Жители край Искърското дефиле: Каскетът да дойде, а Тиквата да асфалтира (обновена)

Пътната агенция обеща ремонта да бъде направен максимално бързо

Жители край Искърското дефиле: Каскетът да дойде, а Тиквата да асфалтира (обновена)

Къде е г-н Каскет - да дойде, а Главната тиква да асфалтира - такива гневни реплики се чуха от отчаяни хора, живеещи в Лютиброд.

Пътят през Искърското дефиле прилича на лунен пейзаж, след като за половин година през него са минали повече от един милион тира. Кратерите са огромни, дупките са навсякъде, а ефектът е катастрофи, спукани гуми и изкривени джанти.

Целият тежкотоварен трафик, пътуващ от Видин, Монтана и Враца към София и обратно  беше пренасочен да минава по второкласния път Ребърково - Лютиброд - Зверино - Елисейна около половин година - до 12 декември. Причината беше в разширяването на международния път Е-79 София - Видин в участъка между Ребърково и Лютиброд.

От пет дни за всички превозни средства е възстановено движението по трасето на Е-79 и това позволява да започне ремонт на отсечката в Искърското дефиле на територията на област Враца, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура" няколко часа след излъчването на телевизонния репортаж.

"Аз пътувам всяка сутрин по 150 - 200 километра в района. Пътят е станал невъзможен за минаване. Отворили са се дупки, ежеминутно се пукат гуми, чупят се джанти. Това лично аз го приемам като заплаха за моя живот. Аз храня 10 села всяка сутрин. Дошъл съм си на село, имам две деца. Откъде накъде ще се застрашава моят живот?", оплака се Иван - жител на Лютиброд, пред бТВ.

Петър от селото разказва, че в сряда вечерта отново е имало инцидент на пътя - два автомобила със спукани гуми. "Невъзможно е придвижването. Трябва пътна помощ, всеки ден има кола, която е аварирала. Пукат се гуми – предна, задна, джантите се изкривяват", допълва той.

Хората са недоволни, че трябва да карат през дупките, след като плащат винетки, данъци и застраховки. 

Кметът на село Ребърково Петър Петков обяснява, че пътят през тяхното село също е повреден.

"В самото населено място дупките са десетки. Мостът, който е в близост до кметството, също е повреден - настилката се напуква, за основите не мога да кажа", заяви той.

Веселин Николов, директор на областното Пътно управление във Враца, обясни че по пътя са преминали повече от един милион тира в рамките на шест месеца.

"Изготвена е оценка на щетите. Очакват се средства в размер на 340 000 лева. При подходящо време те ще бъдат оползотворени", каза Николов. Той не се ангажира със срок, но се надява това да стане скоро.

Пътят е основно асфалтиран през 2014 г. и хората питат защо настилката се е разрушила толкова бързо. Областният пътен шеф не отговори на този въпрос, а пътната агенция засега мълчи. Най-вероятно, защото ремонтът не е бил предвиден за такова натоварване.

А гневът на хората расте.

"Къде е г-н Каскет? Да дойде, защото тука има виновни", призовава Иван.

"Да дойде Главната тиква и да си асфалтира пътя", добавя мъж.

"Призовавам г-жа Аврамова да дойде с автомобила си през дефилето, ние ще я посрещнем", провиква се жена.

Реакцията на пътната агенция не закъсня и следобед бе разпространено съобщение, че ремонтът започва, а необходимите 340 000 лв. са осигурени от бюджета на АПИ.

"На пътноподдържащата фирма, отговаряща за републиканските пътища в област Враца, е разпоредено да работи мобилизирано, за да може максимално да се възползва от метеорологичните условия в момента и в кратък срок да се подобри експлоатационното състояние на трасето", се казва в съобщението на АПИ.

Пътищата в област Враца се поддържат от обединението "Северозапад", в което влизат "ПСТ Груп", "Пейком България" и "Мизоти" ЕООД.

Споделяне

Още от България

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?