Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Затъналият в дългове градски транспорт в София тегли заем от 81 млн. лв.

Глобите на нередовни птници паднали с две трети

2 коментара
Затъналият в дългове градски транспорт в София тегли заем от 81 млн. лв.

Затъналото в дългове за около 100 млн. лв. общинско дружество "Център за градска мобилност“ (ЦГМ)  в София обяви обществена поръчка за избор на банка, която да отпусне заем от 81 млн. лв.

Кредитът е необходим за погасяване на задълженията на дружеството, натрупани в периода 2010-2012 г., става ясно от поръчката. За двете години паричният ресурс на ЦГМ е намалял с 46%, което е довело до увеличение на задълженията със 76 на сто.

През 2010 г. плащанията към операторите с се бавили с два месеца, а две години по-късно - с пет. За същия период приходите от билети са намалели с 16%, а тези от синя зона - с 19 на сто, приходите от паркинги пък бележат спад от 11%. Отчетен е ръст на приходите от продажби на абонаментни карти с 5% и на приходите от принудително преместване - с 6 на сто. "Въпреки увеличения брой контрольори се наблюдава спад на таксуване на нередовни пътници с 69%", отчитат от ЦГМ.

През 2013 г. градският транспорт отчита малко по-добри резултати. Приходите на фирмата са 240 млн. лв., което е с около 22 млн. лв. повече спрямо предходната година. Основната причина за това раздвижване са промените в наредбата за паркиране, с която цената в синята зона скочи от 1 на 2 лв. на час, а в зелената - 1 лв. на час от септември 2012 г. Въпреки че има леко увеличение, приходите са със 70 млн. лв. по-малко от заложените цели.

Така на практика единствено приходите от паркиране, крепят градския транспорт на столицата. Общо от платените зони ЦГМ е получил 26.8 млн. лв. през 2013 г., което е с около 6 млн. лв. повече спрямо година по-рано.

Тегленето на заем върви заедно с подготовка на нова тарифна политика, която общинското дружество пише от края на 2013 г. В началото на седмицата столичният кмет Йорданка Фандъкова коментира, че фирмата се бави с предложенията и се надява те да са факт до две седмици.

Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов многократно коментира, че единичната цена на билета трябва да се увеличи за сметка на абонаментните карти, които да станат по-привлекателни и изгодни за софиянци. Фандъкова пък лансира идеята за билет за градския транспорт, с който може безплатно да посетиш общински музей в рамките на три дни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Майтапчия
    #2

    На маймуни ни правите, хем сте по-по-най-кадърни, а парите ги няма???

  2. Гошо мъдреца
    #1

    Да увеличат цените в зоните и билетите с 200% пак ще са на загуба, защото яко се краде от ОРГАНИЗИРАНАТА СОС.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.