Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жп участъкът Нова Загора - Симеоновград е електирифициран за 56 млн. лв.

1 коментар
Жп участъкът Нова Загора - Симеоновград е електирифициран за 56 млн. лв.

След две години работа приключи електрификацията на железопътния участък Нова Загора Симеоновград, част от 7-мия международен товарен коридор "Ориент – източно средиземноморски". Това съобщи Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Това беше единственият участък в България, който не бе електрифициран по направлението Русе - разпределителна - Синдел - Нова Загора - Симеоновград – Свиленград. При смяната на локомотивите се губи много време, като в същото време линията е натоварена.

Електрификацията на железопътния участък с дължина от 63 километра струва на държавния бюджет близо 56 млн. лв. без ДДС, от които само контактната мрежа струва над 22.1 млн. лв.

В рамките на проекта са изправени 1357 броя железобетонови и железорешетъчни стълба. Изградена е контактна мрежа с дължина 77 км, eлектрифицирани са по 4 броя железопътни коловози на гара Раднево и гара Любеново-предавателна. Изграден е и секционен пост на гара Любеново-предавателна.

Преустроени са 28 броя железопътни прелеза за електрифицирана жп линия. Преустроени са 7 броя въздушни електропроводни линии, пресичащи трасето на жп линията.

Монтирани са 3000 устройства за предпазване на птици при кацане на детайли от контактната мрежа.

След електрификацията жп линията осигурява конкурентноспособен превоз на товари с железопътен транспорт между Западна Европа, Турция и Близкият Изток като се предоставя възможност за привличане на товарите от автомобилния и морския транспорт.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tonysd
    #1

    Линията през Стара Загора и Димитровград, успоредна на тази е електрифицирана още от 80-те години. Влагането на такива суми за електрификацията на индустриален клон, който се ползва само за мините е ненужно и престъпно. Още повече, че мините в маришкия басейн ще бъдат закрити в обозримо бъдеще.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.