Пет станаха жертвите на корабокрушението на криузния лайнер "Коста Конкордия", който претърпя в петък вечерта подводен сблъсък край бреговете на Италия и е почти наполовина потопен. В неделя водолази са намерили телата на двамата възрастни мъже в задния сектор на потъналата част на кораба. Трима души загинаха преди това по време на инцидента. Двама от тях са французи, третият – перуанец, който бил член на екипажа.
Преди да открият двете нови жертви, спасителните екипи успяха да извадят 36 часа след инцидента жив един от моряците, който е бил блокиран във вътрешността на плавателния съд. Той е италианец , бил е силно наранен крак и с хеликоптер е откаран в болница.
Късно вечерта в събота бяха открити 29-годишни мъж и жена, заклещени в каютата си, която се е намирала във все още непотопената част на кораба. Съпружеската двойка от Южна Корея била на сватбено пътешествие. Спасителите ги намерили, чувайки виковете им за помощ, и двамата били извадени няколко часа по-късно.
Така в неизвестност вече остават 15 души, от които шестима са членове на екипажа. Преди това се съобщаваше за 40 души в неизвестност. Възможно е обаче жертвите на инцидента, който стана след удар с подводна скала недалече от остров Джилио край бреговете на Тоскана, да станат още повече. Причината е, че при изгасването на електричеството на кораба при инцидента са блокирали вратите на каютите и е възможно вътре да има още загинали.
По време на катастрофата на борда на лайнера са се намирали 3216 пътници от 62 страни. Екипажът на кораба е бил съставен от 1023 души. Сред хората на кораба е имало и осем българи, седмина от които част от екипажа.
Междувременно прокуратурата на тосканската провинция Гросето започна разследване на причините за корабокрушението и причинената гибел на пътниците. В събота са били задържани капитанът на кораба Франческо Скетино и старши помощникът му, а в събота бе съобщено, че те остават в ареста.
Двамата са заподозрени за непредумишлено убийство, както и в това, че са напуснали плавателния съд преди края на евакуацията.
Скетино заяви пред италианска телевизия, че инцидентът е станал заради сблъсък с неотбелязана на картите скала. Силният удар отворил голяма пробойна, която довела до бързото накланяне на кораба.
Джани Онорато, президент на компанията "Коста Кросиере", която притежава лайнера "Коста Конкордия", изрази дълбокото си съжаление за инцидента, наричайки го "страшна трагедия". Той обяснява, че корабът не се е отклонявал от маршрута и правилата за безопасност на движението, но внезапно се натъкнал на подводна скала. В изявлението на компанията се посочва, че капитанът в момента на инцидента се е намирал на мостика и е предприел маневри за гарантиране сигурността на пътниците и екипажа, но в същото време съдът се е наклонил силно, което усложнило маневрите.
Експерти обаче недоумяват как кораб с най-новите системи за навигация може да се натъкне на скала в добре изучената акватория на Средиземно море.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Бог да пази българите, които работят в Коста Крочере ... толкова са "оперативни" италианците, че навсякъде по света ги "търсят" ... Кретени безумни - онези на мостика знаят само да гледат с бинокли циците на балерините ... и се ослушват да вкарат някоя сгодна женица от екипажа в кабината си ... И после скалите ги нямало на картата му на оня сицилианец ...