Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железничарите започват ефективна стачка, ако не им гарантират заплатите

15 коментара
Железничарите започват ефективна стачка, ако не им гарантират заплатите

Ако до месец не бъде решен въпросът с осигуряването на средства за заплати в Национална компания "Национална инфраструктура" (НКЖИ), служителите започват ефективни стачни действия. Това заявиха в понеделник от стачния комитет на работещите в НКЖИ. Компанията е пред фалит, а заради забавеното изплащане на заплати, железничарите във Варна и Горна Оряховица протестираха миналата седмица, което наруши разписанието на жп транспорта.

Миналата седмица държавата осигури 7 млн. лева за забавените заплати на железничарите за август и аванс за септември. Парите дойдоха от средствата за капиталови разходи на компанията, които бяха трансформирани в субсидия. Възможностите на този източник на средства са ограничени и едва ли ходът ще се повтори, обясни миналата седмица транспортният министър Александър Цветков.

На практика обещаните 7 млн. лева не са преведени, каза в понеделник Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ.

Стачният комитет на железничарите ще се събере на заседание и до края на работния ден ще бъде подписано споразумение за преминаване към минимално транспортно обслужване. Това е поредната стъпка към ефективна стачка, обяви Бунев. Той припомни, че в компанията работят 15 хил. служители. Над 50 на сто от тях са обявили стачна готовност чрез подписка, каквото е изискването на закона.

Профсъюзите настояват за редовни заплати в НКЖИ и да не се закриват 13 железопътни линии.

Синдикатите предлагат на НКЖИ да изтегли заем, за да се осигурят заплатите до края на годината. Друг вариант е БДЖ да издължи вземанията си към НКЖИ от 70 млн. лв., които да се изплатят чрез някоя банка.

Заради тежкото финансово състояние на двете жп компании – БДЖ и НКЖИ, транспортното министерство реши да слее в едно дружество 3-те отделни фирми под шапката на БДЖ – за товарни, за пътнически превози и за локомотиви.

Ако това се случи, страната ни рискува санкция от страна на Европейската комисия, тъй като БДЖ получава държавна субсидия за услугата пътнически превози, но за товарните превози такава помощ е недопустима. Това беше причината преди две години отделните дейности на БДЖ да се обособят в различни компании, обясни Бунев в понеделник.

Синдикатите не са против обединението, което ще съкрати администрацията в железниците и ще се пести по 1 млн. лв. годишно. В същото време се притесняват, че са застрашени 165 млн. лева държавна субсидия, предвидена за 2010 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. карина
    #16

    ще им духам на всички железничари - членове на ДСБ

  2. Карина
    #15

    от сабалем рано си задухал простотиите си

  3. Клавдий
    #14

    Има държави в Европа, които качват ТИР-те на жп вагони, така решават въпросите със задръстванията и катастрофите.

  4. Решение
    #13

    Това е решението и за пътищата и за голяма част от катастрофите и т.н. всички тиров транзитно минаващи през БГ на товарни вагони и така

  5. Дарио Фо
    #12

    Превод: С. Дянков, режисьор: Б. Борисов, в главните роли: зрителите.

  6. tim
    #11

    Най-доброто решение - да се закрие.Нито стотинка повече от парите на данъкоплатците за тази бездънна яма.

  7. жепеец
    #10

    Айде, минавайте към стачка, стига чакане и споразумения, подписи и глупости...

  8. гергин
    #8

    тези над 60 години си ги спомнят.Не върви за 50 души да се пуска влак с 5 вагона+локомотив

  9. налюдател
    #7

    да!от днес има Нов! Да!Но Вецкова, разни Жекови, други Дарителки /със солидни доходи/ и протежетата ОСТАВАТ да проведат поредната "структурна реформа"?!?

  10. хора
    #6

    Бъдете хора!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.