Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Засега партиите са похарчили два пъти по-малко за медийна реклама

5 коментара
Засега партиите са похарчили два пъти по-малко за медийна реклама

За първите 10 дни от предизборната кампания партиите и коалициите са похарчили общо 1 147 425 лв. (без ДДС) за медийно отразяване. Сумата е почти два пъти по-малка от средствата, които бяха отделени за същия период за изборите през април – 2 193 858 лв. (без ДДС).

Това показва проверка на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който следи разходите за медийно отразяване на участниците в кампанията за парламентарни избори 2021. Мониторингът обхваща 40 национални и регионални медии – 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.

От ИРПС посочват, че по-малкото разходи за медийно отразяване може да се дължат както на намалените средства в партийните каси, така и на не толкова стриктните противоепидемични мерки и възможността за провеждане на кампания на терен.

Кои формации колко са дали досега

Най-много средства за агитация в медии към момента са отделили трите традиционни формации в страната – коалицията ГЕРБ-СДС с 264 107 лв., БСП за България, които са похарчили 260 551 лв. и ДПС – със 114 490 лв. Трите политически сили всъщност са похарчили над 50% от цялата сума, която всички партии и коалиции са отделили за медийно отразяване към момента.

За сравнение, в първите 10 дни на кампанията през март рекордьор по сключени договори за отразяване е коалицията на Воля- НФСБ с 694 194 лв. На второ място по направени разходи е била коалиция ГЕРБ-СДС със 375 184 лв. За този период ВМРО беше отделила 23 4191 лева.

Сега коалицията между ВМРО, "Воля" и НФСБ е дала общо 101 140 лв. за предизборна реклама.

Националистическата партия "Възраждане" се е рекламирала за 71 280 лв, което е повече спрямо същия период на предишната кампания – 67 030 лв. Сега над 87% от похарчените от партията пари са отишли за договор с "Евроком".

Партията на Слави Трифонов "Има такъв народ" засега е похарчила 17 470 лв., от които 95% са отишли при собствената му телевизия 7/8 TV.

Партията на Цветан Цветанов "Републиканци за България", която наскоро официално се раздели с най-големия си дарител Павел Вълнев, е значително по-скромна в сегашната кампания. За първите 10 дни на кампанията през март формацията беше сключила договори за 339 932 лв., а сега те са 52 799 лв.

В първата една трета от кампанията 5 партии нямат сключени договори за отразяван- МИР, Подем, Бригада, Партия на Зелените и Глас народен. "Атака" не е отделила сума за реклама, но пък има договор за безвъзмездно отразяване в партийната си телевизия Алфа.

Кои медии привличат най-много средства

Най-много средства за първите 10 дни от кампанията е привлякла телевизия Евроком – 237 385 лв. В предишни кампании тя беше предпочитана и за реклама, платена със средствата от медийни пакети.

Телевизията също така отново сключва безвъзмездни договори с участниците в кампанията. Към момента такива има със следните партии и коалиции: "Свобода", "БСП за България", "Изправи се! Мутри вън", "Движение заедно за промяна", "Пряка демокрация" и "Демократична България".

На второ място по привлечени средства е обществената БНТ със 162 520 лв., следвана от вестник "24 часа" със 111 250 лв.

Засега двете големи частни национални телевизии бТВ и Нова ТВ са сключили едва по един договор с БСП.

Към 20-и юни 29 от включените медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите. Останалите 11 не са публикували или нямат сключени такива с политическите субекти. Това са: в. "Стандарт", в. "Монитор", в. "Телеграф", в."Черноморски фар", в. "Старозагорски новини", в. "Арда нюз" и сайтовете "Дневник" и "Капитал", БГНЕС, Mediapool, "Фрог нюз" и "Флагман".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Н
    #5

    Нищо да не харчат! Какво ще харчат, да дадат парите за киберсигурност!

  2. анита хегерланд
    #4

    Някой е заспал с отворен портфейл и това е станало мода?! Как реклама по телевизията ще ви помогне да спечелите изборите?! Как е възможно партиите да харчат парите за избори за да поддържат собствените си телевизии?! Това е все едно да санирате с държавни пари блока, в който живеете?! За да направят своя избор, хората се нуждаят от речи на живо или онлайн така, както се прави в западния свят. Хората искат да чуят лидерите на партии каква визия имат, каква енегия ще отделят, за да я постигнат и как ще вдъхновят останалите да ги последват.

  3. Още много пъти ще има парламентарни избори!

  4. В и К
    #2

    Ако някой не може да обясни на избирателите какво предлага, рекламата няма да му помогне. Ако може, не му трябва.

  5. jivka65
    #1

    То няма и нужда от реклама, мен ако питаш.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.