Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жителите на “Младост” ще чакат още година метрото

12 коментара
Жителите на “Младост” ще чакат още година метрото

Още година ще чакат жителите на столичния квартал "Младост" метрото да стигне до тях, стана ясно в четвъртък при огледа на строежа от транспортния министър Петър Мутафчиев и заместник-кмета по транспорт на Столична община Велизар Стоилов. Те се запознаха с работата, която се извършва в участъка от ректората на Софийски университет до стадион “Юнак”. Строителството на метрото до кв. "Младост" трябва да завърши до края на следващата година, но в експлоатация ще влезе най-рано през пролетта на 2009 година, уточни заместник-кметът по транспорта Стоилов. Той поясни, че японската фирма “Тайсей Корпорейшън”, която изгражда подземната железница, ще бъде глобена заради забавянето на сроковете. Санкцията най-вероятно ще е 4 млн. долара.

Линията от стадион “Юнак” до Младост се финансира от държавния бюджет, като през тази година са отпуснати допълнително 27 млн.лв., уточни транспортният министър Мутафчиев. Проектът за разширението на метрото от летище София до Централна жп гара и автогарата ще е един от първите обекти, които ще получат финансиране от оперативна програма “Транспорт” коментира Петър Мутафчиев. Общата стойност на двете отсечки, които ще се финансират от оперативната програма е малко над 185 млн. евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Жур на лист
    #13

    Дами и господа списуващи,научете се, че по договорите има неустойки, а не глоби. Глоби налагат административните органи, а тук общината е възложител, а не наказващ орган. Това, че мутрокметът "глобява" е остатък от старите му трудови навици, когато са се "глобявали" по сикаджийска линия.Не бъдете като спортните т.нар. журналисти, които решиха, че договор звучи твърде простовато и вече масово използват значещата абсолютно същото чуждица "контракт".

  2. Бойко
    #12

    Нали им подписвате анекси, бе , кво се правите на шити госпойци!

  3. Калитко
    #11

    ????

  4. Stefan
    #10

    ne o6te godina i polovina, ami celi 4-5 godini 6te si 4akat metroto tezi sofianci. Tapi hora ej! Koga glasyvaha se osraha, a sega 4ak i metro do Mladost im se pri6tialo:)))

  5. Sasa
    #9

    Проектът за разширението на метрото от летище София до Централна жп гара и автогарата ще е един от първите обекти, които ще получат финансиране от оперативна програма “Транспорт” коментира Петър Мутафчиев. "Общата стойност на двете отсечки, които ще се финансират..." - кои са двете отсечки, че нещо не разбрах.

  6. софиянец
    #8

    Ами, че те и сега са практически свързани с ж.п.линия, която минава на 1 км от летището. Защо трябва да се закопават допълнително няколко милиона лева, които биха могли да се използват за нещо по-нужно?

  7. Роси
    #7

    да се прави метро до аерогарата. Сякаш потоци от стотици хора ще пътуват с метро!!! Не знам има ли го някъде по света да ходиш с метро до летището. Има смисъл единствено ако планират, а май да, да правят някакви нови жилищни комплекси натам, ама тогава хората пък ще започнат да реват, че им е шумно и така до края на света... Изобщо, винаги най-важните въпроси се решават на тъмно, а после ни пускат да се дърляме за глупости. Сигурно пак някой "наш човек" изкупува земи на безценица, а после ще го обезщетяват богато, като по околовръстното...

  8. Румен
    #6

    До Хийтроу върви метро, макар и в последната част да не е под земята.до летището във Франкфурт стигат влакове, които пътуват до цяла Германия с доста над 100 км. час.Не е зле да има бърза железница до аерогарата. Независимо дали е подземна или надземна.

  9. ???
    #5

    Става дума за договорена неустойка по 0,05% на ден закъснение от договорения срок но не по-вече от 5%, следователно при закъснение от 100 дни пълната неустойка е факт.Струва ми се, че япанците отдавна са прежалили тези пари и ще ги избият от българските подизпълнители за сметка на ......?Оставям да се сетите сами на какво.Договорът, както пише по вестниците е за 83 мил.долара.

  10. Pedro Nikoloff
    #4

    Za metroto- japonzite zashtoto ne znaiat da rabotiat, a za tzenite- kitazite zashtoto sa mnogo i pochvat da edat poveche

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.