Засегнатите от аварията на парното ще получат различни обезщетения

Засегнатите от аварията на парното ще получат различни обезщетения

Всички засегнати сгради от поредицата аварии на топлопроводи в София и останали без парно и топла вода повече от 48 часа ще получат индивидуални за всяка абонатна станция обезщетения. Какви ще са те, входовете ще разберат от разлепени в края на февруари съобщения за обезщетенията. Това стана ясно при приемането от Столичния общински съвет в четвъртък на методиката за изчисляване на компенсациите за засегнатите от повредите столичани.

Сумите, които общинската "Топлофикация-София" ще приспадне от февруарските сметки на потърпевшите клиенти, зависят от редица фактори, които са индивидуални за всяка абонатна станция и за всяко жилище, така че към момента от фирмата не се ангажират в какъв диапазон може да се движи обезщетението.

То ще бъде прибавено към извадените от сметката прогнозни количества потребление, според дните, в които клиентите са били без парно или топлоподаването е било силно нарушено. Миналата седмица дружеството обяви, че компенсациите ще му струват над 2.3 млн. лв.

Точният размер на парите, с които ще се намали всяка сметка, ще бъде отбелязан в разлепената таблица за съответния вход. Ако тези съобщения бъдат скъсани или изчезнат, потребителите могат да се свържат с техника, обслужващ съответната абонатна станция, за да им бъде предоставено ново копие на съобщението.

Реално компенсации ще получат клиентите от кварталите "Младост" - 1, 1А, 2, 3, 4, "Мусагеница", "Дървеница", "Студентски град", "Витоша", "Гео Милев", "Слатина", "Ситняково", "Редута", "Иван Асен Втори", "Яворов", "Подуене център", "Лозенец", "Дианабад", "Изток", "Изгрев", както и част от жк "Дружба-1" в района на ул. "Искърско шосе", бул. "Цветан Лазаров" и бул. "Брюксел" и блокове 417, 418, 419 в жк "Дружба – 2".

Останалите извън очертаните граници живущи в ж.к. "Дружба"- 2 и по-голямата част от "Дружба"- 1 не са били засегнати от аварията и нямат основание за обезщетяване, посочват от дружеството.

Няма да има компенсации и за живеещите в кварталите "Надежда" и "Люлин", които бяха засегнати от други аварии по същото време, но там топлоподаването бе възстановено в рамките на 48 чака, за които топлофикацията не дължи обезщетение.

Дружеството допълва, че не се налага да се подават никакви жалби, молби или заявления за обезщетения. Клиентите ще видят количествата приспадната топлоенергия и сумите за обезщетение в месечните съобщения за февруари, които ще получат след 15 март.

Клиентите могат да потърсят допълнителна информация във връзка с начисляването на обезщетенията на сайта на дружеството www.toplo.bg или официалната фейсбук страница- www.facebook.com/www.toplo.bg/ , както и да се обръщат за допълнителна информация към: енергетика на абонатната станция, към кол центъра на дружеството - тел. 0 700 11 111, към омбудсманите на "Топлофикация София" ЕАД - тел. 02 878 18 18 и да изпращат запитвания съответно на имейлите: inf_r@toplo.bg и ombudsmantoplofikacia@abv.bg

Още по темата
Още от Бизнес