Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Заради митата "Харли-Дейвидсън" смята да изнесе от САЩ част от производството си

2 коментара
Заради митата "Харли-Дейвидсън" смята да изнесе от САЩ част от производството си

Американският производител на мотоциклети "Харли-Дейвидсън" (Harley-Davidson) планира да изнесе от САЩ част от мощностите си,  за да избегне налагането на мита върху продукцията му от страна на Европейския съюз, предадоха световните агенции в понеделник.

Базираната в Уисконсин компания има мощности за сглобяване на емблематичните мотоциклети в Австралия, Бразилия, Индия и Тайланд и в една от тях ще бъдат увеличени инвестициите за откриване на нови работни места за сметка на тези в САЩ, съобщиха от "Харли-Дейвидсън", без да посочват къде ще насочат част от американското си производство.

Това е едно от видимите последствия от политиката на американския президент Доланд Тръмп, който въведе мита върху европейската стомана и алуминий, а в отговор миналия петък влязоха в сила контрамерки на ЕС, засягащи американски вносни стоки като бърбън, фъстъчено масло и портокалов сок, сини джинси и мотоциклети и общо внос внос от САЩ за  3.4 милиарда долара .

"Харли-Дейвидсън" е продал близо 40 000 мотоциклета в Европа миналата година, като приходите му от Стария континент са на второ място след американските.

Производителят на емблематичния американски мотоциклет посочи в редовно подавани документис, че митата на ЕС върху изнасяните от САЩ мотоциклети са се увеличили между 6 и 31 процента. Компанията уточни, че очаква митата да доведат до допълнителен разход от около 2200 долара средно на мотоциклет, внасян от САЩ в ЕС. Общо разходите на компанията биха нараснали с 45 млн. долара, сочат разчетите ѝ.

"Харли-Дейвидсън" остава силно ангажиран с производството си в САЩ, което е ценено от любителите на мотоциклетите по света, посочи компанията.

Увеличаването на производството в чужбина, за да се намали тежестта на европейските мита не е нещо предпочетено от компанията, а единствената устойчива опция мотоциклетите ѝ да бъдат достъпни за клиентите в ЕС, допълват от "Харли-Дейвидсън", подчертавайки, че Европа е неин ключов пазар.

Производителят на мотори посочи, че няма да вдига цените, за да предотврати незабавни, дълготрайни и нанасящи щети последици за продажбите си в Европа. Компанията ще поеме значителна част от разходите в краткосрочен план, а пренасянето на част от производството ѝ ще отнеме от 9 до 18 месеца най-малко.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #2
  2. Kiril Kovatchev
    #1

    Какво го бърка Тръмп, той мотор не кара.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.