Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авиоклубовете ще следят полетите с малки летателни средства

3 коментара
Авиоклубовете ще следят полетите с малки летателни средства

Държавата ще прехвърли контрола върху полетите с леки самолети, вертолети, делтапланери, парапланери, парашути, балони и др. на частни организации – предимно авиоклубове. Това предвиждат промени в Закона за гражданското въздухоплаване, предложени от транспортното министерство. След получаване на лиценз от “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГВА) авиоклубовете ще се грижат за обучението на пилотите, регистрацията на машините и проверката на летателната годност (техническа изправност).

По този начин държавата се надява да се засили контролът особено при любителските полети с делта- и парапланери, които често се извършват от нерегистрирани летателни апарати, чиято техническа годност не е проверявана никога. Това обясни за Mediapool Михаил Захариев, главен секретар на ГВА. Дирекцията няма възможност да прави проверки навсякъде, където се събират фенове на полетите с леки летателни машини, за разлика от клубовете, които организират такива събития. Те ще следят своите членове и ще привличат любители.

ГВА ще осъществява предварителен контрол – одобряване на цялостната техническа документация при кандидатстване на авиоклубовете, както и ще извършва периодични проверки на организациите.

С новите промени ще бъде направено ясно разграничение между условията, при които ще се извършва въздухоплавателната дейност на “леката любителска авиация” и търговските операции. Така голяма част от тежките правила и процедури ще отпаднат.

Промените в закона предвиждат замяна на специалното разрешително за парашутни скокове над населени места с уведомление. Предстои да бъдат създадени и одобрени от ГВА подробни правила, гарантиращи необходимата безопасност и сигурност.

Леки самолети (до 2000 кг) ще могат да извършват полети в летателното пространство до 3000 метра без да подават летателен план, както е сега, тъй като на тази височина не летят големи самолети.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    "нерегистрирани летателни апарати, чиято техническа годност не е проверявана никога." Глупости на търкалета. Колко мислите, че ще лети една машина ако не се проверява, а? Всеки си проверява(за съжаление доколкото може и доколкото разбира) апарата, защото от него зависи животът му. Друг е въпросът, че държавата у нас иска за регистрация на мотоделта толкова пари колкото за регистрация на БОИНГ!!!!!!! Е, КОЙ ЩЕ РЕГИСТРИРА ТОГАВА МОТОДЕЛТИ, А? Има машини регистрирани в Румъния, или се купуват регистрирани

  2. Анонимен
    #2

    ВЕрно, трудно се осмисля от редакцията, но ще до"де видов ден.

  3. Анонимен
    #1

    Мъ не мъ разсмивайте... Познайте как ще става това!...И срещу какво.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.