Жалба блокира отново поръчката за електронни билети в София

Процедурата е атакувана от фирма, създадена през миналата година

Жалба блокира отново поръчката за електронни билети в София

Нова жалба блокира за втори път обществената поръчка за избор на фирма, която да направи електронната система за таксуване в градския транспорт на София. За внедряването и поддръжката ѝ са предвидени 88 млн. лева. Поредната жалба е подадена преди ден от фирма, създадена в началото на 2016 г. с капитал от 10 лева.

От Центъра за градска мобилност (ЦГМ), който обяви поръчката за електронното таксуване, обясниха, че процедурата се спира до окончателно произнасяне по жалбата. Тя е внесена на 15 ноември пред Комисията за защита на конкуренцията от дружеството "Диджикорп Технолоджис". Фирмата е атакувала едно от разясненията по поръчката, дадени от ЦГМ. Това е станало броени дни преди изтичането на срока за подаване на оферти за участие в конкурса, който беше 20 ноември.

Според информацията в търговския регистър фирмата, която атакува поръчката, е собственост на 45-годишния Иван Георгиев Стоименов. Фирмата е с 10 лева капитал, учредена е през януари 2016 г. и в търговския регистър не е публикуван неин финансов отчет. Така не е ясно дали отговаря на едно от изискванията за участие в поръчката - поне 30 млн. лева годишен оборот.

В предмета на дейност е посочено, че се занимава с разработката и внедряването на софтуер, уеб хостинг, програмни продукти и че прави и поддържа уеб страници. Самата фирма обаче няма интернет страница, а информация за нея се появява само във фирмени бази данни.

София ще прави нови трамвайни трасета

Столична община не планира закриване на трамвайни линии, а ще разширява мрежата. От местната администрация опровергаха твърденията на общинския съветник от коалиция "Сердика" Войслав Тодоров.

Според него се планира закриването на една и промяна на маршрута на още 4 трамвайни линии. Тодоров се позоваваше на схеми, приложени към изменение на общия устройствен план на столицата, приет от правителството през август тази година.

От общината обясниха, че тези промени са направени само, за да се отрази в плана трасето на третия лъч на метрото, което се прави в момента. Приложената схема е работен вариант от 2007 г., в който действително има промяна на трамвайните линии. Тази схема обаче не е актуална, защото в момента тече нова процедура за промяна на общия устройствен план.

В същото време общината смята да прави трамвайни трасета по булевардите "Т. Каблешков" и "Копенхаген".

Освен че атакува документ по поръчката, фирмата иска и налагане на временна мярка - спиране на процедурата. Тя вече е блокирана до крайно решение по случая. По него първо трябва да се произнесе Комисията за защита на конкуренцията, а ако нейното решение бъде обжалвано от някоя от страните, ще се чака и решение на Върховния административен съд. Първо трябва да се реши за искането за налагане на временна мярка за замразяване на поръчката. Институциите вероятно ще се произнесат по жалбата по същество по-късно.

Този сценарий вече веднъж беше проигран. През август процедурата беше спряна за първи път заради жалби на компаниите "Глобал софтуер солюшънс", "Юником сървисиз", "Бърнърс енд Зимар", "Аосиа България". Тогава също имаше искане за спиране на процедурата, но в края на октомври Върховният административен съд ги отхвърли окончателно и на 30 октомври поръчката тръгна отново, но с над два месеца забавяне.

Предвид голямата сума и дългосрочния договор за изграждане и поддръжка - 10 години, се очаква и следващите етапи на поръчката да бъдат обжалвани. Това допълнително ще забави въвеждането на новия начин на плащане, за който се говори от години.

Системата за електронно таксуване трябва да бъде въведена във всички 1300 превозни средства на градския транспорт. Предвижда се освен с карти, таксуването да става и с безконтактни дебитни или кредитни карти, като системата автоматично изчислява коя ще е най-изгодната тарифа за пътника според това колко често пътува. Ако ползва градски транспорт рядко, ще бъде таксуван по цената на един редовен билет. Ако пък се вози по-често, ще му се начислява цена като за едномесечна карта например.

Освен системата за таксуване, победителят в поръчката ще трябва да направи и видеонаблюдение в градския транспорт.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?