Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Зелен транспорт" на повикване в "Манастирски ливади"

Пасажерите сами ще "чертаят" маршрута на движение на електробусите

2 коментара
"Зелен транспорт" на повикване в "Манастирски ливади"

София готви "зелен транспорт при поискване" стартово в квартал "Манастирски ливади". Това стана ясно от доклад на зам.-кмета по транспорта Кристиан Кръстев, който в четвъртък бе одобрен от Столичния общински съвет. За реализирането му общината ще получи над 1.4 млн. евро от ЕС и ще съфинансира дейността с близо 370 000 евро.

На практика средствата са част от стартиращата за първи път в ЕС инициатива "Urban Innovation Action" за "зелен транспорт при поискване", в която София е първият одобрен български град с проекта си Innoair Sofia. За столичния квартал "Манастирски ливади" ще бъдат закупени електробуси. Пасажерите ще могат сами да "чертаят" маршрутите им чрез смарт приложение в зависимост от индивидуалните заявки на пасажерите.

Закупуването на електробуси обаче препъва София за пореден път. В сряда стана ясно, че Столична община е прекратила за втори път поръчката за доставка на 52 електрически автобуса за градския транспорт на София. От общината този път посчиха, чесамите фирми-кандидати са допуснали много грешки в попълване на документацията, в резултат на което за двете позиции на търга с редовни документи се оказал по един кандидат.

"Манастирски ливади" е избран, защото по принцип идеята на Брюксел е такъв транспорт да се осигурява за гъсто населени квартали с интензивно застрояване и с недостатъчно изградена пътна инфраструктура.

В доклада на зам.-кмета по транспорта Кристиан Кръстев се твърди, че с "този проект София ще тества за първи път в Европа иновативна практика за зелен обществен транспорт".

"Основната ни цел е да направим обществения транспорт в София по-привлекателен и удобен, за да се справим с основните фактори, влияещи върху качеството на въздуха: прекомерната употреба на лични автомобили и на задръствания в трафика", добавя той.

Проектът ще се изпълнява в рамките на 3 години, като целият му бюджет заедно с този за партньорите е 4.8 млн. евро. Всеки партньор осигурява 20% съфинансиране. Партньори са Американския университет в България, СУ "Св. Климент Охридски", Центъра за градска мобилност, Националното сдружение на общините, "Асоциация за развитие на София", Telelink и др.

По проекта се предвижда допълнително да се разработят модели за нискоемисионни зони на града, зелени коридори, и схема за приоритизация на масовия транспорт в "Манастирски ливади". 

Очаква се изпълнението да стартира до края на есента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Зеленогорски
    #2

    Ще се радвам ако този пилотен проект се реализира и в други квартали, където транспорта е в лошо състояние и постепенно да се намали нуждата от лични превозни средства в града. Може би евроскептиците вижда полза от това да сме в съюза, дори малко?

  2. Коментарът е изтрит в 14:15 на 21 октомври 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.