Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Гучи и "Диор" спират ревюта и снимки със супер слаби модели

4 коментара
Идва краят на кльощавите манекенки на модния подиум

Две френски модни къщи, които стоят зад модни линии като "Гучи" и "Кристиан Диор", обявиха, че спират да използват в свои ревюта и снимки на каталози за бельо супер слаби модели, предаде ББС в сряда.

Компаниите LVMH и Kering, които са най-големите в световния моден бизнес,предприеха тази стъпка след продължителни критики, че модната индустрия поощрява диетите, водещи до хранителни разстройства.

Така вече манекенките, които ще се качват на котешката пътека и ще се появяват на снимките на двете модни къщи, трябва да са размер над френския 32, която се равнява на британския номер 6 или на нулевия размер в САЩ. При мъжете минималният размер е европейският 44.

Освен това вече компаниите няма да използват модели на възраст под 16 години в представянето на колекции за възрастни.
 
Сред брандовете на двете френски модни къщи са също така "Живанши", "Ив Сен Лоран", "Александър Макуин", "Томас Пинк", "Фенди" и "Стела Макартни", както и  "Луи Вюитон".

Вестник "Сън" припомня, че през май 2017 г. Франция забрани на сцената да се качват прекалено слаби модели и задължи компаниите да разполагат с медицинско свидетелство, че манекените им са в добро здравословно състояние.

Решението на Kering и LVMH се оповестява по-малко от 24 часа преди началото на едно от най-големите събитията в модата - Седмицата на модата в Ню Йорк. Двете модни къщи очакват техните действия да бъдат последвани и от останалите компании в бранша.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Илона
    #4

    По повод хранителните разстройства, не винаги са въпрос на възприети културни модели. Аз лично имам опит с хранително разстройство и от 3 години почти съм чиста от кофти поведения с храната. Ако някой има нужда да споделя повече, може да пише на [email protected].

  2. т€еритория на Мики Маус
    #3

    Защо? Чрез рекламиране на самоограничение в храненето не се ли борим с климатичните промени? Какво би станало, ако средно статистическия американец проилича на тая от снимката, а не на Пеевски? Няма ли да се спестят много парникови емисии? При отглеждането на месо се отделят мног парникови газове!

  3. анита хегерланд
    #2

    Интересно е как са успели да ги притиснат?! Световно известните модни марки са държава в държавата, защото разполагат с огромни възможности, които се преплитат с политическия, финансовия и бизнес елит. Модата е "суперсила", която създава правила, но не позволява да бъде ограничавана.

  4. Коментарът е изтрит в 03:18 на 14 октомври 2023 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.