Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жалба спря търга за доставка на 35 електрически жп мотриси

1 коментар
Жалба спря търга за доставка на 35 електрически жп мотриси

Търгът за доставка на 35 броя едноетажни електрически мотриси вече е на трупчета. Поръчката, чиято прогнозна стойност е 1.1 млрд. лв. без ДДС и се финансира по Плана за възстановяване и устойчивост е спряна. Това показва справка в Агенцията за обществени поръчки и в публичния регистър на Комисията за защита на конкуренцията.

Търгът се спира заради жалба от "Шкода Транспортейшън" А.С в антимонополната комисия. Регистърът на КЗК показва, че жалбата е подадена на 28 септември, но става публично известна на 9 октомври, когато комисията стартира производство. На този ранен етап КЗК не прикача документи, от които да станат ясни мотивите на жалбоносителя. Те обаче трябва да станат ясни, когато КЗК излезе с решение по казуса.

Тази поръчка вече веднъж бе спирана. Както Mediapool писа настоящият министър Георги Гвоздейков ("Продължаваме промяната") първо спря поръчките за покупка на нов подвижен състав за 2.8 млрд. лева с европари, а след това смени и ръководството на "Холдинг БДЖ" и подопечните му дружества. Общо взето в трите дружества - "БДЖ Пътнически превози", "БДЖ Товарни превози" и "Холдинг БДЖ", се въртят едни и същи началници, независимо кой е на власт. сред четирите

Доставката на 35-те едноетажни електрически мотриси бе именно сред спрени търга от Гвоздейков. В детайли, през април служебният транспортен министър Христо Алексиев обяви с осем месеца закъснение поръчките за купуване на 7 двуетажни мотриси, 35 едноетажни мотриси, 20 пуш-пул и 18 маневрени локомотива, като финансирането за тях е по Плана за възстановяване и устойчивост и с бюджетни средства.

Условията в търговете обаче бяха силно критикувани и определяни дори като ограничителни или лобистки.

Новият транспортен министър Георги Гвоздейков прекрати поръчките, след като анализи показали, че предишният екип на Министерството на транспорта и съобщенията е допуснал няколко съществени порока в процедурите, заявиха от ведомството в четвъртък.

Например, посочено бе, че не е извършена задължителната процедура за предварителен контрол, която се прави от Министерството на финансите съгласно изискванията на Плана за възстановяване и устойчивост. Освен това е установено, че предвиденият в процедурите механизъм за ремонт е рисков и нецелесъобразен, а изискванията към 18-те маневрени локомотива са необосновано завишени.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Един препатил
    #1

    Рамков договор с "Шкода" и стига тинтири-минтири! Същото и за градския транспорт в София!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.