Колективният трудов договор (КТД) в "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД бе подписан късно вечерта в понеделник след продължителни преговори. Така бе сложен официално край на продължилата 24 дни железничарска стачка, която на практика спря още в петък вечерта, след като преди това ръководството на БДЖ само спря влаковете от 8 до 16 часа, когато бе протестът на служителите.
Управителите на дружеството и представителите на синдикатите са де договорили новият КТД да е с продължителност две години.
Двете страни се споразумяха до 1 юни 2012 г. да не се намаляват доходите на работещите в железницата. След това влиза в сила бонусната система при заплащането, която ще се разработи от представители на дружеството и на синдикатите.
Основният годишен платен отпуск се намалява от 22 на 20 дни. Допълнителната почивка заради вредни условия на труд вече няма да са фиксирани 10 дни за всички, а ще варират от 5 до 10 дни в зависимост от тежестта на работата. Намалява се и обезщетението при пенсиониране - вместо девет заплати железничарите, които излизат в пенсия, ще получават 8. Всички останали допълнителни плащания остават в същите размери.
В тази ситуация, в която се намираме, това беше максимумът, който можеше да се подпише, каза Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ , цитиран от “Фокус”
С новите колективни трудови договори ръководството на БДЖ практически ще продължи по пътя на реформите, коментира от своя страна Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ.
Ръководството отстоя позицията си по време на близо едномесечната стачка в БДЖ да съкращава персонал без съгласието на синдикатите. Това ще е в случаите на намаляване на обема на работа и закриване на дейности. В останалите случаи синдикатите ще се уведомяват за планираните съкращения.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Предлагам да се остави бедежето на самоиздръжка- да си определят таксите, цените, отпуските,заплатите,разписанията и всичко каквото им скимне, но да не получават нито лев от данъкоплатците.
Този път натриха носа на профсъюзите и г-н Бунев! А г-н Бунев постигнал "най-доброто" за железничарите! :)))
МНОГО БОЛЕЗНЕНО ЩЕ БЪДЕ ДА СЕ ОПЕРИРА ПРЪСТ ПО ПРЪСТ НЕНУЖНАТА ГАНГРЕНЯСАЛА РЪКА НА бдж, ТРЯБВА ДА СЕ ДЕЙСТВА БЪРЗО И СТРОГО
1-я, и по тебе баща ти е имал още седмица работа с теслата, ама сега е късно.Повредил си на майка ти ... с раждането си.
Много отстъпки е направило ръководството -трябвало е с теслата да дялка още !