Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Зелените улици" в София се свиха наполовина, заради недоволни жители

4 коментара
Столичният булевард "Дондуков" става "зелената улица" от 31 юли и паркирането ще е забранено през почивните дни

"Зелените улици" в София бяха свити наполовина, заради недоволството на хората, живеещи на тях, че няма да имат право да паркират автомобилите си през почивните дни.

Така, вместо на шест столични улици, инициативата свободни от автомобили улици през почивните дни ще се реализира на три. Това реши Столичният общински съвет в четвъртък.

Това са ул."Иван Вазов" в частта от ул. "6-ти септември" до ул. "Кузман Шапкарев", в която почти няма жилищни сгради.

Втората централна градска част, по която също няма да има движение на автомобили е участък по бул. "Цар Освободител" от ул. "Г.С. Раковски" до бул. "Дондуков".

Трета е ул. "Княз Александър I" пред БНБ.

Те ще бъдат затворени за автомобили през почивните дни от 31 юли до 22 септември. Забраната за паркиране и преминаване на коли ще започва да тече в петък в 18:30 часа и ще приключва в 16 часа в неделя.

Краят на инициативата през септември ще бъде отбелязан с традиционното затваряне на целия център на София за автомобили, което ще се проведе за шести път.

Първоначалните планове на общината бяха изцяло пешеходна да стане ул. "Сан Стефано", а ул. "Ангел Кънчев" да се освободи от коли в участъка от ул. "Гладстон" до площад "Гарибалди". Предвиждаше се ресторантите и кафенетата да изнесат повече маси на открито, за да могат хората да се срещат.

След обявяването на инициативата "Зелени улици" обаче се оказа, че живеещите по "Ангел Кънчев" събират подписка да бъдат извадени от проекта, вследствие на което от градската управа решиха да проведат допълнителни консултации с тях.

"Проведохме срещи и дискусии с хората, които живеят и работят на тези улици в центъра. Искахме те да се включат в инициативата по свое желание. За съжаление се оказа, че от страна на живеещите по "Сан Стефано" и по "Ангел Кънчев" има съпротива, за която и районните кметове не можаха да убедят хората. Така на практика проектът "Зелени улици" се сви доста. В същото време бе решено след всеки изминал уикенд да се събираме и да отчитаме как е преминал той, какво може да се подобри, има ли пропуски и т.н. Моето виждане е, че ако покажем успешен модел, постепенно той сам ще бъде поискан и от хората от други части на София", коментира един от вносителите на предложението за "Зелени улици" - общинският съветник от ГЕРБ Малина Едрева.

Столичните съветници са решили още да не се затваря и улица "Цар Иван Шишман" от "Граф Игнатиев" до ул. "Паренсов", заради предстоящ ремонт в участъка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Отговор на коментар #3

    Ти си прекрасен пример за човек, на когото младите хора пречат. Но иначе най-вероятно си силно вдъхновен от протеста, защото "той е на младите". И само да вметна, че "милениали" се нарича поколението, което посреща новия век в юношеска възраст. Хората от това поколение са родени между 1980 и 1995. Дълбоко се съмнявам, че точно тези хора са "нагъващи мекици с айран и пиещи дизайнерска бира",а и не вийдам нещо лошо в това. Много повече ме притесняват хора, жулещи ракия...

  2. Voip
    #3

    Супер! Само това ни трябваше: зелени улици пълни с милениъли и хипстъри по заведенията, нагъващи мекици с айран, пиещи дизайнерска бира, докато си разхождат новите дрехи рано сутрин по заведенията. И всичко това да се угоди на собствениците на няколко кръчми и кафета. А защо проекта предварително не беше обявен за да се чуят мненията на живущите и досега не мога да си обясня.

  3. JP
    #2

    Общината, преди да затваря улици, да започне да строи подземни паркинги. Привилегията да си държиш возилото пред входа на кооперацията трябва да струва много, много повече от сега. Останалите - в кварталния общински паркинг, Общината също ще спечели. И друго, всяко влизане в централните претоварени улици трябва да се таксува, както се прави на много места. И трето, всяко ограничаване на дижението по една улица увеличава трафика по съседните - там хората питат ли ги? И четвърто, пушещите дизели, които

  4. Milen Mitrev
    #1

    Това е! София е обречена да продължава да се превръща във все по-брутален паркинг! За съжаление вресливите шофьори са по-важни от пешеходците и всичко е в тяхна полза.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.