Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Желаещите да изготвят идеен проект на магистрала Русе-Велико Търново са 11

2 коментара
Желаещите да изготвят идеен проект на магистрала Русе-Велико Търново са 11

Единадесет оферти за изработването на идеен проект за изграждането на автомагистрала Русе-Велико Търново, бяха отворени в петък в Агенция "Пътна инфраструктура".

Сред кандидатите са както познали от други търгове пътни фирми, така и създадени специално за поръчката компании със също известни дружества за строеж и поддръжка на пътища.

Предложенията по реда на постъпването им са на самостоятелните играчи "Инжконсултпроект“ ООД; "Трафик Холдинг“ ЕООД; "Пътпроект 2000“ ООД; "Пътпроект“ ЕООД; "Виа План“ ЕООД; "Илия Бурда“ ЕООД и "Алве Консулт“ ЕООД.

Останалите трима кандидати са обединения от фирми. Едно от тях е ДЗЗД "Проект Русе 2015“, в което участват "3TI Проджети ингенериа интеграта“ Спа, Италия, "Рутекс“ ООД и "СивЕн Дизайн Сървисис“ ООД. В ДЗЗД "АМ Янтра“ влизат "Трансконсулт-22“ ООД, "Контролс“ ООД и британската "МОТТ МАКДОНАЛД“. Документи е подал и Консорциум "Мости“, включващ "Мости България“ ЕООД и "Мости Катовице“ Сп., Полша. Последният по ред кандидат и обединението "Ежис-ППМ“ ДЗЗД между "Ежис България“ ЕАД, "Ежис интернасионал“ АД, Франция, и "Проджект Планинг енд Менинджмънт“, България.

Избраният според предложената цена изпълнител трябва да предложи технически решения за строеж на бъдещата магистрала, с минимум три варианта за реализация на трасето по нов терен извън съществуващия път I-5. Ще се изследват социално-икономическите последици от реализирането на проекта и мерките за ограничаване на въздействието върху околната среда.

Трасето ще има приблизителна дължина 110 км, прогнозната му стойност е около 400 млн. евро, колкото сме поискали за този проект по финансирания от Еврокомисията план "Юнкер".

Изграждането на магистрала в този участък рязко ще намали пътнотранспортните произшествия, е посочено в мотивите към тръжната документация. Трасето ще заобиколи опасния участък край Бяла, където дори и след изграждането на кръгово кръстовище заради големия баир продължават да стават тежки катастрофи с тирове.

Прогнозната стойност за изработването на идейния проект на магистралата от Русе до Велико Търново е 1.25 млн. лв.

Засега плановете са магистралата може да започне от кръговото движение на Дунав мост в края на Русе. След това ще обхожда на юг съществуващия жп терминал, а после ще следва успоредно жп линията Русе – Варна. После магистралата ще продължава на юг и трябва да пресича второкласния път Русе – Кубрат и първокласния път Русе – Варна. Следвайки същата посока трасето се предвижда да преминава над река Русенски Лом, след което се пресече жп линията Русе – София и ще върви успоредно на нея.

След това магистралата минава западно от село Иваново и се развива успоредно на пътя Русе – Велико Търново. Движи се западно от село Две могили, пресича третокласния път 501 и веднага след него жп линията Русе – София.

Трасето преминава между село Борово и село Пет кладенци, пресича третокласния път Борово – Попово и обхожда източно град Бяла и село Каранци.

След това магистралата пресича пътя Бяла – Попово и Полски Тръмбеш – Орловец. От там ще върви по десния бряг на Янтра, след това пресича реката и минава източно от селата Сашево и Куцина и над жп линията Русе – Горна Оряховица.

От там ще продължава успоредно на жп линията от западната ѝ страна и западно от село Самоводене, като последователно пресича второкласния път Поликраище – Горна Оряховица, жп линията София – Русе и първокласния път София - Русе.

Трасето обхожда западно Велико Търново и пресича първокласния път София – Варна. След това се развива западно от Велико Търново, обхожда селата Леденик и Шемшево от изток и стига до първокласния път Велико Търново – Габрово.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. strobo
    #2

    Е най накрая се раздвижи и това направление, най натовареното и най опасното м/у впрочем... Сега ще се точат "процедури" поне едно 10 години....

  2. coffee davidov
    #1

    Заще ще отивате на запад от Велико Търново при селата Леденик и други. По добрия вариант е магистралата да завърши в големия пътен възел на Търново, където се пресичат пътищата за Русе- Варна-Стара Загора-Габрово.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.