Заради митата "Харли-Дейвидсън" смята да изнесе от САЩ част от производството си

Заради митата "Харли-Дейвидсън" смята да изнесе от САЩ част от производството си

Американският производител на мотоциклети "Харли-Дейвидсън" (Harley-Davidson) планира да изнесе от САЩ част от мощностите си,  за да избегне налагането на мита върху продукцията му от страна на Европейския съюз, предадоха световните агенции в понеделник.

Базираната в Уисконсин компания има мощности за сглобяване на емблематичните мотоциклети в Австралия, Бразилия, Индия и Тайланд и в една от тях ще бъдат увеличени инвестициите за откриване на нови работни места за сметка на тези в САЩ, съобщиха от "Харли-Дейвидсън", без да посочват къде ще насочат част от американското си производство.

Това е едно от видимите последствия от политиката на американския президент Доланд Тръмп, който въведе мита върху европейската стомана и алуминий, а в отговор миналия петък влязоха в сила контрамерки на ЕС, засягащи американски вносни стоки като бърбън, фъстъчено масло и портокалов сок, сини джинси и мотоциклети и общо внос внос от САЩ за  3.4 милиарда долара .

"Харли-Дейвидсън" е продал близо 40 000 мотоциклета в Европа миналата година, като приходите му от Стария континент са на второ място след американските.

Производителят на емблематичния американски мотоциклет посочи в редовно подавани документис, че митата на ЕС върху изнасяните от САЩ мотоциклети са се увеличили между 6 и 31 процента. Компанията уточни, че очаква митата да доведат до допълнителен разход от около 2200 долара средно на мотоциклет, внасян от САЩ в ЕС. Общо разходите на компанията биха нараснали с 45 млн. долара, сочат разчетите ѝ.

"Харли-Дейвидсън" остава силно ангажиран с производството си в САЩ, което е ценено от любителите на мотоциклетите по света, посочи компанията.

Увеличаването на производството в чужбина, за да се намали тежестта на европейските мита не е нещо предпочетено от компанията, а единствената устойчива опция мотоциклетите ѝ да бъдат достъпни за клиентите в ЕС, допълват от "Харли-Дейвидсън", подчертавайки, че Европа е неин ключов пазар.

Производителят на мотори посочи, че няма да вдига цените, за да предотврати незабавни, дълготрайни и нанасящи щети последици за продажбите си в Европа. Компанията ще поеме значителна част от разходите в краткосрочен план, а пренасянето на част от производството ѝ ще отнеме от 9 до 18 месеца най-малко.

Още от Бизнес