Затъналият в дългове градски транспорт в София тегли заем от 81 млн. лв.

Глобите на нередовни птници паднали с две трети

Затъналият в дългове градски транспорт в София тегли заем от 81 млн. лв.

Затъналото в дългове за около 100 млн. лв. общинско дружество "Център за градска мобилност“ (ЦГМ)  в София обяви обществена поръчка за избор на банка, която да отпусне заем от 81 млн. лв.

Кредитът е необходим за погасяване на задълженията на дружеството, натрупани в периода 2010-2012 г., става ясно от поръчката. За двете години паричният ресурс на ЦГМ е намалял с 46%, което е довело до увеличение на задълженията със 76 на сто.

През 2010 г. плащанията към операторите с се бавили с два месеца, а две години по-късно - с пет. За същия период приходите от билети са намалели с 16%, а тези от синя зона - с 19 на сто, приходите от паркинги пък бележат спад от 11%. Отчетен е ръст на приходите от продажби на абонаментни карти с 5% и на приходите от принудително преместване - с 6 на сто. "Въпреки увеличения брой контрольори се наблюдава спад на таксуване на нередовни пътници с 69%", отчитат от ЦГМ.

През 2013 г. градският транспорт отчита малко по-добри резултати. Приходите на фирмата са 240 млн. лв., което е с около 22 млн. лв. повече спрямо предходната година. Основната причина за това раздвижване са промените в наредбата за паркиране, с която цената в синята зона скочи от 1 на 2 лв. на час, а в зелената - 1 лв. на час от септември 2012 г. Въпреки че има леко увеличение, приходите са със 70 млн. лв. по-малко от заложените цели.

Така на практика единствено приходите от паркиране, крепят градския транспорт на столицата. Общо от платените зони ЦГМ е получил 26.8 млн. лв. през 2013 г., което е с около 6 млн. лв. повече спрямо година по-рано.

Тегленето на заем върви заедно с подготовка на нова тарифна политика, която общинското дружество пише от края на 2013 г. В началото на седмицата столичният кмет Йорданка Фандъкова коментира, че фирмата се бави с предложенията и се надява те да са факт до две седмици.

Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов многократно коментира, че единичната цена на билета трябва да се увеличи за сметка на абонаментните карти, които да станат по-привлекателни и изгодни за софиянци. Фандъкова пък лансира идеята за билет за градския транспорт, с който може безплатно да посетиш общински музей в рамките на три дни.

Още по темата
Още от Бизнес