Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

България иска ЕС да дава пари за реклама на розовото масло

2 коментара

Европейският съюз да включи и розовото масло сред продуктите, за които от европейския бюджет се отпускат средства за рекламирането им в страни извън общността. Това е поискал българският министър на земеделието и храните Мирослав Найденов по време на неформалното заседание на Съвета на ЕС по земеделие, провеждащо се от 11 до 13 септември в полския град Вроцлав, съобщиха от подопечното му ведомство. На срещата е дискутирано именно промотирането на качеството и разнообразието на европейските храни.

Найденов посочил, че за разширяването на пазарите на европейски земеделски продукти е важно да се включват и нови стоки за рекламиране в страни извън Евросъюза. Според него актуализацията на списъка с продуктите за промотиране трябва да става според потребностите на страните-членки. Той дал за пример интереса на България да рекламира розовото си масло в страни извън ЕС.

“България счита, че политика на ЕС за промоция на земеделски продукти е ключова и представлява съществен елемент от Общата селскостопанска политика. Тя трябва да поддържа баланс между местната икономическа динамика, очакванията на европейските потребители и мотивирането на потребителите от трети страни”, заявил Найденов пред колегите си от ЕС.

Агроминистърът коментирал същественото значение на процедурата и управлението на промоционалните програми на национално ниво, тъй като се отчитат съответните приоритети на дадена държава- членка. Изборът и одобрението на програмите на европейско ниво не би трябвало да отпаднат, тъй като ще се отслаби измерението на заложените мерки в програмите, смята Найденов. Според него трябва да се работи в посока оптимизиране на сроковете.

По отношение на финансирането на промоционалните програми позицията на България е, че нивата на съфинансиране е удачно да се запазят. Това съотношение към момента дава своите добри резултати, още повече, че по този начин се повишава заинтересоваността на съответните организации за доброто изпълнение на програмите.

България подкрепила увеличаване на съфинансирането от ЕС на 60%, в случай на промоция на продукти с голяма обществена значимост (както например такава възможност в момента е предвидена при промоцията на пресни плодове и зеленчуци в училищата).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Бай Ганю е бил напълно прав. Гюл, братко, гюл...

  2. Анонимен
    #1

    БЪЛГАРЯ??? А БЪЛГАРИЯ КАКВО ИСКА ОТ НЕГРАМОТНИТЕ ЖУРНАЛЯ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.