Туроператори се оплакаха пред Mediapool, че застрахователи едностранно прекратяват договори по застраховката "Отговорност на оператора". Тя е задължителна по закон и без нея те нямат право да работят. Случаите засега са със застрахователно дружество "Армеец".
По този повод министърът на туризма Николина Ангелкова е провела спешна работна среща в петък в търсене на решение на проблема.
Тя се е срещнала с председателя на Управителния съвет на Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) и изпълнителен директор на "ЗАД Армеец" АД Константин Велев.
В срещата са участвали още Кирил Бошов, който е член на УС на АБЗ, изпълнителен директор на "Евроинс Иншурънс Груп" АД и председател на УС на "Еврохолд България" АД, както и Нина Колчакова, генерален секретар на АБЗ.
На срещата са били обсъдени начините за действие, които да обезпечат задължителните по закон застраховки за туроператорите в условия на извънредно положение заради пандемията с Covid-19 и във връзка със случаи на прекратяване на полицата от застраховател, се казва в съобщение на Министерството на туризма.
Има случаи на изпратени писма от "ЗАД Армеец" АД за прекратяване на застраховката "Отговорност на туроператора".
Туроператорите могат да извършват дейност само при наличие на такава валидна застраховка, е подчертала по време на срещата Николина Ангелкова.
Всеки застраховател прави текущ анализ на риска и на тази база взема индивидуални решения за компанията, е казал изпълнителният директор на "Армеец" Константин Велев, е посочено в съобщението на Министерството на туризма.
По думите му в никакъв случай от решенията на една компания не би следвало да се прави извод за политиката на целия застрахователен пазар.
Някои от туроператорите с прекратена застраховка вече са сключили нова такава към друг застраховател, е казал Велев.
Той е посочил, че застрахователят е в отговорност до момента на прекратяване на застраховката, съгласно покритието ѝ.
Застрахователите са се присъединили към препоръките на Министерството на туризма за ползване на ваучери за отлагане на пътуванията, вместо потребителите да изискват връщане на сумите от туроператорите.
В непрекъснат порядък с Комисията за защита на потребителите се обсъжда как да се гарантират правата на клиентите, се казва още в съобщението на Министерството на туризма.
Туристи с платени пакети за април казаха пред Mediapool, че туроператори вече отказват да връщат парите им, като им предлагат ваучери за пътуване след вдигане на карантината по света.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ти май си от категорията на чукчите - писател, но не и читател. В случая става дума за ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА застраховка "отговорност на туроператора - нещо като ГО за автомобилите. Само че и в двата случая като се дойде до плащане, застрахователите се спасяват. А тази година имаме и форсмажор - в дъното на провалените пътувания е извънредното положение въведено от Тиквата.
Мутренските методи на тимаджийската закстахователна компания сега трябва да получат следния отговор: Всички туроператорски и турагентски браншови организации да вземат решение техните членове да не работят с "Армеец" за ВЕЧНИ ВРЕМЕНА!Защото,рано или късно,ще дойдат слънчеви времена и тогава да го духат!
Защо да са прави, нали си правят проучване и анализ? Ама когато е да вземат пари са с отворени з..дници, а когато трябва да плащат се правят на алтави. След като са си сключили застраховката да си я плащат. Да са мислили преди това.
Застрахователите са прави да отказват да работят с нерентабилни туроператори. Хубаво би било и потребителите да ги избягват.