Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жертвите на аварията в московското метро станаха 21

Над 160 ранени, 123-ма в болница, повечето в тежко състояние

7 коментара
Жертвите на аварията в московското метро станаха 21

Жертвите на катастрофата в московското метро са вече 21, предаде ИТАР-ТАСС, като цитира руската министърка на здравеопазването Вероника Скворцова. Екипите, работещи на мястото на трагедията, се опитват да извадят телата на още двама души, заклещени в дерайлиралите вагони. Ранените са над 160. От тях 42 души са в тежко състояние в реанимация. 12 души са загинали на място, седем от жертвите са починали на метростанциите, след като са били извадени от дерайлиралите вагони, а мъж и жена са издъхнали от раните си в болница.

Руската вицепремиерка Олга Голодец поясни, че в катастрофата са пострадали жители на 12 руски области, както и на 5 държави.

Кметът на Москва Сергей Собянин поръча извършването на непланирана проверка на цялата инфраструктура на московското метро. Той обяви, че утре в Русия ще е ден на национален траур заради трагедията, допълва Франс прес.

При аварията три вагона на композицията излязоха от релсите. Инцидентът стана по така наречената "синя линия" на московското метро в 8,30 ч. местно време /4,30 ч. по Гринуич/ между метростанциите "Парк на Победата" и "Славянски булевард". Първата станция е открита през 2003 г. и е най-дълбоката в московското метро. Втората е открита през 2008 г..

Това е една от най-тежките катастрофи в историята на московския метрополитен.

Властите започнаха разследване на днешната катастрофа. Кметът на Москва поясни, че когато разследването покаже какви са причините за трагичния инцидент, отговорните лица ще бъдат наказани. "Те не само ще бъдат уволнени, но ще бъдат пратени на съд", предупреди Собянин.

Първоначалната версия беше, че причина за аварията е рязко удряне на спирачки в отсечката между метростанции "Парк на Победата" и "Булевард "Славянски", предизвикано от лъжлива аларма. Сигнализацията се е задействала неправомерно поради внезапен спад в напрежението, информира министерството на извънредните ситуации (МИС).

Московската енергоснабдителна компания обаче твърди, че днес не е имало никакви сривове в напрежението на територията на целия град, включително в разпределителната станция на метрото.

Кадри, излъчени по телевизиите от мястото на трагедията, показваха как спасителни екипи евакуират окървавени пътници на носилки. Около двете метростанции се виждаха десетки линейки, хеликоптери кръжаха, за да транспортират ранените до близки болници.

Пътници, намирали се в авариралия влак, разказват, че дерайлирането е станало след рязко спиране на композицията.

"Влакът наби рязко спирачки. Имаше искри. Много пушек. Нещо ме блъсна и се ударих в някакъв предмет. Всички бяха отхвърлени на една страна", разказва един от пътниците пред московската телевизия москва 24. "Помислих си, че това е краят. Отървах се като по чудо", допълва пътникът с лице покрито с кръв.

Няколко пътници разказват, че сами са успели да излязат от метрото.

"Беше пълна паника. Бяхме блокирани във вагоните. Мъжете взеха чукчетата и разбиха всичко, което ни препречваше пътя и така излязохме. Тогава се появиха работници, които ни отведоха до изхода", споделя оцеляла пътничка.

Метрото на Москва е открито през 1935 г. по времето на Сталин. Неговите станции са истински архитектурни бижута. Днес московското метро е едно от най-натоварените в света. То е известно с точността си и с малко сериозни технически инциденти. На ден с него пътуват над 9 милиона души.

През 2010 г. в метрото беше извършен двоен атентат, в който загинаха 40 души.

Според Алексей Казбиев, експерт по транспорта, метрото е предвидено да превозва максимум 6 милиона пътници на ден и старите технологии не са адаптирани за 9-те милиона, пътуващи всекидневно с него.

Руският президент Владимир Путин възложи на шефа на държавния Следствен комитет Александър Бастрикин да предприеме необходимите следствени действия и да заведе наказателно дело за днешната авария в московското метро, довела до човешки жертви, съобщи ИТАР-ТАСС от Бразилия, където президентът е на официално посещение.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. andrei_deactivated_1414012191
    #7

    Това е прекрасната държава Русия, там човешкият живог никога не е имал стойност.Това е и техническото, и общото и морално ниво.А че руските платени под-логи по-долу веднага автоматично ги защитават, нито изненадва някого, нито убеждава някого.

  2. pavel pavlov
    #6
  3. НаскоКостов
    #5

    Прочетох мненията на "експертите" по железопътен транспорт (в нашия случай "Метро") и "загрижените" за пострадалите (колко малко пари ще получат благодарение на Сталин и неговите ученици). Съболезнования на близките на загиналите, покой на душите на загиналите.

  4. Знайко
    #4

    Имаш право, Боби, въпреки че не си експерт. Екстреното спиране е нормален технологичен процес. Той е предвиден в технологията за управление на влака и за него се разработват (също както за нормалното спиране) специални "спирачни криви". Това се прави включително за големите и тежки товарни влакове, където "спирачният път" е стотици метри. Какво да говорим за метро-влака, който е много лек и освен това, се движи със скорост, не по-голяма от 50 - 60 км/час. Явно причината е друга. Както става обикновено в Русия, ще хвърлят вината на машиниста.

  5. bobyhranov
    #3

    Нещо не разбирам. Влакът спрял толкова рязко та три вагона излизат от релсите. Не е ли предвидено при аварийно спиране /демек рязко/ влакът да остава на релсите?? Поне доколкото знам при аварийно спиране на влак, същия просто се пързаля по релсите... Може и да бъркам. Не съм експерт.

  6. Диана
    #2

    И още нещо - нека като общество се заинтересуваме как стоят нещата в софийското метро по отношение на захранването - да не чакаме безучастно да се случи нещастие!

  7. Диана
    #1

    500 000 рубли са около 21 000 лева. За извънредно богатата на природни ресурси и богатства матушка Рус това са мизерни пари. Макар че, човешкият живот няма цена. Питам се нормално ли е московското метро да има единично енергийно захранване, а не както е във всички цивилизовани болници - двойно захранване - за да се предотвратят смъртни случаи при спиране на тока в моменти на спешни медицински състояния и хирургически интервенции...Не, те нямат проблем с енергийните си мощности, те - Путин и компания - кагабейците във властта - имат проблем с ценностната си система. Те са достойни ученици на своя бащица и върховен учител и вожд - кръволока Йосиф Висарионович!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.