Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жп трасето и гарите на Дунав мост II са завършени

7 коментара
Жп трасето и гарите на Дунав мост II са завършени

Над 90 процента от прилежащата инфраструктура на Дунав мост II при Видин-Калафат е завършена, съобщиха от информационния офис на проекта. Част от пътните възли и надлези от инфраструктурата към моста са пуснати в експлоатация, а останалите са в последна строителна фаза. Построени са сградите на международните пътническа и товарна жп гари във Видин, както и новото жп трасе.

При хубаво време мостът ще е изцяло завършен до края на годината. Ако температурите през зимните месеци не позволяват, за 2013 г. ще останат полагането на последния асфалтов слой и хидроизолацията. Цената на проекта е 232 млн. евро. От финансовото министерство са разплатили на изпълнителя – испанската “ФСС”, 190 млн. евро към края на април.

От румънска страна изпълнението на прилежащата инфраструктура е завършено на 95 процента. Изграждането на целия мост при Видин-Калафат е завършено на 81 процента.

Продължава монтажът на сегменти от връхната конструкция на последните два стълба от съоръжението, както и на защитни елементи при четирите стълба от навигационния канал на Дунав. Завършено е изграждането на пътната плоча от моста в неплавателния участък на Дунав, предстои доизграждане на последните метри от пешеходната ѝ зона. Довършват се жп естакадата, железопътната и пътна инфраструктура. към моста, уточняват от информационния офис на проекта.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Ами явно моста и прилежащата инфрастуктура ще я довършат някакси. Ама модернизацията на жп-линията от Видин до София ще чакаме още поне 15-20 години.

  2. Анонимен
    #6

    Колко още мостове, тунели и други пътни съоръжения щяхме да построим, ако продажниците от БСП Станишев и Първанов не бяха профукали за АЕЦ Белене милиарди от кражби и далавери.

  3. Анонимен
    #5

    По аналогия ни надуха ушите с намаленията на цената на природния газ! Сега тези само ни облъчват с някакви изсмукани проценти уж готови по мостове и магистрали! Имат ли си представа как се пресмята това! Нали имат мрежов график, или това е чужда дума за гербарите?

  4. Анонимен
    #4

    първо - нямя да живне, да не би прим. пазарджик да е живнал като е на ам 'тракия' второ - тая ли смешка я строиха 10 лета - жалка работа

  5. Анонимен
    #3

    Как точно стана така, че цената на основното съоръжение се увеличи точно 2 пъти спрямо първоначално договорената цена? Строежът на моста бе спечелен и договорен с ФЦЦ на стойност 99 милиона евро през януари 2007 г. с 37 месеца срок на изпълнение. Две години и половина след този срок строителят още се мотае там не само ненаказан финансово, ами и с изплатен двоен бюджет. Та по този начин се надхвърлят двете следващи оферти, които не бяха избрани! Кой допусна това и за чия сметка? Кой си дели с испанците

  6. Анонимен
    #2

    Ей богу, дано!

  7. Анонимен
    #1

    Дано сега района живне.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.