Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Заради недостатъчен контрол е сменен шефът на ГВА

Нарушения при сертифицирането на пилоти и авиопревозвачи обяви ДСБ

0 коментара
Уволненият Минчо Цветков

Малко след като от ДСБ в петък обявиха за тежки проблеми в агенцията "Гражданска въздухоплавателна администрация", която сертифицирала авиопревозвачи и пилоти в нарушение на изискванията, от транспортното министерство съобщиха, че още предишния ден шефът на звеното Минчо Цветков е бил уволнен.

Повод за това са множество сигнали за незаконосъобразни действия, с които министърът се е запознал и още в началото на седмицата е внесъл предложение до премиера Бойко Борисов за отстраняване на Цветков. На 21 април заповедта е връчена на Минчо Цветков, а проверката по сигналите, получени от ДСБ  продължава. Случаите, които не са от компетентност на транспортното министерство, са придвижени към съответните служби, заявиха от транспортното ведомство.

На мястото на Цветков е назначен дългогодишният инспектор на ГВА Иван Иванов

Преди това на пресконференция, дадена от депутата от ДСБ Атанас Атанасов еднолично, "за да няма объркване в прокуратурата кого да призовава за сведения", бившият шеф на контраразузнаването разкри за проблеми, свързани с дейността на четири малки авиокомпании.

"Има фрапиращи данни за това, че са издавани сертификати на авиокомпании и на пилоти да извършват летателна дейност, без да имат право за това", заяви той.

Най-популярната от посочените авиокомпании е чартърната "Би Ейч Ер” ООД, която изпълнява основно туристически полети до Варна и Бургас, а миналата година бе обявила, че от май 2016 г. ще започне да изпълнява директни полети от София до САЩ. Компанията е собственост на холандската "Амст Холдинг Б.В.". От ДСБ твърдят, че са открити множество съществени нарушения, свързани с компетенциите на летателния ѝ състав.

Партията съобщи, че разполага със сигнали за административни нарушения на авиокомпания "Фортуна Ер”, чийто собственик според Търговския регистър е Тупути Руджиеро.

Неясни били и обстоятелствата относно издаването на сертификата за авиационен оператор  на авиокомпания "Еър Макс”. По данни на Търговския регистър компанията, чийто едноличен притежател е Милко Запрянов, е обявена в несъстоятелност и са назначени синдици.

От ДСБ съобщават и за укривана от ГВА справка, която е била предоставена от "Ръководство на въздушното движение (РВД), относно провеждани полети от "Еър Волта", без знанието на собственика на авиопревозвача "Напредък холдинг".

За всички случаи за констатирани нарушения и нередности, са били информирани четирима поред министри на транспорта – Ивайло Московски в първия му мандат, Данаил Папазов по време на кабинета "Орешарски", служебният Николина Ангелкова и сега отново Московски. Сигнали са били внесени и до Европейската агенция за авиационна безопасност, както и в ДАНС, но досега няма резултати, заявиха от ДСБ.

Атанасов заяви, че транспортният министър Ивайло Московски е бил наясно със злоупотребите, но не взел отношение по тях. Преди три седмици  ДСБ поиска оставката на Московски заради ареста по подозрения в корупция на шефа на "Държавната автомобилна инспекция" Цветелин Цветанов.

Представителят на ДСБ каза още, че "при извършена проверка в правителствения "Авиоотряд 28” е установено, че пилотите, които експлоатират един от вертолетите Аугуста 109Е, също са неправоспособни".

"Има тежки закононарушения при кадровите назначения в ГВА. Става въпрос за изключително важна правно регламентирана дейност, където в длъжностните характеристики за всяка една от позициите има конкретни изисквания", посочи Атанас Атанасов. По думите му в главни звена са назначени лица без конкурс, които не отговарят на изискванията и са в крещящо противоречие с длъжностната характеристика за тези постове.

"Образно казано тези, които трябва да раздават книжките, те нямат книжки. Те са неправоспособни, а контролират процеса по сертифициране на пилотите на авиационната сигурност”, обясни ген. Атанасов.

Той допълни, че партията му разполага с информация и за тежки злоупотреби в железопътния транспорт, има и факти за тежки злоупотреби при управлението на пристанищата. "Тоест няма вид транспорт, в който да няма тежки злоупотреби”, констатира депутатът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.