Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Агенция по трафика в столицата ще се бори със задръстванията

20 коментара
Агенция по трафика в столицата ще се бори със задръстванията

Кметът на София Бойко Борисов ще предложи да се създаде специална агенция за трафика в града. Това той съобщи пред журналисти в неделя на представянето на осем новозакупени рециклирани тролейбуса. Ако идеята на Борисов бъде приета, този нов орган ще може да заработи от февруари догодина.

Според идеята на кмета в тази структура могат да влязат хора от КАТ, общината и Националната служба за охрана (НСО). Нужно е и заделянето поне на 2000 пътни полицаи, които да контролират пътното движение само в пределите на столицата, смята Борисов.

Той коментира, че никой не спазва и не контролира движението в летните за градския транспорт. Той даде пример със западноевропейските страни, където водачите, които се движат в бус-лентите, се санкционират с отнемане на шофьорската книжка.

Ако движението в тези ленти се извършва по правилата, има винаги осигурени трасета, освен за градския транспорт, така и за линейки, пожарни и кортежи на делегации, каза Борисов.

Кметът предлага новата агенция да ползва сигнала от камерите на МВР в София. Така по-бързо ще се реагира при задръстванията в града, смята той. Според Борисов в агенцията трябва да участва и главният архитект на столицата. Там, където не може да се преодолеят задръстванията с реорганизация на движението, архитектът ще търси варианти за изграждане на естакади или пробив на улиците, обясни участието на главния архитект в замисления орган кметът.

Борисов уточни, че тази агенция трябва да е на подчинение на кмета на столицата, каквато била практиката в страните, където имало такива органи.

Кметът на София Бойко Борисов представи осемте рециклирани тролейбуса МАН, които от понеделник влизат в употреба от градския транспорт.

Тролейбусите са закупени от Компанията за столичен електротранспорт след процедура по Закона за обществените поръчки. Цената за ремонта на всеки един е 64 000 лева. Те могат да изминават по 7-8 километра без захранване от контактната мрежа, тъй като имат и дизелови двигатели, уточни Борисов.

Тролейбусите са 17-годишни със 600 хиляди километра пробег.

В понеделник стартира процедурата за закупуване на 30 нови тролейбуса, съобщи Борисов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В.А
    #21

    За лайната, които комунистите сраха 50г. в красива София,Бойко иска да раздаде запушалки за нос и деодоранти, за да понасяме вонята. Близо милион жители в градска структура планирана за 10-пъти по- малоброен град.Ами да му мисли гл.архитект на София. Проблемът е негов, а не Бойко Борисов със Джемс Бондовски похвати.Но това да има 2000 полицаи, които да следят трафика е прекрасно, но те ще спрат ли мутрите и другите свързани с ченгетата разбойници? Че то и сега, ако 2000 полицаи си гледат работата както трябва, София ще е цъфнала.Бароне Мюнхаузен, ползват те без да ти плащат....

  2. Кристи
    #19

    Има една много вярна цинична сентенция: "На калпавия х-- в-----а му пречи." Много добре приляга за хленча на Мутрата.

  3. П. Петров
    #18

    Знае ли някой колко живеят в Сф? Говори се за 2 млн., за Варна - 600 хил. Задръстванията са вече обичайно състояние на трафика. Само че защо само в тези 2, или 3 града има някаква активност, работа, и толкова много българи са се насочили към тях, а в същото време градове и села се обезлюдяват? Няма ли да е малко по-просто да се стимулират инвестициите към т.нар. "глуха провинция"? Говоря за "стимулиране", не за "ограничаване".

  4. Предложение
    #17

    Защо агенция а не цяло министерство! Освен това малко са 2000 полицаи,нека са както във филма"Опасен чар"милиционер-роднина,милиционер-роднина,така и тука,шофьор-полицай,даже полицаят задължително в колата!Очаквам някакво парично поощрение от кмета за тая моя революционна идея!Адреса ми се пази вредакцията!

  5. Do dedo Petar
    #16

    Prav si dedo, na takova prilicha.

  6. Дядо Петър
    #15

    защото има още много наши момчета, които още не сме устроили на държавната софра!

  7. Fireball
    #14

    продължава. Видно е че хората на кмета попрочитат форумите. Тази работа с лентите за бусовете, сме я писали във форумите преди години. Е, разбира се не се отнемат книжки, но глобата е голяма. Но някой като ходи в командировки трябва да се учи какво правят хората, а не да обикаля по магазините! А за да се оправи движението в София, просто трябва акъл и бачкане, а не нови Агенции и отдели. За да помогнем на човека, тъй като той и неговите хора явно са проспали други полезни неща от Запада, му даваме

  8. Щастливец
    #13

    Този тъпанар що не вземе и една агенция по боклуците да създаде (с наши пари), та да му свърши някой работата!?

  9. @
    #12

    Hem horata shte rahatiasat, hem boklucite shte se razrediat! I niama da ima nuvda ot "lenti za motherfuckers-i" tolkowa sa bili wavni shibanite "delegacii". Abojko maj naistina go pazete po-dalech ot izborni postowe. W mestnata wlast chowek move da si zatwori ednoto oko, no natatuk: neshto smurdi. Moje da e dobro chenge, no ne e za inteligentna durjawa. Toj e weroiatno "propusnatata" zasega brunka na neizbejnoto nasilie pri "prehoda", sprawka "Obiknowen fashizum", J. Jelev.

  10. Vladimir
    #11

    Vseki grad s problemi kato sofia se nujdae ot takava institucia.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.