Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Без автобуси в центъра на София след изграждането на метрото

21 коментара
Без автобуси в центъра на София след изграждането на метрото

След като бъдат изградени планираните радиуси на метрото, в центъра на София няма да се допускат автобуси, а само екологичните трамваи и тролейбуси. Такива промени в системата на градския транспорт обмислят от Столична община, съобщи в понеделник главеният архитект на града Петър Диков.

Предвижда се автобусният транспорт да обслужва основно периферните квартали и да се движи до малките населени места край София. Техните линии ще имат важна роля в движението по Околовръстното шосе и за довеждането на пътникопотока до станция на метрото или на трамвайния или тролейбусния транспорт.

Причините за извеждането на автобусите от центъра на града са свързани със замърсяването. Колкото и да се модернизира и екологизира този вид транспорт, той си остава основен източник и вредни емисии. Затова в града общественият транспорт ще се осъществява с трамваи, защото е мрежата е добре структурирана и поема значителна част от градското движение, обясни Диков. Той обаче призна, че за да е ефективно преустройството на градския транспорт, трябва да се развие трамвайната мрежа по посока метростанциите, особено в кварталите “Люлин”, “Обеля” и “Надежда”.

"Досега системата на градския транспорт е решена сякаш метрото съществува като абсолютно самостоятелен транспорт. Затова много линии на другите видове градски транспорт преповтарят трасетата на метрото или им противоречат. В същото време – транспортът в столицата не е съобразен с възможността да бъде “довеждащ” до метростанциите", коментира Диков.

Южната част на столицата е доста неразвита между бул. “България” и бул. “Александър Малинов”, посочи главният столичен архитект. Той допълни, че с доизграждането на бул. “Тодор Каблешков” в този район се планира да има и трамвайно трасе за връзка между отделните квартали на южната част, което ще води до метростанции от лъча на подземната железница в посока север-юг.

По думите на Диков бул. “Цар Борис ІІІ” и бул. “Ботевградско шосе” имат възможност и характеристики за изграждане на трети метродиаметър, за който в момента текат предпроектни проучвания.

Тролейбусният транспорт ще се ползва за покриването на трасета от вътрешната част на града със спирки на къси разстояния. Той също ще бъде ориентиран за обслужване на метрото, посочи Диков.

На входно-изходните магистрали в столицата и на спирките на метростанциите ще се изградят буферни паркинги за онези граждани, които предпочитат да стигнат с личните си автомобили до метрото, което после да ползват да достъп до натоварения с трафик център.

"Там столичани от крайните квартали ще могат да паркират и да оставят колата си безплатно или на минимална такса, само при условие, че пътуват с метрото до центъра”, каза Диков.

До възловите метростанции ще се стига и по велосипедни алеи, които ще се изграждат като самостоятелни трасета. Първите велоалеи ще се изградят в “Младост” и “Люлин”, а на по-късен етап и в “Надежда”, “Обеля” и “Дружба”
В дългосрочен план се обмисля и развитие на метрото извън столичния град – основно в две посоки – до Кремиковци и до Банкя.

Столичният кмет Бойко Борисов посочи, че облекчаването на нарастващия трафик в столицата е приоритет на Столична община.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. учудена
    #23

    А кога ще стане без автомобили?

  2. Пешо
    #22

    Когато Диков построи /или поне проектира/ новото летище, когато Герджиков премести там Централна гара и когато дедо Бойко Борисов стане президент на Европа, ще бъде забранено и движението на леки автомобили в центъра на София.

  3. учудена
    #21

    Защо ще се спира обществен транспорт, а не се ограничи движението на леки, че и тежки автомобили в центъра на София?

  4. Mинзухар
    #20

    Щото Стоян Янев беше антикомунист и много корумпиран.

  5. велосипедист
    #19

    те и такситата са най-голямата напастбакшиш = калпав, дрипав човек

  6. учудена
    #18

    В много страни общественият транспорт се движи и нощем, макар и по-рядко. Ние след 10.30 вечерта трябва да плащаме за такси.

  7. хахо
    #17

    Дава се акъл за Кремиковци,за изнасяне на автобусите от центъра,за метро до Перник,само как ще се справят с боклука не казват.Силни са по идеите,но имат проблем с прилагането им.

  8. barborino
    #15

    a drugi mu vikat ai, cvai - drun!

  9. ха ха
    #14

    лошото е, че някои му вярват ..

  10. мими
    #13

    Това ако стане ще е хубаво,но след колко години ще се направи???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.