Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жп линията Русе-Варна ще се ремонтира с пари от бюджета или заем

0 коментара
Жп линията Русе-Варна ще се ремонтира с пари от бюджета или заем

Водят се преговори и се търсят възможности за ремонт на жп линиите Русе-Варна и Мездра-Горна Оряховица с пари от държавния бюджет и евентуално с кредити с много ниски лихви. Това съобщи в четвъртък Милчо Ламбрев, изпълнителен директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). Жп участъците в Северна България не са част от европейските транспортни коридори и нямат право на европейско финансиране, уточни той.

За двете отсечки има готови идейни проекти, в напреднала фаза са преговорите за финансиране. Ще се търсят пари и за участъка Карнобат – Синдел, каза Ламбрев.

Той обясни, че с ремонта на тези отсечки ще се ускори пътуването от столицата до Русе и Варна, защото отсечката София – Мездра влиза в проекта за ново трасе София – Видин, а от Мездра към Горна Оряховица ще тръгва ремонтираният път.

Огромни разлики в цените за линията Димитровград-Свиленград

Близо три пъти е разликата между най-скъпата и най-евтината оферта в търга за ремонт на жп отсечката Димитровград – Харманли – първата позиция от конкурса за линията Димитровград – Свиленград. Обединение “Трансинжстрой – Станилов” предлага 96 млн. лева без ДДС, а италианската “Чи Ем Чи ди Равена” - 256.77 млн. лева без ДДС. Доближават се офертите на втория и третия по най-ниска цена – софийското обединение “Железници юг” - 116.99 млн. лева и гръцката “Актор” - 120.7 млн. лева. Офертите на останалите шест кандидати са в диапазона 136 млн. - 174 млн. лв. без ДДС.

Още

Ламбрев присъства на отварянето на офертите за реконструкция на жп линията Димитровград – Свиленград (66 км). Участие са заявили 23 фирми и сдружения, индикативната стойност на проекта е 153 млн. евро без ДДС, по-голямата част от тях от еврофондовете.

Относно северните линии Ламбрев обясни, че там също се правят опити да бъдат намерени финансови средства. Това са много важни участъци, но засега приоритет е ремонтът на железопътни отсечки до южните ни съседки – Турция и Гърция, каза Ламбрев. Част от тях са Пловдив – Бургас, както и участъците Септември – Пловдив, разделена на три лота и Димитровград – Свиленград, също разделена на три лота.

Огромни разлики в цените за линията Димитровград-Свиленград

Близо три пъти е разликата между най-скъпата и най-евтината оферта в търга за ремонт на жп отсечката Димитровград – Харманли – първата позиция от конкурса за линията Димитровград – Свиленград. Обединение “Трансинжстрой – Станилов” предлага 96 млн. лева без ДДС, а италианската “Чи Ем Чи ди Равена” - 256.77 млн. лева без ДДС. Доближават се офертите на втория и третия по най-ниска цена – софийското обединение “Железници юг” - 116.99 млн. лева и гръцката “Актор” - 120.7 млн. лева. Офертите на останалите шест кандидати са в диапазона 136 млн. - 174 млн. лв. без ДДС.

”За нас те са най-съществените, за да можем да покрием необходимостите по коридорите на ЕС, които се изискват от нас. Остава ни да направим за следващия програмен период София – Септември, но тъй като там изцяло се минава по ново трасе и ще бъдат необходими много средства, но ние почти сме готови с идейната фаза на проектирането”, каза още Ламбрев.

В идейна фаза са завършени проектите София – Драгоман и София – Перник – Радомир. Те също са част от Оперативна програма “Транспорт”, но за периода 2014-2020 г.

Проектът Димитровград – Свиленград е разделен на три – реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград – Харманли, реконструкция и рехабилитация на железопътната отсечка Харманли – Свиленград, изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и разширяване на съществуващата подстанция в Димитровград.

Железният път Димитровград – Свиленград трябваше да бъде завършен до края на 2010 г. с пари от програма ИСПА. Бюрократични пречки и огромно изоставане принудиха избрания изпълнител италианската “Асталди” да се откаже от проекта, а страната ни загуби над 70 млн. евро европейско финансиране. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.