Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железничарите остават без безплатни карти за влак от догодина

9 коментара
Железничарите остават без безплатни карти за влак от догодина

Транспортният министър Ивайло Московски прие в сряда протестиращи железничари, след което заяви, че категорично не приема мотивите за митинга, събрал около стотина служители на БДЖ. С плакати и скандирания те настояваха за оставките на ръководството на железницата, за по-високи заплати и да спрат съкращенията в системата.

Московски обясни в Министерския съвет още преди протеста, че късно във вторник е получил претенциите на синдикатите, описани в три точки. "Първата - съсипване на жп сектора, категорично не приемам", каза министърът.

След срещата с профсъюзите той запита как се съсипва железницата при положение, че инвестициите в жп инфраструктура са 1.5 млрд. лева. Следващата седмица БДЖ ще получи пари от еврофондовете по “Техническа помощ” за подготовка на тръжна процедура за закупуване на влакове за 600 млн. лева след 2014 г. “Тоест с около над 2 млрд. лева ние “унищожаваме” българската железница, и то в ситуация на криза”, каза Московски.

Втората точка – отнемане на правата на железничарите за безплатно пътуване, не стои на дневен ред, защото за тази година картите са раздадени, каза министърът. От догодина обаче преференцията може да отпадне, стана ясно от думите на Московски и на финансовия министър Симеон Дянков.

Безплатните карти са голяма тежест за бюджета на железницата, но и проблем при планирането на пътуванията по празниците, каза Дянков. Московски допълни, че системата за безплатно пътуване се ползва от над 350 000 души и струва годишно над 250 милиона лева.

Тези безплатни карти всеки момент могат да влязат във влаковете, каза Дянков. Те се полагат на една голяма част от бивши и настоящи служители на БДЖ и НКЖИ и техните семейства и това прави планирането по празници много трудно, каза още вицепремиерът. Броят им трябва рязко да се съкрати, но това ще стане през 2013 г., каза още Дянков.

“Задължително ще се направи анализ и от догодина ще се направи оптимизация”, допълни Московски.

Петър Бунев, председател на железничарския синдикат към КНСБ каза по време на протеста, че данните за 350 000 карти за 250 млн. лева не отговарят на истината. Впоследствие министър Московски каза, че картите за служители са 30 000. Отделно се дават карти на пенсионери от системата и на други държавни институции. Министърът отбеляза, че няма нужда един служител да разполага с карта за цялата страна, чиято цена може да стигне хиляди левове, ако работи само в едно конкретно направление.

Третият повод за недоволство на синдикатите в жп транспорта са съкращенията на служители, част от плана за реформи в БДЖ. Московски каза, че и тази тема не е актуална, защото не са приключили миналогодишните съкращения на 2000 души и на този етап нови не се планират. Заради предстоящата приватизация на “БДЖ Товарни превози” промените в персонала на дружеството са замразени, припомни той.

Московски каза още, че към БДЖ “Товарни превози” интерес ще проявят поне две компании. Интересува ни стабилен оператор, който да си плаща редовно инфраструктурните такси, каза министърът и посочи, че БДЖ дължи на НКЖИ около 100 млн. лева за такива такси.

Министър Дянков пък определи насрочения за сряда протест на железничарите като “прибързан”.

След срещата на синдикатите с министъра стана ясно, че конфликтните теми ще се дискутират до края на годината с ръководството на железницата. Профсъюзите обаче остават в стачна готовност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    А може би това е скритата цел. Да се ликвидира пътникопотока по ЖП-то и да се пренасочи към автомобилния за да падат комисионки!Много хорица по-долу мислят че 300 000 пътувания са равни на 300 000 карти! НАРОДЕ!!!"В.Левски"

  2. Анонимен
    #8

    Чудя се как може да се разсъждава толкова елементарно и плоско.Държавата била ощетена с 250 млн.лева от безплатните карти.Хващам се на бас на 250 млн.лева, че като се премахнат картите, държавата няма да ги придобие тези 250 000 000 лв!Това е така, защото никой няма да се вози по ЖП-то.Ще се возим с автобуси,леки коли,моторетки, но с ЖП-то не.Досега се возят защото е безплатно.Дянков,Дянков, не можеш да вземеш цървулите на босия!!!

  3. Анонимен
    #7

    Абе, хора вие малоумни ли сте? Работното място на железничаря е на жп линията в гарите и междугарията. 90% от персонала пътува до работните си места с влак и от там в районите,които обслужват. Вие, може ли да проумеете, че тези карти са им необходими, за да могат да си изпълняват служебните задължения, а не да се возят на влакчетата за кеф и разнообразие.Членовете на семействата с деца до 18 год., които учат имат право на тази привилегия само 3 пъти в годината. За какво говорим тогава?

  4. Анонимен
    #6

    Почтената и професионална журналистика при новини, които будят съмнения, обикновено търси втори източник или директно маркира съмнението дори и с (?). Нашите министри начело с премиера, волно или неволно лъжат много и безпрекословното им повтаряне от медиите заблуждава народа. Така е и с посочените 350 000 безплатни карти на БДЖ, така беше и с рязаната 3 (три!) сантиметрова ламарина на комбайна с кокаин "по-дебела от танк!" (Танковете имат няколко пъти по-дебела броня)

  5. Анонимен
    #5

    е заради ма....ите сега всички постове ли ще ми триете. Абе и Медияпул сте от тия с вечните привилегии и безплатни обяди........

  6. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #4
  7. Анонимен
    #3

    Числото 350000 е изсмукано от пръстите и не може да бъде доказано по никакъв начин. Освен това, естествено се говорят полуистини и легенди за безплатните пътувания.Служителите на железниците и техните семейства наистина имат такива права, но само за няколко пътувания годишно, а не въобще - допътува ти се и хоп на влака и то точно по празниците, за да затруднят максимално господин министъра. Ако се въведе електронна система за резервации, както е в белите държави, а не се продават билети на корем,

  8. Анонимен
    #2

    Работещите в БДЖ в момента (и то само пътуващите)- да получават безплатни карти, но защо и семействата им, и пенсионираните и т.н. Все едно работещите в ресторант и техните семействата, деца и т.н. да продължават да се хранят безплатно в този ресторант заедно с цялата челяд и след като се пенсионират. Хайде, стига хрантутници на държавната трапеза.

  9. Анонимен
    #1

    350 000 души е умопомрачително число. Това са сегашните и всички бивши служители и техните семейства , но явно и децата им дори когато са над 18 год., за внуците не съм сигурен. Още малко и всички българи ще пътуват безплатно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.