Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жертвите на катастрофи в Европа намалели едва с 2%, България е сред изоставащите

4 коментара
Жертвите на катастрофи в Европа намалели едва с 2%, България е сред изоставащите

Значително се е забавил темпът на намаляване броя на смъртните случаи в пътнотранспортни произшествия в Европа, сочат данни на Европейската комисия, публикувани в четвъртък. За 2011 г. той е едва 2% в сравнение с обнадеждаващото намаляване, отбелязано в целия ЕС през изминалото десетилетие – средно 6 %.

Тревога буди фактът, че в някои държави членки, които имат традиционно добри показатели на безопасност на движението, като Германия и Швеция, сега се наблюдава значително увеличение на смъртността. В други държави членки, като Полша и Белгия, които принципно са на по-задни позиции по отношение на пътната безопасност, броят на загиналите при автомобилни катастрофи е нараснал.

Особено наболял е проблемът с мотоциклетите, където броят на смъртните случаи не е спаднал вече повече от десетилетие, съобщава европейската информационна служба.

От данните на ЕК става ясно, че България е сред страните с най-лоши показатели по пътна безопасност. Смъртните случаи при пътно-транспортни произшествия (ПТП) в България през 2010 г. са 103 на всеки един милион души. През 2011 г. жертвите на катастрофи намаляват до 88 на всеки 1 млн. души т.е. спадът е 3 %. Заложената цел е била 15%. От данните става ясно още, че за периода 2001 – 2010 г. жертвите на ПТП в България са намалели с 23% при среден спад за Европа почти 45%.

За периода 2010 – 2011 г. жертвите на катастрофи са се увеличили в Белгия, Естония (с цели 29%), Германия, Кипър, Литва, Малта, Полша, Словения, Финландия и Швеция.

“Посочените данни са тревожен сигнал. Това е най-бавното намаляване на смъртността при пътнотранспортни произшествия за цяло десетилетие. По пътищата в Европа всеки ден загиват 85 души. Ние не можем да се примирим с това. Както на съюзно, така и на национално равнище трябва рязко да засилим мерките за намаляване наполовина на броя на жертвите на автомобилни катастрофи, което е нашата цел до 2020 година. Ще се обърна към министрите на всички държави членки с искане за информация относно националните планове за повишаване на безопасността на движението по пътищата за 2012 година. На равнище ЕС възнамерявам да съсредоточа усилията върху злополуките с мотоциклети, тъй като сегашната тенденция към нарастването им трябва да се промени и броят на загиналите при тях трябва да започне да спада", коментира еврокомисарят по транспорт Сийм Калас.

През юли 2010 г. ЕК прие амбициозен план за намаляване наполовина на смъртните случаи по пътищата на Европа през следващите 10 години. Инициативите, предложени в Насоките за европейска политика в областта на пътната безопасност за периода 2011-2020 г., варират от налагане на по-високи стандарти за безопасност на превозните средства до подобряване на обучението на участниците в пътното движение и засилване на контрола върху спазването на правилата за движение по пътищата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    Докато съществува вероятност от катастрофи, ще има жертви от катастрофи. Трябват интелигентни технологични решения за проблема, не става с тъпи напъни на юристи, чиновници и катаджии. Но въпросните тъпаци, вместо да се откажат и да се обърнат към науката, се бутат те да решават проблема.

  2. Анонимен
    #3

    по кой начин намаление с 15 от 103 е 3%, а не е почти точно заложената цел от 15%?

  3. Анонимен
    #2

    което показва че каквито и да са пътищата, автомобилите и законите жертви ще има докато има автотранспорт във вида в който е ! като се има предвид че демографския профил на жертвите е предимно на млади хора крайно време е да се запитаме кое ни е по-важно - бъдещето на населението или автомобилите

  4. Анонимен
    #1

    Германия и Швеция имат първокласни пътища,автосервизи,автомобили и закони.Но най-важното е,че там законите се спазват,а в България не.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.