Железничарите остават без безплатни карти за влак още от 1 юли

Всички служители на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), както и роднините им остават без безплатни карти за влак от 1 юли. Това е наредил изпълнителният директор на компанията Милчо Ламбрев. Причината е, че компанията не може да си позволи да плаща деветкратното увеличение на картите, поискано от БДЖ преди два месеца, каза Ламбрев пред Mediapool.

Картите за служителите на НКЖИ досега са стрували 520 лв. и са плащани от работодателя. БДЖ обаче е определила от 1 юли 2012 г. нова цена от 4480 лева, която да отговаря на пазарните условия.

Така НКЖИ трябва да извади 30 млн. лева, ако иска да снабди всичките си 13 700 служители с безплатни карти за втората половина на 2012 г. Това няма как да стане, каза Ламбрев и добави, че има нареждане всички служители да върнат картите си. В замяна те ще получа нови 50 лева към социалните си добавки, с които да покриват личните си пътувания с влак. Билетите за служебни пътувания пък ще бъдат осребрявани от компанията.

От ръководството на железницата заявиха преди около 2 месеца, че безплатните карти отпадат не само за служителите на НКЖИ, но и за тези на БДЖ. Това стана повод за кратък протест пред транспортното министерство на около стотина души от компанията, организирани от синдикатите.

Тогава транспортният министър Ивайло Московски каза, че картите ще останат да важат до края на 2012 г., но от 2013 г. преференцията може и да отпадне. Финансовият министър Симеон Дянков коментира, че безплатните карти са голяма тежест за бюджета на железницата, но и проблем при планирането на пътуванията по празниците.

Картите за служители на БДЖ и НКЖИ са 30 000. Отделно се дават карти на пенсионери от системата и на други държавни институции. Ако се приеме, че цената на картата е 4480 лева, само за служителите от системата на железницата хазната дава над 134 млн. лева.

Въпреки обещанието на Московски картите да важат до края на 2012 г., оказва се че ръководството на БДЖ не се е отказало от увеличението на цените. То може да не е в първоначално заявения деветкратен размер по отношение на НКЖИ, но корекция със сигурност ще има и ще важи за втората половина на 2012 г. От транспортното министерство коментираха пред Mediapool, че двете компании ще се разберат по между си, а до тогава ще важи схемата за осребряване на билетите на железничарите, както и плащането на нови социални добавки.

Споделяне
Още от България

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?