Застрахователи прогнозират фалит на дружества от бранша

Има реална опасност от фалити на застрахователни дружества, които се занимават със застраховки "Гражданска отговорност". Това може да се случи, ако те не регистрират своевременно щети, нямат добре изградена презастрахователна програма и не заделят достатъчно резерви, прогнозира в сряда изпълнителният директор на "Алианц България" Теменуга Ненова, цитирана от Дарик радио.

Според нея рискът бил някои от компаниите да не могат да покрият евентуални обезщетения по застраховката.

Лимитите на отговорност са твърде високи, а премиите са крайно несъразмерни с тях, коментира тя промените в наредбата за застраховането, приета от Комисията за финансов надзор преди десетина дни. В документа беше утвърдено нарастването на таваните за имуществена и неимуществена отговорност за 2005 и 2006 г., така че те постепенно да се изравнят с тези в страните от ЕС.

За 2005 година лимитите по "Гражданска отговорност" общо за имуществени и неимуществени вреди са 620 000 лв., а за 2006 г. лимитът за едно увредено лице при едно събитие е 700 000 лв., а за една имуществена щета е 200 000 лв., което вече е много сериозна сума, посочи директорката на "Алианц България".

При "Гражданска отговорност" неимуществените вреди се изплащат обикновено на четвъртата или петата година след застрахователното събитие, ето защо не бива да се очаква дружество, направило силна кампания по "Гражданска отговорност", да фалира още догодина, смята Теменуга Ненова. Плащанията ще дойдат по-късно, затова компанията трябва да е разчела разумно тези срокове и очакващите я плащания, каза още тя.

Евентуални затруднения може да се появят при по-малки компании, каза пред Mediapool изпълнителният директор на Асоциацията за застрахователна дейност Юри Тодоров.

Според него сътресението може да дойде, когато се въведат коефициентите за риск при автомобилните водачи. Това обаче няма да стане по-рано от средата на идната година, когато се изготви обща база данни на застрахователните дружества съвместно с данните на МВР за пътните произшествия и еднаква методология за определяне на риска, обясни той.

Няма да е толкова рисков шофьор, който има регистрирани от КАТ 10 нарушения на Закона за движение по пътищата, но не е причинил произшествия с последици, отколкото друг с по-малко нарушения, но с последици, обясни Тодоров.

Според него общата база данни щяла да намали и застрахователните измами. Сега най-разпространените са с фалшиви полици или със симулирани катастрофи.

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?