Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Засилват се съмненията, че изчезналият Боинг е бил отвлечен

Самолетът се отклонил към курса си към Андаманските острови в Индийския океан

2 коментара

Данни от военни радари свидетелстват, че самолетът на малайзийските авиолинии, изчезнал миналата събота, умишлено е прелетял над полуостров Малака в посока към Андаманските острови, съобщава агенция Ройтерс, като се позовава на източници, запознати с разследването.

Според два от източниците неидентифициран самолет – вероятно изчезналият от полет Ем Ейч 370 - е следвал маршрут между две навигационни точки, дефинирани от GPS. Това е знак, че когато за последно е била засечена от военните радари край северозападния бряг на Малайзия, машината е била управлявана от човек с летателен опит. Последната точка, на която е бил засечен неидентифицираният самолет, навежда на мисълта, че той е летял към Андаманските острови - островна верига между Андаманско море и Бенгалския залив, която е владение на Индия.

Навигационните точки са точки на земната повърхност, по чиято географска ширина и дължина пилотите се ориентират, за да следват установените въздушни коридори, пояснява Ройтерс.

Трети източник казал, че разследването се съсредоточава все повече върху теорията, че някой умел пилот умишлено е отклонил самолета с 239 човека на борда на стотици мили от предвидения му маршрут от Куала Лумпур до Пекин. По думите на източника, висш служител от малайзийската полиция, сега се разглежда версията за "саботаж" и за "отвличане".

И трите източника пожелали анонимност с мотива, че не са упълномощени да разговарят с медиите, посочва Ройтерс. Агенцията допълва, че по повод тези твърдения няма коментар от малайзийското министерство на транспорта, което е официален изходен пункт за информация по разследването.

Според Ройтерс изявленията на тези три източника са първият ясен намек, че става дума за престъпление.

Още в четвъртък се появиха твърдения, че самолетът може би е летял още най-малко четири часа след като изчезна от радарите в събота. Информацията произтекла от данни, изпращани от системите за сателитна комуникация на полет Ем Ейч 370 на малайзийските авиолинии, показващиу че моторите на машината са работили четири часа след прекъсването на връзката. Това засилва предположенията за престъпление, тоест че някой в пилотската кабина е изключил транспондера (радиолокационното устройство) и радиостанцията, докато самолетът още е летял.

Неназован експерт по самолетни катастрофи твърди пред вестник "Вашингтон поуст", че след като такъв съвременен самолет с модерна техника е сменил рязко курса в момента на изключване на транспондера, може да се заключи, че неупълномощено лице е поело контрола върху самолета - въздушен пират или някой от пилотите.

Други експерти от САЩ казват, че от информацията, с която разполагат, не личи в каква посока е летял самолетът в продължение на тези четири часа, нито дали просто е кръжал. Това допълнително време на полет след прекъсването на комуникациите води до предположението, че машината може да стигнала до Индийския океан, далеч от маршрута до Пекин, което пък е довело до решението за разширяване на обхвата на издирването, пише вашингтонското издание.

Сигналите, изпращани от самолета до сателит, целят да поддържат база данни за местонахождението на самолета, в случай че той е абониран за тази услуга, обяснява вестник "Ню Йорк таймс". Радарните импулси, засечени от малайзийските военни, са сериозно доказателство, че някакъв самолет - вероятно изчезналият - е останал във въздуха след изчезването на полет 370 от наземните граждански радари. Военните радари са регистрирали самолет на 200 мили северозападно от Пенанг, Малайзия, на височина малко под 10 хиляди метра. Тези данни са били предоставени на САЩ и Китай, за да помогнат за откриването на изчезналата машина, пише нюйоркското издание.

Френският "Фигаро" изрежда версии на френски експерти по въздухоплаване за възможната съдба на малайзийския самолет: бързо разгорял се пожар на борда; самоубийство на пилот, когато другият пилот не е бил в кабината; поразяване с ракета; рязко разхерметиризране на салона заради пукнатина в корпуса; отвличане от въздушен пират(и).

Издирването ще обхване и Индийския океан

Междувременно световните агенции предадоха, че периметърът на издирването на изчезналия малазийски самолет ще бъде разширен до Индийския океан.

Представител на американските военноморски сили потвърди, че американския миноносец Кид преминава през Малакския проток за Индийския океан. Допълнителен разузнавателен самолет на американската армия също ще бъде пратен в зоната от американска база в Япония.

Малайзия потвърди разширяването към Индийския океан на операциите по издирването, но отказа да коментира информациите, според които самолетът е продължил да лети часове след като е изчезнал от радарите.

"Апаратът още не е намерен и зоната за издирване бе разширена", заяви пред журналисти малайзийският транспортен министър Хишамудин бин Тун Хюсейн . "С нашите чуждестранни партньори разширяваме търсенето на изток, в Южнокитайско море, и на запад, в Индийския океан. "Не желаем да коментираме изявления на анонимни лица, направени в медиите", добави министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #2
  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.