След половин година умуване:

Пътната агенция тайно подписа нов договор с "Капш" за 141 млн. лв.

Пътната агенция тайно подписа нов договор с "Капш" за 141 млн. лв.

След половин година умуване агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е подписала нов договор с консорциум "Капш Трафик Солюшънс" за поддържане на надграждане на тол система за 141 млн. лв. с ДДС за следващите 5 години.  

Това е станало в навечерието на Коледа - 23 декември 2020 г., но за договора се разбра от съобщение публикувно на сайта на австрийската компания "Капш" на 18 януари.

Ден по-късно "Капитал" разпространи информацията. Няколко часа след това АПИ пусна объркващо съобщение за сключения договор, че е изпратен за контрол в Агенцията по обществените поръчки и публикува документа в регистъра на обществените поръчки.

Това е втори договор с "Капш", който беше договорен без предварително обявление още през август 2020 г. Преди това австрийската компания изгради тол системата, за което получи 180 млн. лв. с ДДС от държавата.

В хода на изпълнението на тол системата този договор беше променен, като от предварително договорените дейности, които трябваше да извърши "Капш", някои отпаднаха без това да бъде отразено върху крайната цена.

Сега през следващите 5 години австрийската компания ще извършва "проактивен мониторинг", експлоатационна поддръжка и надграждане с нови функционалности на електронната система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа.  Целта е да се осигури непрекъсната 24-часова работа на тол системата, посочват от АПИ.

Досега това се правеше от ИТ експертите в Националното тол управление, които ще продължат да го осъществяват, но въз основа на подписания договор работата им ще бъде подпомогната от ИТ експерти на "Капш Трафик Солюшънс", посочват от АПИ.

От пътната агенция твърдят, че по подобен начин се поддържа от "Капш" и тол системата в Чехия, а преди години е оперирана и системата в Германия.

Тол системата влезе в експлоатация на 1 март 2020 г. след половин годишно забавяне. Резултатите от първата година на управлението не оправдаха очакванията, че това ще е новата "печатница на пари" по думите на премиера Бойко Борисов. Вместо планираните приходи от 450 млн. лв. постъпленията се оказаха далеч по-скромни – около 130 млн. лв. Причината за това обаче се оказа пандемията от коронавирус и бонусите, които даде правителството на превозвачите, намалявайки тройно платената пътна мрежа спрямо първоначално предвиденото. 

Споделяне

Още от Бизнес