Над 90 процента от прилежащата инфраструктура на Дунав мост II при Видин-Калафат е завършена, съобщиха от информационния офис на проекта. Част от пътните възли и надлези от инфраструктурата към моста са пуснати в експлоатация, а останалите са в последна строителна фаза. Построени са сградите на международните пътническа и товарна жп гари във Видин, както и новото жп трасе.
При хубаво време мостът ще е изцяло завършен до края на годината. Ако температурите през зимните месеци не позволяват, за 2013 г. ще останат полагането на последния асфалтов слой и хидроизолацията. Цената на проекта е 232 млн. евро. От финансовото министерство са разплатили на изпълнителя – испанската “ФСС”, 190 млн. евро към края на април.
От румънска страна изпълнението на прилежащата инфраструктура е завършено на 95 процента. Изграждането на целия мост при Видин-Калафат е завършено на 81 процента.
Продължава монтажът на сегменти от връхната конструкция на последните два стълба от съоръжението, както и на защитни елементи при четирите стълба от навигационния канал на Дунав. Завършено е изграждането на пътната плоча от моста в неплавателния участък на Дунав, предстои доизграждане на последните метри от пешеходната ѝ зона. Довършват се жп естакадата, железопътната и пътна инфраструктура. към моста, уточняват от информационния офис на проекта.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
7 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ами явно моста и прилежащата инфрастуктура ще я довършат някакси. Ама модернизацията на жп-линията от Видин до София ще чакаме още поне 15-20 години.
Колко още мостове, тунели и други пътни съоръжения щяхме да построим, ако продажниците от БСП Станишев и Първанов не бяха профукали за АЕЦ Белене милиарди от кражби и далавери.
По аналогия ни надуха ушите с намаленията на цената на природния газ! Сега тези само ни облъчват с някакви изсмукани проценти уж готови по мостове и магистрали! Имат ли си представа как се пресмята това! Нали имат мрежов график, или това е чужда дума за гербарите?
първо - нямя да живне, да не би прим. пазарджик да е живнал като е на ам 'тракия' второ - тая ли смешка я строиха 10 лета - жалка работа
Как точно стана така, че цената на основното съоръжение се увеличи точно 2 пъти спрямо първоначално договорената цена? Строежът на моста бе спечелен и договорен с ФЦЦ на стойност 99 милиона евро през януари 2007 г. с 37 месеца срок на изпълнение. Две години и половина след този срок строителят още се мотае там не само ненаказан финансово, ами и с изплатен двоен бюджет. Та по този начин се надхвърлят двете следващи оферти, които не бяха избрани! Кой допусна това и за чия сметка? Кой си дели с испанците …
и кой ще лежи в затвора за престъпна безстопанственост? Къде е УО на ИСПА в МТИТС, къде са мониторингът, финансовият контрол, одитът, инспекторатът, ОСЕС, Сметната палата, АФКОС, следствието и прокуратурата? Какъв мост, какви 5 лева, каква милиция?
Ей богу, дано!
Дано сега района живне.