Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железничарите остават без безплатни карти за влак още от 1 юли

6 коментара

Всички служители на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), както и роднините им остават без безплатни карти за влак от 1 юли. Това е наредил изпълнителният директор на компанията Милчо Ламбрев. Причината е, че компанията не може да си позволи да плаща деветкратното увеличение на картите, поискано от БДЖ преди два месеца, каза Ламбрев пред Mediapool.

Картите за служителите на НКЖИ досега са стрували 520 лв. и са плащани от работодателя. БДЖ обаче е определила от 1 юли 2012 г. нова цена от 4480 лева, която да отговаря на пазарните условия.

Така НКЖИ трябва да извади 30 млн. лева, ако иска да снабди всичките си 13 700 служители с безплатни карти за втората половина на 2012 г. Това няма как да стане, каза Ламбрев и добави, че има нареждане всички служители да върнат картите си. В замяна те ще получа нови 50 лева към социалните си добавки, с които да покриват личните си пътувания с влак. Билетите за служебни пътувания пък ще бъдат осребрявани от компанията.

От ръководството на железницата заявиха преди около 2 месеца, че безплатните карти отпадат не само за служителите на НКЖИ, но и за тези на БДЖ. Това стана повод за кратък протест пред транспортното министерство на около стотина души от компанията, организирани от синдикатите.

Тогава транспортният министър Ивайло Московски каза, че картите ще останат да важат до края на 2012 г., но от 2013 г. преференцията може и да отпадне. Финансовият министър Симеон Дянков коментира, че безплатните карти са голяма тежест за бюджета на железницата, но и проблем при планирането на пътуванията по празниците.

Картите за служители на БДЖ и НКЖИ са 30 000. Отделно се дават карти на пенсионери от системата и на други държавни институции. Ако се приеме, че цената на картата е 4480 лева, само за служителите от системата на железницата хазната дава над 134 млн. лева.

Въпреки обещанието на Московски картите да важат до края на 2012 г., оказва се че ръководството на БДЖ не се е отказало от увеличението на цените. То може да не е в първоначално заявения деветкратен размер по отношение на НКЖИ, но корекция със сигурност ще има и ще важи за втората половина на 2012 г. От транспортното министерство коментираха пред Mediapool, че двете компании ще се разберат по между си, а до тогава ще важи схемата за осребряване на билетите на железничарите, както и плащането на нови социални добавки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    то лошо няма,но да се получават подобаващи заплати.като да речем 1000 лв и нагоре,а не смешната сумичка от 500 лв защото представете си как се живее с тази сума,как да изхраниш семеиство да си платиш сметките че и да си платиш билетите...тука прочетох за дянков че хубажо бил напражил,пак казжам лошо няма но да увеличи заплатите...всичко увеличават -ток цени на храни и др а заплатите седят едни и същи и накрая плащайте си и билети е как да стане с 500 лв????

  2. Анонимен
    #5

    по некадърно управление железницата не е имала от създаването си

  3. Анонимен
    #4

    По принцип може да ползват някакви привилегии при пътуване с влак, но всякакви граници на приличие и нормалност са надминати. 30 хил. безплатни карти за пътуване, това е безумие. Няма толкова служители в железниците, явно дават на бивши и пенсионирани, на семействата им и т.н. Едно време даваха по един безплатен билет, годишно и два-три с намаление и толкоз, не е лошо тази практика да се възстанови.

  4. Анонимен
    #3

    NORAD: много правилно решение!нема какво да мрънкате ако БДЖ беше поне на 0 вместо тотална загуба всяка година - би било ок да се запазят тия карти

  5. Анонимен
    #2

    Аз предлагам всички работещи в БДЖ да си плащат билети и когато са на работа. Не е лошо това да стане и в градският транспорт - Ватманите да си плащат редовно за това, че се возят с привилегия най-отпред. Работниците вув фирмите да си плащат, че влизат в зоната на фирмата. От учениците да се искат входни билети, когато влизат в училищата. Изобщо - всичко се плаща. Така Дянков ще победи кризата.

  6. Анонимен
    #1

    Колко ТЕЖИ думата на двамата министри Московски и Дянков !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.