Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жалби блокираха всички договори за магистрални отсечки

26 коментара
Жалби блокираха всички договори за магистрални отсечки

Повече от година Агенция “Пътна инфраструктура“ (АПИ) не може да сключи нито един договор за магистрални отсечки по Оперативна програма “Транспорт“ заради жалби на участници в конкурсите. От около два месеца буксуват проектите за двата лота на магистрала “Марица“, както и за пътя Кърждали – Подкова. Вече почва да се изостава от графика за строежа на пътните европроекти, по-известен като “Библията на Плевнелиев“. Единствената магистрала с договори за строителство и изпълнение в срок е “Тракия“.

Жалба блокира повече от два месеца и поръчката за геодезическо заснемане на ремонтираните участъци по Оперативна програма “Регионално развитие“. То трябваше да се направи общо за всички проекти от първия етап на програмата – 12 участъка втори и трети клас, договорени за 130 млн. лева. Вместо това обаче фирмите сами са направили заснемането за своя сметка, за да се впишат отсечките в кадастъра и да получат акт 16.

На практика строителите са принудени да станат “дарители“ на пътната агенция – тя не може да им възложи замерването, защото има обжалване на обществената поръчка, а фирмите не могат да си позволят да чакат, защото искат да си получат парите за свършената работа. “Дарението“ към държавата им е излязло около 5-10 хиляди лева на отсечка.

С акт 16 са няколко от ремонтираните участъци по ОПРР, включително Перник – Брезник, Овчарци – Сапарева баня (възложени на консорциум с участието на “Холдинг Пътища“), Момчилград – Крумовград (“Пътинжинеринг“) и др.

И двата лота на “Марица“ се обжалват

Лот 1 на “Марица“ (Оризово – Димитровград) не може да се възложи на класирания на първо място участник в конкурса – италианската “Чи Ем Чи ди Равена“, заради жалба на обединение между испанската “Рубау“ и софийската “Софстрой“. То е отстранено на етап технически оферти, заради което се жалва на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която обаче отхвърля искането им. Следва жалба до Върховния административен съд (ВАС), който връща казуса на КЗК.

Антимонополният орган отново се произнася в ущърб на сдружението – следва нова жалба до ВАС. Неговото решение се очаква тази седмица. Компанията обаче се закани, че ще сезира европейските институции заради некоректното отношение на българските власти.

Проектът за Лот 2 на “Марица“ (Димитровград – Харманли) също не може да стигне до заветния етап на сключен договор за строителство. Най-ниска цена в конкурса предложи "Марица Хайуей" ("Пътностроителна техника" на Васил Божков и австрийската "Порр Техновал“) - 122.1 млн. лв. без ДДС.

Два месеца и половина агенцията “разследва“ реалистична ли е цената на сдружението и в началото на юни реши да го класира на първо място. Решението обаче бе незабавно обжалвано от българско-португалски консорциум, в който участват “ИСА 2000“ и “Лена“. То предложи втората най-ниска цена за отсечката. Антимонополната комисия още не се е произнесла по случая.

И търгът за Кърджали – Подкова виси

Обжалва се и решението на пътната агенция да класира на първо място обединение в конкурса за строителство на пътя Кърджали – Подкова. Проектът включва изграждането на 24 км нов път и ремонт на още 8 км стар, а финансирането е осигурено по Оперативна програма “Транспорт”.

В този търг най-ниска цена предложи дружеството “Кърджали-Подкова”, в което участват софийската "Интегрирани пътни системи", кърджалийската "Пътстройинженеринг" и старозагорските "Пътстрой" и "Пътно строителна компания Ес Би Ес“. Кандидатът предложи 32 млн. лв., за да построи участъка. Тази цена е двойно по-ниска от прогнозната 62 млн. лв.

Жалбата е подадена от сдружение “Маказа Трейс“ с участието на “Трейс Груп Холд“, което не е допуснато до отваряне на ценовата оферта.

Геодезичното заснемане на пътни отсечки, ремонтирани с пари от ОПРР трябваше да се възложи на една фирма през април. Най-ниска цена в конкурса предложи “Трафикконсулт – БГ“ - 218 827 лв без ДДС.

Сдружение “ИКП-Торал“ с оферта за 380 979 лв. (третата най-ниска) обжалва класирането на участниците в конкурса и въпреки, че жалбата е отхвърлена от КЗК, фирмата продължава с оплакванията до по-горна инстанция. Докато не приключи спорът, строителните фирми са принудени сами да правят геодезичните замервания на отсечките, ако искат да си получат парите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

26 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. qwerty
    #26
  2. N
    #25
  3. мухобройко
    #24
  4. д-р Зенгинова
    #23
  5. sam
    #22
  6. Кибик
    #21
  7. Пардон,с
    #20
  8. Трейсаджия
    #19
  9. баба Тинка
    #18
  10. Граничар
    #17

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.