Засечен сигнал дава надежда за откриване на черните кутии на изчезналия самолет

Времето за намиране изтича, остават 2 дни от срока, в който издържат батериите на кутиите

Засечен сигнал дава надежда за откриване на черните кутии на изчезналия самолет

Самолети и кораби се насочиха в неделя в зоната, в която през последните 24 часа китайски кораб  на два пъти е доловил сигнал, който може да е от черните кутии на изчезналия на 8 март малайзийски самолет с 239 пътници и екипаж, предадоха осведомителните агенции. Те се позовават на Ангъс Хюстън, ръководител на базирания в Пърт, Австралия, Център за сътрудничество  на агенциите на страните, участващи в издирвателната операция.

Два австралийски и британски кораба, оборудвани с устройства за откриване на черни кутии са се насочили към района.

По рано Синхуа предаде, че детектор на борда на китайски плавателен съд е регистрирал под водата сигнали с честота 37,5 килохерца, тоест честотата, на която излъчват черните кутии. Синхуа съобщи още, че в района имало множества плаващи бели обекти.

Хюстън поясни, че засечените сигнали наистина са съвместими със сигналите на самолетна черна кутия, но не може да се определи със сигурност, че тези сигнали идват именно от записващото устройство на самолета, изчезнал в южната част на Индийския океан.

Зоната за издирване на кутиите е на над 1000 километра югозападно от австралийския град Пърт, в южната част на Индийския океан, след като самолетът се отклонил необяснимо рязко от първоначалния си маршрут от Куала Лумпур за Пекин.

Черната кутия, записваща данните за полета, като височина, скорост, посока, автопилотиране, ако е имало такова, ниво на горивото, както и кутията, записваща разговорите и шумовете в пилотската кабина, имат предаватели, които подават сигнал за идентификация. Те са захранват с батерии с продължителност на живота от 30 дни, която изтича след два дни в случая с малайзийската машина.

Предавателите по принцип се активират при контакт с водата и предават продължителен и нискочестотен сигнал, който е по-труден за засичане в дълбоки води. В случай на изчерпване на батериите задачата става направо херкулесовска.

Така например черните кутии на падналия в Атлантическия океан самолет от Рио до Париж преди пет години, бяха открити две години след катастрофата с помощта на сонар за странично сканиране -  сонар, който може да осигури образ на големи площи от морското дъно.

След катастрофата със самолета на Еър Франс през 2009 г. се заговори животът на батериите на предавателите на черните кутии да бъде удължен до 90 дни.

Още по темата
Още от Свят

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?