Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железничарите ще вземат временно непълни заплати

13 коментара
Железничарите ще вземат временно непълни заплати

Временно до края на годината служителите на Национална компания “Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) ще получават непълен размер на трудовите си възнаграждения, стана ясно в понеделник след среща между ръководството на компанията и синдикалистите от КНСБ.

Железничарите не са вземали заплати за юли, както и аванс за август, които ще се платят през септември. Не се очертава обаче скоро да получат пълните си възнаграждения за трите следващи месеца. Дружеството е решило да задържа по 30 на сто от заплатите до края на 2009 г., за да може да дава поне по 70 на сто на хората. Остатъкът ще бъде платен след януари с лихвите, обещаха от ръководството на НКЖИ.

Става въпрос за около 10 млн. лв., които компанията ще осигури като тегли банков кредит, вероятно от Първа инвестиционна банка, с която вече са правени подобни сделки.

Мярката задържане на заплатите не се налага да се съгласува със синдикатите, защото е законна и е регламентирана в Кодекса на труда, обясниха от НКЖИ.

Компанията ще разпрати писма до всички банки, с които да гарантира кредитите на своите служители, за да нямат проблеми с изискване на просрочени заеми.

Две са крайните мерки в антикризисната програма на компанията - съкращаване на още 1970 души и закриване на 13 линии, с което ще се икономисат 9 млн. лв. Синдикатите обаче не са съгласни на нито една от двете.

По набелязаните за закриване линии се движат 12 бързи и 58 пътнически влака, обслужвани от 664 души.

Недостигът в бюджета на НКЖИ е 50 млн. лв. и с всички антикризисни мерки, и при най-оптимистичния вариант дружеството ще е на червено с 6 млн. лв. в края на годината. От жп инфраструктурата обясниха, че финансовото им състояние е силно зависимо от БДЖ – ако превозвачът не плати натрупаните задължения за ползването на железния път, дефицитът на НКЖИ ще стигне 82 млн. лева.

30-процентното съкращение на заплатите е първата от набелязаните антикризисни мерки на НКЖИ за преодоляване на дефицита. Другите включват преминаването на непълен работен ден на близо 10 хиляди души, освобождаване на всички работещи пенсионери, ползването на неплатен отпуск, отказ от безплатни карти за пътуване и т.н.

Синдикалистите определиха повечето от мерките в антикризисната програма на НКЖИ като неприемливи.

Според Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България (СЖБ), закриването на железопътни линии ще доведе до съкращаване на 644-ма работещи в тези станции. Съкращаването на персонал от останалите негубещи линии може сериозно да застраши сигурността на движението, посочи Бунев.

Сред жп линиите, които може да се закрият, са Ямбол-Елхово, Левски-Троян, Девня-Кардам, Дупница-Бобов дол, Димитровград-Подкова и др.

Синдикалистите смятат, че съкращения на персонала по-скоро трябва да има в администрацията на компанията.

Следващите дни подобни разговори ще се проведат и с БДЖ, където също има проблеми с изплащането на заплатите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Карина
    #14

    тях и семействата им временно да ядат и фирмата е спасена.

  2. наблюдател
    #12

    Айдееее отече се.Виждам как отново на пазара магаретата и катърите ще поскъпнат тъй като ще станат основно транспортно средство до нъякои райони.Как не ги е срам . Това става пак с цел лапане на някои техни хора , които имат автобусни стопанства и поддържат линии.

  3. gamaliil
    #11

    pohodut za likvidirane na BULGARSKIA NACIONALEN TRANSPORT zapochna s kostov,gad zeevi,mr.10%.kraus.produlji sus simeon i nikolaj vasilevi s triglavata lamja chrez mutafchiiski.celta e nishto nacionalno.vsichko v transporta v rucete na prestupnici-chujdenci a i komunikaciite-BTK podarena na aeg-edin ot naj prestupnite konglomerati v Shtatite.

  4. Критикарите
    #10

    Ура

  5. К.К.
    #9

    и завършва с него. Май е единственната личност в БГ политиката.От "осанна" до "разпни го". За другите не се чува нито едното, нито другото.

  6. H.H.
    #8

    taka, vliazoh v kriticheska i vsichko zapozna s Kostov...

  7. 666
    #7

    в двете дружества нкжи и бдж администрацията е 60 процента да ги намалят на 20 и железницата ще бъде на печалба защото 1 работник хрантути 3 ма канцеларски плъха с по 800-1000 лв заплата

  8. PERSILINA
    #6

    КОЛКОТО УПРАВНИЦИ,МИНАXА САМО ОТ ЖЕЛЕЗНИЦИТЕ ГРАБИХА...ТАВА Е ЕДИНСТВЕННОТО ДЬР.ПРЕДПРИЯТИЕ ОТ КОЕТО ЛЕСНО СЕ КРАДЕ...

  9. Карина
    #5

    кредите - Компанията ще разпрати писма до всички банки, в които да гарантира кредитите на своите служители, за да нямат проблеми с изискване на просрочени заеми.

  10. психари сме в ЖП
    #4

    Тия са хахо май като ни удържат заемите,като платим тока и водата за децата че тръгват на училище и каква става тя.Абе ЖП не е София където колегите работят втора работа в провинцията е глад не ходим на работа заради усигоровките а да храним семейства чутори с чутор.Гинев ли си какъв си като си балабурник да те няма ,частната компания може да вземат по 1000лв а ти фалит ще обивяваш.Защо дадохте печелившите линиии.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.