това не е последното решение за съдбата на линиите, обслужващи район "Младост" и част от район "Студентски", тъй като за реализирането на планираните промени трябват и становища от районните кметове, а освен това ще се приемат и сигнали от граждани, фирми и организации.

Прави впечатление, че промените в достатъчно голям процент от градските линии в столицата не се правят на база данни от преброяване на пътникопотока, коментират експерти. Използващите досегашните маршрути на линиите ще трябва да си приготвят двойно по-голяма сума за пътуване, ако се возят с билети, тъй като например на един пътник от летище "София" ще му трябват два билета за пътуване до центъра.

В мотивите на комисията не е изяснено и дали предложенията са водени от желанието да се икономисат пари от автобусния транспорт, или от идеята пътуващите над земята да се возят в подземния транспорт. Въпреки желанието на работната група да се освободят пътища за автомобилите и по-бързи маршрути за автобусите, това едва ли ще се случи на практика, отбелязват специалистите. Всеки един софиянец може да види, че задръстванията на "Сточна гара" не са рядкост през деня, а допълнителната "екстра" за автобусните линии ще е и чакането в района на Румънското посолство, коментират експерти.

Споделяне
Още от България