Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Средства за подготовка на военни летци отишли за полети на Борисов

Министерството на отбраната иска МС да възстанови над 250 000 лева

69 коментара
Бойко Борисов, Сн: БГНЕС

Докато се чуди какво да прави с правителствените "Еърбъс"-и и ги раздава на "който си поиска", министър-председателят Бойко Борисов очевидно не разчита единствено на тези самолети и на по-малкия правителствен цивилен "Фалкон", а и на военната авиация.

Само през тази година премиерът и негови министри са използвали на два пъти военно-транспортния самолет "Спартан" и 12 пъти са летели с вертолет "Кугър", става ясно от документ на Министерството на отбраната, с който Mediapool разполага. От услугите на военната авиация основно се е ползвал премиерът, който има натоварена програма, свързана с инспекции, рязане на ленти и първи копки из цялата страна.

Според информация на Mediapool самолетът  "Спартан" е летял два пъти по искане на вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов.

Сметките на Министерството на отбраната показват, че тези полети струват 251 569 лева и са с обща продължителност 50 часа и 55 минути. Разходите, които са отишли непредвидено за транспорт на ВИП-лицата от правителството, са били планирани за осигуряването на бойната подготовка на българските Военновъздушни сили (ВВС).

Поемането им от страна на МО е довело до недостиг на пари за авиационно гориво и резервни части за летателната техника.

Военното министерство официално е поискало средствата да бъдат възстановени от правителството, става ясно от документ на ведомството , който МО не пожела да коментира.

"Изпълнението на допълнително възложените специални полети и извършените непланирани разходи за тях, затрудняват изпълнението на летателните план-графици на авиобазите", показват разчетите на МО.

На въпрос на Mediapool дали средствата вече са изплатени, от МО отказаха да дадат отговор. Поясниха обаче, че в петък смятат да дадат официални данни по въпроса, от които би следвало да стане ясно дали Министерският съвет е възстановил исканата сума.

Министър-председателят има право да ползва военната авиация, но както става ясно от докладната записка на МО, това са непланирани полети. Подготовката на военната авиация е едно от най-големите пера от разходите за армията. Скъпото гориво, ограничената летателна техника и скъпата ѝ поддръжка в последните години превърнаха полетите "в привилегия" за военните авиатори.

Недостатъчният брой летателни часове е една от причините за отлива на летци от армията. Само преди няколко дни от Военновъздушните сили обявиха официално, че много подготвени пилоти и техници са напуснали авиобаза "Крумово". Аналогична е и ситуацията в авиобаза "Граф Игнатиево".

Много от напусналите опитни пилоти трябва да бъдат заменени от техни млади колеги, които трудно могат да получат необходимата подготовка, гарантираща безопасно изпълнение на задачите.

Според наблюдатели българската военна авиация вече разполага с ограничен брой добре подготвени кадри. Така се стигна до критичната ситуация с гасенето на пожари това лято, когато се наложи да летят командирът на авиобаза "Крумово" бригаден генерал Златко Златев и заместникът му Евгени Белкинов.

Може би фактът, че прибягва да услугите на военната авиация не само в кризисни ситуации като наводнението в с. Бисер тази зима, ще накара министър-председателя да се погрижи по-сериозно за обезпечаването на ВВС. И да се надяваме, че ВВС няма да бъдат "залагани на карти", така, както се случи с правителствения самолет, който, както се говори, бил спазарен да превози два нискоразрядни футболни отбора с височайши благодетели в резултат на загубена игра на карти.

В началото на август стана известно, че отборът на министър-председателя Бойко Борисов "Витоша – Бистрица", заедно с този на депутата от ГЕРБ Емил Димитров – "Чавдар"-Етрополе са летели с правителствения самолет на Авиоотряд 28, за изиграят приятелски мач във Варна.

Според Димитров полетът е поръчан чрез БФС, който е сред правоимащите да ползват самолетите на Авиоотряд 28. Както е записано в Устройствения правилник на авиоотряда, правоимащи са премиерът, президентът, председателят на Народното събрание и др., като заявители на превоза могат да бъдат "министерства и ведомства".

Преди седмица, за да оправдае законово скандалния полет на отбора на "Бистришките тигри" с правителствен самолет на Авиоотряд 28, Гражданската въздухоплавателна агенция (ГВА) обяви заявителя на полета - Българския футболен съюз - за ведомството, а след това препоръча да бъде изяснено понятието "ведомство" и това да се отрази в Устройствения правилник на авиоотряда.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

69 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #69
  2. Анонимен
    #68

    Мога да финансирам един полет за целия антураж на ГЕРБ,еднопосочен разбирасе.Достатъчно дълго им гледаме простотиите и страдаме всички от тях.Стига.Докога????

  3. Анонимен
    #67

    Ако Кратунко се "пази" от враговете си сам,то за какво ползва охраната на НСО???Пак мохабети за пред народа.Тези пари,които трябва да се заплатят,от ГЕРБ ли ще дойдат,или пак ще са за наша сметка????

  4. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #66
  5. Анонимен
    #65

    Полетите на Борисов и Ко са отслабили националната сигурност на страната. Това е изводът.

  6. Анонимен
    #64

    Този Борисов! Правителството ползвало 2 пъти транспортен самолет на военните! И нанесло удар на подготовката на военните летци. За което те напуснали и военната авиация се разпаднала. Това се разбира от статията. Ало, Медиапул! По-полека!

  7. Анонимен
    #63

    ох,как ще гласувам догодина....с кеффффф!!!!

  8. Анонимен
    #62

    Можеше още малко да поразровите темата...не да ми пишете,че бригаден генерал Златко Златев и заместникът му Евгени Белкинов, видиш ли,само те може да летят в критична ситуация-не е вярно,особено Белкинов на никой не дава да припари до полет, за който той ще получи ДОПЪЛНИТЕЛНО възнаграждение, жалко и за Златев,милият, тихичък един....
    Колко пилоти си отидоха заради невъзможността да летят, защото бяха антипатични на Белкинов /не и брат му,естествено/...колко шуробаджинащина има,не е истина, и ако

  9. Анонимен
    #61

    Предполагам, че на тази снимка е уловен в мига, в който по въздуха със самолет ИЛ пристигат американските строители на АЕЦ "Белене"...

  10. Анонимен
    #60

    Статията прелива от черногледство. Вместо да покажете приноса на Борисов за успехите на българския спорт, в частност аматьорския футбол, вие се занимавате с някакви дреболии, изсмукани от пръстите. Нека не сме черногледци, нека си пожелаем на олимпиадата в Рио 2016 да продължим тенденцията от Лондон 2012! А на Тигрите от Бистрица да станат шампиони на страната. Те заслужават това!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.