Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железницата се сдоби с първата си модерна електрическа подстанция

5 коментара

Тягова подстанция Волуяк (станция, подаваща електричество на локомотивите и на жп мрежата) получи във вторник сертификат за съответствие с европейските жп системи, съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Това е първото съоръжение в България, отговарящо на съвременните стандарти в железопътния транспорт, а за ремонта на станцията са платени близо 15 млн. лева от бюджета на НКЖИ. Всички тягови подстанции в България са 51. Станция Волуяк захранва машините и мрежата по направлението София – Драгоман – Калотина – запад.

"Подстанция Волуяк беше морално и физически остаряла, имаше случаи, в които външните съоръжения буквално експлодираха и се пръскаха и беше опасно както за персонала, който я обслужва, така и за нарушаване на графика на движението на влаковете. В общи линии цялата подстанция Волуяк се изгради наново", коментира инж. Стоян Стоянов, директор на поделение "Електроразпределение" в НКЖИ, цитиран от "Фокус". Ремонтът е бил извършен от "Енергоремонт холдинг" след проведена обществена поръчка.

 

Стоянов обясни, че всички елементи на подстанцията са подменени, а дейността ѝ се обслужва дистанционно. "Тя ще се управлява директно от енергодиспечера и няма да има дежурен персонал в тази подстанция. По този начин се оптимизира и персоналът", каза Стоянов. За целта е изграден и оборудван нов Централен диспечерски пункт.

 

За пръв път в подстанция Волуяк е монтирано устройство за компенсиране на реактивната електроенергия. Устройството увеличава мощността, подобрява качеството на електроенергията и намалява загубите, обясни Стоянов.

 

Тяговата подстанция Волуяк получава електроенергия 110 киловолта, която преминава през два трансформатора и излиза в мрежата, по която се движат влаковете. Съвместимост с европейските жп системи означава, че всеки влак, движещ се от Берлин до Истанбул, който мине на наша територия, може да получи такава електроенергия, каквато му е необходима, за да се движи – съответните напрежение, честота, токови защити, координация на защитите и др., обясни инж. Стоянов..

 

Подстанция "Волуяк" захранва движението на влаковете по железопътни транспортни коридори ІV-ти и Х-ти. Трасетата ще бъдат модернизирани през следващия програмен период (например София – Видин) и ще са възможни скорости 160/200 километра в час.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #5
  2. Анонимен
    #4

    Това за компенсацията на реактивната енергия с кондензатори го имаше отдавна и в други подстанции. Може и директора Стоянов да не го знае. Освен тази и подстанциите в Симитли и Генерал Тодоров също са модерни и съвременни. Това пък не вярвам да не го знае. Ама и журналята чули не дочули та айде сега всичко е придадено от сегашното правителство. Натегачи!

  3. Анонимен
    #3

    Няма лошо - остават само още 50 подстанции и всичко ще е ток и жици. Лошото е, че в примера как още през следващия програмен период по жп линията София-Видин ще са възможни скорости 160/200 км/ч, са пропуснали да споменат, че оптимистично това ще се случи на максимум 50-на километра от цялото трасе.

  4. Анонимен
    #2

    Подстанциите са най лешперските места в БДЖ, където персонала може теоретично да спи 24 часа непрекъснато но както е известно по медицински причини това е невъзможно.

  5. Анонимен
    #1

    вярно ли е? на фирмения сайт www.rail-infra.bg не пише нищо подобно...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.