
Пресните храни, които са пропътували до 150 км преди зареждането им в търговската мрежа, да имат специално обозначение върху етикетите, обмисля Министерството на земеделието и храните. Работи се и върху създаването на нови стандарти за традиционни български продукти, които да продължат вече създадените по идея на бившия агроминистър на ГЕРБ Мирослав Найденов за хляб, млечни и месни продукти. Следващият ще е за консервите. Това стана ясно от думите на министъра на земеделието и храните Димитър Греков, който в петък подписа в браншови организации "Коледен пакт", който е част от ежегодната кампания "Коледата безопасна".
Въпреки тематичното название, целта на пакта е да гарантира защитата на здравето на потребителите през цялата година чрез постоянни, а не кампанийни проверки на хранителните стоки в търговската мрежа, както да се повиши информираността и контрола върху качеството на предлаганите стоки.
Греков припомни, че на 5 декември е стартирала кампания "Храните под контрол 24/30”, при която до 5 януари 2014 г. се извършват извънредни комплексни проверки на предприятия за производство и търговия с храни, на складове, хотели, пазари и борси. "Контролните органи от агенцията по храните ще бъдат безкомпромисни при започналите вече проверки, за да ограничат в максимална степен предлагането на негодни хранителни продукти”, заяви министърът.
След Нова година ще продължат проверките на мобилните групи на агенциите по храните, по приходите и митниците. Цветан Симеонов, председател на Българската-търговско промишлена палата, каза, че скоро ще заработи и мобилно приложение, което ще проверява и валидността на баркодовете на стоките.
Греков призова да се купуват с предимство българските храни, защото са по-качествени от вносните.
"Искаме да стимулираме родното земеделско производство и да върнем хубавите български плодове и зеленчуци по търговските щандове”, каза министърът и пожела пълни трапези с всичко, което ражда българската земя.
"Ние сме готови да посредничим, за да отворим тази ниша, която е в полза не само за двете договарящи се страни, но и в полза на самите клиенти, които очакват да си върнат вкуса на българските зеленчуци и плодове, котиращи се от години на световните пазари”, посочи Греков.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент