Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътната агенция тайно подписа нов договор с "Капш" за 141 млн. лв.

4 коментара
Пътната агенция тайно подписа нов договор с "Капш" за 141 млн. лв.

След половин година умуване агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е подписала нов договор с консорциум "Капш Трафик Солюшънс" за поддържане на надграждане на тол система за 141 млн. лв. с ДДС за следващите 5 години.  

Това е станало в навечерието на Коледа - 23 декември 2020 г., но за договора се разбра от съобщение публикувно на сайта на австрийската компания "Капш" на 18 януари.

Ден по-късно "Капитал" разпространи информацията. Няколко часа след това АПИ пусна объркващо съобщение за сключения договор, че е изпратен за контрол в Агенцията по обществените поръчки и публикува документа в регистъра на обществените поръчки.

Това е втори договор с "Капш", който беше договорен без предварително обявление още през август 2020 г. Преди това австрийската компания изгради тол системата, за което получи 180 млн. лв. с ДДС от държавата.

В хода на изпълнението на тол системата този договор беше променен, като от предварително договорените дейности, които трябваше да извърши "Капш", някои отпаднаха без това да бъде отразено върху крайната цена.

Сега през следващите 5 години австрийската компания ще извършва "проактивен мониторинг", експлоатационна поддръжка и надграждане с нови функционалности на електронната система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа.  Целта е да се осигури непрекъсната 24-часова работа на тол системата, посочват от АПИ.

Досега това се правеше от ИТ експертите в Националното тол управление, които ще продължат да го осъществяват, но въз основа на подписания договор работата им ще бъде подпомогната от ИТ експерти на "Капш Трафик Солюшънс", посочват от АПИ.

От пътната агенция твърдят, че по подобен начин се поддържа от "Капш" и тол системата в Чехия, а преди години е оперирана и системата в Германия.

Тол системата влезе в експлоатация на 1 март 2020 г. след половин годишно забавяне. Резултатите от първата година на управлението не оправдаха очакванията, че това ще е новата "печатница на пари" по думите на премиера Бойко Борисов. Вместо планираните приходи от 450 млн. лв. постъпленията се оказаха далеч по-скромни – около 130 млн. лв. Причината за това обаче се оказа пандемията от коронавирус и бонусите, които даде правителството на превозвачите, намалявайки тройно платената пътна мрежа спрямо първоначално предвиденото. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Територия на Мики Маус
    #4

    Всичко е хубаво, защото е демокрация! Благодаря ти, САЩ, че я наложи. Че направи бедни хоpа от село крадци на милиарди. Те никога нямаше да получат този рядък шанс без упоритите настоявания на САЩ в България да се въведе многопартийна система и частна собственост

  2. zpy
    #3

    За товарен автомобил който се движи по пътищата втори и трети клас не се праща тол такса. Сега и назначените по поддръжка ще получават заплати без да има какво да правят.

  3. Гошо мъдреца
    #2
    Отговор на коментар #1

    Благодарение на САЩ и на Макартиста Уолт Дисней се появи и твоя портрет в България. Преди 1989 г. Мики Маус беше забранен и заклеймен в НРБ, като вредна идеологическа западна пропаганда. Непрекъснато страдаш за привелегиите от Бай Тошово време, доколкото знам, част от тези земни блаженства са живи още САМО в Северна Корея.

  4. Коментарът е изтрит в 12:15 на 20 януари 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.