Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Желаещите да строят "Тунел Шипка" се оказаха над 30

12 коментара

Над 30 фирми са заявили интереса си да построят и експлоатират тунела под Шипка, съобщиха от Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ).

Заявленията не включват финансови аспекти на проекта, не се оценяват и не ангажират, както заявителите, така и НАПИ с евентуално бъдещо решение, участие в концесионна процедура.

Към края на м. септември или началото на м. октомври фирмите, заявили интерес, ще бъдат поканени на информационна среща, на която ще бъдат запознати детайлно с проекта и ще бъде организирано посещение на място.

Концесията на "Шипка" се задвижи след като чешката фирма "Метростав" предложи да построи тунела за 4 години и да осигури заем от чешки търговски банки в размер на 200 млн. евро.

Сега се оказа, че към концесията имат интерес и българските "Холдинг Пътища", "Геотехмин" и консорциумът "Трейс – Станилов". Услугите си предлагат и по една компания от САЩ, Франция, Хърватска, Германия и, разбира се, чешката "Метростав". Шест гръцки, шест турски, четири италиански, по три компании от Испания и Австрия и две от Словакия също са подали заявления.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. архитекта
    #13

    а защо пък български фирми да не кадидатстваме за нов канал Бургас-Солун до бяло море?

  2. Дядо
    #12

    Но ще стане може би след още 4 години, когато антикомунистите се окажат най-после на власт и от ЕС отпуснат парите. Иначе, за много пари, има и много желаещи.

  3. Мунчо
    #10

    Глупаво е да се дава на концесия тунела. Той ще е твърде важна връзка за да обременява бизнеса с такси.Построяването на този тунел е много по-важно за българите от Белене, Южен паток, Набуко.

  4. Синя прашка
    #9

    Или искаме да гушнеме рушветчето, а? Защо досега не беше предложено, а се пееше песента, че бил нерентабилен!

  5. Баба
    #8

    щото прави страшни свирки

  6. Nemeca
    #7

    Много е добра идеята за подобен тунел. Само че трябва или България като държава да вземе заем и да си го построи и експлоатира, или да остави чужди компании да си вземат заем да си го построят или експлоатират. Ама не България да вземе заем, те да го построят, и да ми вземат чужденците такса да преминавам при условие че заема го плащам аз като данъкоплатец.

  7. Пътешественик
    #6

    За две години/!/ само по аутобана Янина - Игуменица бяха построени около 40 модерни тунела по няколкостотин метра в планината Пинд.С европейски пари.А тук продължава да се умува.Жалка работа.

  8. Petroff
    #5

    Концесията е много по-добър вариант, защото 3% комисионна от 200 млн са си 600 хил еврица. Някой да знае как се става член на комисията за концесията ;)

  9. чичо Ви
    #4

    И аз искам да участвам. Ще взема договора за 300 млн., след това ще спазаря български фирми за подизпълнители срещу 150 млн. , ще дам 20-30 млн. комисионни ,пардон - консултантски услуги, а с останалите пари ще ви пращам телеграми от далечни острови и снимки на залези (ако не ме гръмнат все пак)

  10. дядо Любо
    #3

    Никаква Концесия! Идват дупчат планината, бачкат, плаща им се и чао. По пътя Загреб, Риека, Дубровник за последните 7 години хърватите са направили супер магистрали с тунели някои от тях дълги 18 км. С евро пари. Трафика е в пъти по-малък от нашия!!! Интересно как си връщат парите или нас някой заради комисионната ни заблуждава и набутва в концесии. Такива бяха и аргументите за магистрала Тракия....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.