Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гратисният период за тол системата ще приключи с края на извънредното положение

1 коментар
Гратисният период за тол системата ще приключи с края на извънредното положение

Гратисният период за тол системата ще приключи с края на извънредното положение. Това става ясно от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Към момента извънредното положение в страната беше удължено до 13 май. Дотогава камионите и автобусите ще бъдат проверявани от мобилните екипи на Националното тол управление. Те ще обясняват на шофьорите как да си платят за преминаването по пътищата, така че да не нарушават закона, но няма да глобяват.

Три са възможните начини за плащане на пътната такса - с маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер.

Платеното преминаване по пътищата за автомобилите над 3.5 тона трябваше да влезе в сила от 1 март 2020 г. След протести и преговори между премиера Бойко Борисов и превозвачите се стигна до гратисен период до 25 март, докато автомобилите се оборудват с машинките. Заради коронавируса обаче беше въведено извънредно положение от 13 март, което затрудни компаниите и така гратисния период беше удължен първо до 13 април, а сега до края на извънредното положение.

Към момента 35 541 камиона и автобуса на български превозвачи вече са с регистрирани в Националното тол управление с бордови устройства и GPS тракери и се таксуват чрез тях при преминаването по платените пътища.

Анализът на данните в Националното тол управление показва, че и в условията на извънредно положение и ограничения срещу Covid-19, превозвачите са продължили да оборудват автопарка си с бордови устройства. От 13 март до днес са регистрирани 16 651 машинки, като 3000 от тях са GPS тракери.

"Отчитайки затрудненията, които браншът изпитва и необходимостта от време за оборудване на автопарка над 3.5 тона, превозвачите ще имат възможност да го направят до края на извънредното положение", се казва в съобщението на АПИ.

В този период ще продължи правоприлагането на терен от мобилните екипи на тол контрола. Основната цел на контролните органи във времето на извънредното положение ще бъде за всяко превозно средство над 3.5 тона да бъде платена дължимата пътна такса според изминатия маршрут, категория и емисионен клас.

Затова нарушителите без регистрирани бордови устройства и без активирани маршрутни карти ще бъдат насочвани как да станат изрядни ползватели на платената пътна мрежа.

Мобилните екипи също така ще проверяват дали правилно се използват вече активните и монтирани машинки за отчет на тол такси.

Според постъпилата в Националното тол управление информация от националните доставчици на услуги, в процес на сключване са договори за автоматично таксуване с бордови устройства и GPS тракери за над 15 000 пътни превозни средства.

До края на април предстои доставката на още 20 000 бордови устройства.

Пет дружества, вписани в списъка на АПИ като Доставчици на декларирани данни, имат влезли в сила договори с Национални доставчици на услуги и могат да предоставят данни от GPS тракерите за целите на тол таксуването.

По предварителни заявки те трябва да осигуряват автоматичното таксуване на повече от 60 000 пътни превозни средства. До момента са подписани договори за над 3000 тежкотоварни автомобила и процесът продължава.

Въпреки намаления тежкотоварен трафик, заради ограниченията срещу разпространението на Covid-19, са купени 505 843 маршрутни карти. Най-предпочитани са каналите за продажба на Агенция "Пътна инфраструктура". 75 на сто от маршрутните карти са купени през сайта bgtoll.bg, мобилното приложение, 500-те терминала за самотаксуване или от гишетата на основните ГКПП и в областните пътни управления.

До момента от АПИ не са предоставили данни какви са постъпленията от въвеждането на тол системата, която официално стартира на 1 март 2020 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. А ако то продължи до края на годината? Тировете си пътуват, но не плащат!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.