Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Застраховките за пътуване не покриват Covid-19

ОББ разделя служителите си, за да не се заразят цели отдели

3 коментара
Застраховките за пътуване не покриват Covid-19

Застрахователи са изключили покритието за медицински разноски, свързани с коронавируса, от продуктите си за пътуване в чужбина, установи проверка на Mediapool. Същото важи и за полиците "Отмяна на пътуване", които се оказва, че не покриват случаи на несъстояли се пътувания поради епидемии и пандемии.

Покритието обаче остава за друг тип продукти като застраховки "Живот" или стандартните здравни застраховки, които покриват разходи за лечение.

"Уника" например е изключила временно Италия и Китайската народна република от териториалното покритие на застраховката "Пътуване в чужбина".

"Що се касае за покритието за коронавирус по здравни (медицински) застраховки и застраховки "Живот", то се запазва същото, както при всяко друго вирусно заболяване, при спазване на условията, посочени в конкретния застрахователен договор", уточняват от "Уника".

Компанията "Алианц" пък е предприела друг подход. Тя не покрива медицински разноски, ако застрахованото лице е влязло в държава, за която към датата на влизането е обявено предупреждение за пътуване. Такова поведение се счита за "небрежност" и следователно "вашите медицински разходи няма да бъдат покрити", съобщават от "Алианц".

"В случай че сте влезли в страната, в която се намира вашето мястото за почивка, преди да се обяви (поне частично) предупреждение за пътуване, вашите медицински разходи ще бъдат покрити", уточняват от компанията.

"Алианц" предлага и специална застраховка "Отмяна на пътуване", чиято идея по принцип е да защити клиента от финансови загуби, в случай че в последния момент му се наложи да отмени свое пътуване заради настъпило "неочаквано събитие". За покритие до 20 000 лв. премията е около 25 лв.

В специално изявление на сайта си с големи червени букви обаче "Алианц" съобщава, че "отмяна на пътуване, свързана с Covid-19, не се покрива от застраховката".

"В държави или райони с предупреждение за ограничаване на пътуванията няма застрахователно покритие. Независимо от това, обявени епидемии и пандемии не са застраховани причини за отмяна на пътуване (съгласно общите условия на застрахователя) и разходите за анулация на пътуване не се възстановяват от "Алианц Глобъл Асистанс", посочват от компанията.

Общите условия на ДЗИ по застраховката "Помощ при пътуване" също изключват покритието на каквито и да било разходи, възникнали вследствие на "епидемия или пандемия, обявена от съответните официални органи, в т. ч. Световна здравна организация". Вчера СЗО обяви Covid-19 за пандемия.

Междувременно, финансовият сектор вече взе мерки за намаляване на риска от зараза на служителите и клиентите си. От "Уника", ОББ и ДЗИ обявиха мерки за защита.

Интересен подход например е предприела третата по големина банка у нас – ОББ. Тя е въвела "релокация на критични функции". Това означава, че служители от една и съща дирекция, изпълняващи ключови за банката функции, ще бъдат временно преместени през следващите няколко дни в различни сгради на централното управление на банката с цел да се намали риска от евентуално разпространение на вируса в една цяла дирекция. "ОББ разполага с 6 алтернативни локации в столицата, напълно обезпечени технически, така че да организира работният процес на тези ключови служители без прекъсване", казаха от банката за Mediapool.

Освен това ОББ е отложила десетки планирани собствени събития и обучения през следващите 3 месеца. Всички бизнес пътувания са отменени. Участието на служители на ОББ в конференции, организирани от трети страни, е забранено. Спазва се правилото за 14-дневна карантина на пътувалите във високо рискова държава. Физически присъствените срещи са заменени с видеоконферентни, доколкото е възможно. Банката разчита и на напредналата си дигитализация – мобилно и онлайн банкиране, услугата "видео банкер" за видео срещи с експерти на ОББ и др. Финансовата институция съветва клиентите си да правят повече безконтактни картови плащания и да намалят използването на кеш, който преминава от ръка в ръка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #3

    Тогава "от какъв зор" да им ползваме "застраховките"?

  2. В и К
    #2

    Излиза, че е по-изгодно, да не се застрахова човек. Освен всичкото ще спести сумати време и нерви, които биха били изхабени, докато получи отказ в крайна сметка.

  3. Виктор_
    #1

    Много нагли тия застрахователи. Каква по-основателна причина за отмяна на пътуване от глобалната ситуация с коронавируса? Като вземат премиите са щастливи, но в тая професия има рискове, които следва да си покрият като се наложи. Четат условията както им е угодно в името на тлъстата корпоративна печалба.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.