“Алианц България” очаква ожесточена конкуренция в застраховането

Тази и следващата година конкуренцията на българския застрахователен пазар ще е изключително ожесточена за завоюване на клиенти и разширяване на пазарен дял. Това прогнозира в понеделник изпълнителният директор на финансово-застрахователния холдинг “Алианц България” Димитър Желев. Според него след две години ще настъпи успокояване, както това стана на банковия пазар.

Според него заявка за усилване на конкуренцията на този пазар е била дадена още миналата година с навлизането у нас на мощни европейски застрахователи като италианската компания “Generali” която купи “Орел Г”, и белгийската KBC, преди дни придоби над 70% от ДЗИ.

KBC, например, е един от лидерите на животозастраховането в Европа и това неминуемо ще активизира целия пазар на това застраховане в България, добави Желев.

Според изпълнителния директор на “Алианц България” цените на застрахователните услуги също ще се стабилизират около определени нива, макар че в бранша е много трудно да се определи себестойността им. Той даде пример с автомобилното застраховане, където годишната полица “Гражданска застраховка” е нереално да бъде под 126 лева, пресметнато по оценъчна методика.

Под тази цена компанията вече акумулира достатъчно рискове, които могат да се отразят на жизнеността ѝ, а оттам и на застрахователния пазар като цяло, каза Желев, като допълни, че тук е превантивната роля на застрахователния надзор.

Конкуренцията между играчите на застрахователния пазар ще е в качеството, разнообразието и комбинирането на предлаганите услуги, не толкова в цените, смята Желев.

“Алианц България” запазва водещата си роля на най-голямата финансова група, предлагаща услуги в четири сектора – общо застраховане, животозастраховане, пенсионно осигуряване и банкови услуги, а съвсем отскоро и в лизинговането. Това отчетоха от холдинга в понеделник.

237 млн. лв. е брутният премиен подход в застраховането за 2006 г., сочат предварителните данни на холдинга. От тях премийният приход от общото застраховане е 187 млн. лв., което поставя “Алианц” на първо място в страната по това застраховане.

Лидерската позицията на холдинга в животозастраховането в България се изразява в премиен приход от 49 млн. лв. за 2006 г. и застрахователни резерви от 105 млн. лв.

На осигурителния пазар “Алианц България” също заема водеща позиция, като нетните активи на управляваните фондове достигат 492 млн. лв. в края на миналата година.

Най-динамично развиващата се търговска банка в момента на банковия ни пазар е ТБ “Алианц”. Към 31 декември 2006 г. балансовите ѝ активи стигнаха 945 млн. лв., което е ръст от 33% спрямо началото на годината.

“Алианц” вече има и лизингово дружество след като придоби мажоритарен дял от “Балкан Стар сървисиз” - изключителен представител на “Даймлер Крайслер”. Новият член на холдинга ще извършва всякакви лизингови услуги на пазара не само на коли, но и на друга техника.      

Още от Бизнес