Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Аерофлот кандидатства за придобиване на Алиталиа

11 коментара

Руската авиокомпания Аерофлот се оказа изненадващ кандидат за придобиване на контролния пакет от акциите на италианския превозвач  Алиталиа (Alitalia).

Аерофлот кандидатства в консорциум с италианската банка Уникредит (Unicredit), която държи 5 на сто от консорциума, останалите 95% са на руската компания.

Аерофлот оперира над половината от руските международни полети. Стойността на компанията се оценява на 3,2 милиарда евро.

Италианското правителство, което е собственик на 49% от авиокомпанията, през декември 2006 г. реши да продаде част от акциите си (39,9%).За последен път Алиталиа е била на печалба през 2002 г. Според последни данни, загубите на италианския превозвач за последната година са стигнали до 540 млн. долара през миналата година.

Единадесет компании са подали заявки за държавния пакет в Алиталиа. Сред тях са американската Texas Pacific Group, инвестиционната компания  Management & Capitali SpA, както и собствениците на втората по големина италианска авиокомпания Air One.

Алиталиа притежава 179 самолета в авиопарка си, сред които Еърбъс и Боинг. Само в Европа компанията изпълнява над 1 400 полита на седмица.

Министерството на финансите в Италия потвърди, че от 11-те кандидати, проявили интерес към предложените акции, са останали общо три.

Окончателният победител ще е ясен през юли. Той ще бъде задължен да запази италианската идентичност на компанията и да продължи да поддържа ключовите маршрути както в Италия, така и навън.

Благодарение на нарастващите приходи от експорта на нефт и газ, Русия разширява придобивките си в авиацията. Държавната банка VFS в края на м.г. закупи 5-процентов дял от EADS, европейският консорциум, който притежава “Еърбъс”.

Има спекулации, че друга европейска компания като Еър Франс (Air France) или Луфтханза (Lufthansa) могат да се съюзят с Аерофлот.

Еър Франс притежава малък пакет от Алиталиа.

Аерофлот не изключва възможността в консорциума за придобиването на Алиталия да се включи и трети партньор, заяви във вторник генералният директор на руската компания Валерий Окулов.

Окулов обясни интереса на Аерофлот към Алиталия с факта, че италианската авиокомпания има много добра маршрутна мрежа.

"За Аерофлот се отварят Рим и Милано, а освен това покупката на италианската компания е ключ към полетите в Северна Африка и Южна Европа", заяви той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 17
    #12

    това е!Ita est!Поздрави

  2. Българан
    #11

    Аерофлот струва 3,2 милиарда евро а Балкан беше продадена за 100 хиляди долара??И двете бяха държавни и двете имаха руски самолети, като Балкан имаше и западни машини! Нашите пилоти бяха по - добре квалифицирани!!Костов да даде обяснение!!

  3. 17
    #10

    Поздрави

  4. Predlagam rabota.
    #9

    Michail Vashkevich-Bulgaria. http://www.sgob.narod.ru НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ``ГРАЖДАНСКО ОБЕДИНЕНИЕ БЪЛГАРИЯ`` /Искам да работя и живея за България/ . П О К А Н А ; www.sgob.narod.ru, Научно-технически съвет. Редовни сбирки; всяка сряда от 15.00 часа, адрес: София-1000, ул``Сафроний Врачански``№30, тел: 02/9318006, 9871522, 9883796; Отговорник за НТС-Михаил Вашкевич; [email protected], GSM: 0889-200141. Задължения; Следи за новостите в обществената сфера; -Създава автоматизирана система за управление и обработка на информацията. -Осъществява контакти с научни, културни и обществени институции. -Огласява в печата наши и чуждестранни постижения. ЗАПОВЯДАЙТЕ!

  5. Авио
    #8

    Слушай добре бе зелена глава.!!Балкан беше в тотален банкрут.Активите не можеха да покрият взетите кредити от компанията.Те бяха взети в последните 2-3 год.Кредитите -дълговете бяха 72 мил.долараИ тук е станала обирджиска формула.Балкан беше продаден за 170 хил. долара.И това бяха твърде много.Зееви се надяваха да вдигнат Балкан,но много хора се намесваха в решенията и резултат беше налице.Самолетитена Балкан -не всички бяха негови.Много от тях бяхя на лизинг/ на наем/ и те бяха върнати след банкрута.Стига

  6. 17
    #7

    Руский вожд е на земятанай-велик, над всички пръв,рушците са наши братя,наша плът и наша кръв.Кат Русия няма вторатъй могъща на света;тя е нашата ПУТпора,тя е нашта висота!Руска сила, руска воля,руска кръв и руский потще избавят от неволясекий наивний народ.Газпром държи крепка жицаи ръка грабителна;той е вложил в соцлевицасабя отмъстителна.Нам Русия е надежда,руский к*р е в наший г*з - никой друг не ни поглежда,не помисля зарад нас.Немци, френци, англичанинаши са враждебници,дружни с Костова тиранин,с

  7. Емигрант
    #5

    Защо Костов избра Зееви да измъква Балкан?? Какъв опит имаше Гад-ът в авиобизнеса че да оправя Балкан? Колко от кредите върна Зееви??Аман от тъпанари да вярват на лъжите на костовистчетата, или ти плащат да пишеш щуротии по форумите??

  8. инструктор
    #4

    тепърва ще разбере какво значи мафия.

  9. инструктор
    #3

    Шапки долу, пред нас стои поет!А аз до днес си мислех, че това е от Иван Вазов.

  10. 17
    #2

    *

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.